Audi TT Club - Forum

Heb je je TT of een andere auto onder handen genomen, plaats hier je behaalde resultaten
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#27881
Toch wel handig als je wat vrienden hebt :)
TT betekent bij jou dan "Teflon Treatment" :wink:
Gebruikersavatar
door tim
#27931
net de binnenkant van de motorkap in de wax gezet.je kan jezelf er echt in spiegelen.
en de kunstof panelen een beurt gegeven met een speciaal produktje dat ik nog liggen had (meegebracht van de motorshow in essen)

toen ik resultaat toonde aan mij vrouw . vroeg ze of ze de dokter moest bellen :oops:
daarna draaide ze wel bij en vond ze het knap.en vroeg ze of ik de binnenkant van de keukenkas ook eens wou aanpakken :lol:
Gebruikersavatar
door Cees
#27956
:D :D :D 8) :lol: :shock: :D
Gebruikersavatar
door bazzz
#28043
mooie vrije dag maar eens nuttig besteed.... auto helemaal aangepakt van buiten, binnen onder de kap enz. zie hier het resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door bazzz
#28044
zie nu pas dat die lantaarnpaal de foto verpest!!! naja wil wel zeggen dat de auto blinkt als een spiegeltje ;)
door joTTie
#28046
Vincent, wat gebruik je voor je pedalen eigenlijk ?
Gebruikersavatar
door tim
#28047
je velgen staan erg mooi ,welke spacers heb je nu gebruikt en hoeveel is de wagen verlaagd bazz
Gebruikersavatar
door bazzz
#28052
heey tim, heb voor 12mm en achter 20mm spacers erop gemonteerd. hoeveel dat ie verlaagd is precies heb ik eigenlijk geen idee van.
achter is er nog ongeveer een halve cm tussen wiel en wielkast, voor liggen de wielen in de wielkast ( ongeveer 3mm)
Gebruikersavatar
door Vincentos
#28137
joTTie schreef:Vincent, wat gebruik je voor je pedalen eigenlijk ?
Het is jammer dat de foto bewogen is. Ik heb de pedalen en de voetsteun (links) gepolijst.

Niet alle krasjes zijn eruit maar het is in ieder geval goed opgenknapt en netjes geworden.

Demonteren is zeer gemakkelijk.

Voetsteun:
- Bovenaan de voetsteun zit een torx boutje, deze losdraaien.
- Voetsteun omhoog schuiven.
- Nu heb je de voetsteun in je handen :D

Als je hem loshebt zie je aan de achterkant 3 klemmen die het plastic en rubber op zijn plek houden. Buig deze een klein beetje om zodat je de het rubber en plastic uit kan nemen.
Nu het rubber en het palstic van de voetsteun verwijderd is kan het polijsten beginnen! :D Dit kan redelijk wat tijd in beslag nemen.

Voor de pedalen gaat het precies hetzelfde. Behalve dat deze om de pedalen heen geklikt zitten.

Succes,

Vincent
door DanMan
#28552
Hier is het resultaat van een zaterdag van 9:00 tot 17:00 poetsen.

De pre wax en wax komt van Carclean besteld via de internet winkel.

Ik ben erg te spreken over het resultaat, heb alleen wel erge spierpijn in mijn arm.


Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Gebruikersavatar
door tim
#28553
met zo'n kleurtje kijkt iedereen wel om denk ik .hoe meer spierpijn hoe meer blinken moet je maar denken.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34260
Hmm, het is wel heel erg stil de laatste tijd in dit topic.

Vandaag lekker bezig geweest met de TT. Gewassen en naar binnen gereden. Opgestookt tot 20 graden en beginnen maar. :D

Wassen:
- Poorboys Slicks en Suds + washandschoen en twee emmer methode (die shampoo is trouwens echt goed spul en gaat lang mee)

Kleien:
Alles even nagelopen met de klei en een spray. Kwam weinig van de wagen af. Heeft met het jaargetijden te maken denk ik.

Polijsten heb ik maar niet gedaan aangezien ik dat onlangs nog heb gedaan.

Waxen:
Poorboys natty's white (de TT ruikt nu weer lekker naar kokos)
Meguairs NXT
Bandenzwart etc. ook allemaal gebruikt.

Afbeelding

Het interieur heb ik ook even onder handen genomen.
Omdat leercondtioners met deze temperaturen nogal lastig intrekken heb ik even de stoelverwarming aangezet. Werkt een stuk gemakkelijker.

Afbeelding

En omdat we toch bezig waren heb ik de iPod kabel van mijn radio weggewerkt in het bakje voor de versnellingspook.

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat ik jullie aanspoor om ook de TT eens te gaan wassen. :wink:

Groeten,
Vincent
door ptie
#34261
Ziet er weer netjes uit :)

Ik had de TT voor het laatst een maand terug gewassen :oops: Normaal doe ik dit elke week, maar vanwege de vorst was dit niet mogelijk. Vandaag kon het weer. Joehoe :o

Ik heb hem afgespoten in de wasstraat, gewassen en afgedroogd met een zeem. Daarna de velgen gedaan en het interieur. Ik wilde de motorkap nog waxen, maar vanwege de regen was dit een beetje lastig. Binnenkort maar een nieuwe poging doen.

In de lente wil ik hem weer poetsen, ik denk machinaal. Maar hier moet ik het een en ander nog voor uitzoeken :)
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34262
ptie schreef:Ziet er weer netjes uit :)

Ik had de TT voor het laatst een maand terug gewassen :oops: Normaal doe ik dit elke week, maar vanwege de vorst was dit niet mogelijk. Vandaag kon het weer. Joehoe :o

Ik heb hem afgespoten in de wasstraat, gewassen en afgedroogd met een zeem. Daarna de velgen gedaan en het interieur. Ik wilde de motorkap nog waxen, maar vanwege de regen was dit een beetje lastig. Binnenkort maar een nieuwe poging doen.

In de lente wil ik hem weer poetsen, ik denk machinaal. Maar hier moet ik het een en ander nog voor uitzoeken :)
Elke week? Wow!

Bij het afspuiten meteen de onderkant ook even meegenomen? Al dat pekel kan nooit goed zijn voor je auto.

Heb je al een machine ter beschikking? Als je nog vragen hebt. PM even op kijk op een forum ofzo :D

Groeten,
Vincent
door ptie
#34264
Jaja ik ben erg zuunug op de TT, miss wel iets te :oops:

Ik heb geprobeerd te onderkant mee te nemen, het probleem is dat je daar niet zo makkelijk bij kan.

Ik heb geen machine tot mijn beschikking, maar binnenkort ga ik dit allemaal eens haarfijn uitzoeken :)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]