Audi TT Club - Forum

Heb je je TT of een andere auto onder handen genomen, plaats hier je behaalde resultaten
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#73763
Lange dag maar leerzaam en vooral gezellig gehad in Berkel en Rodenrijs op de clinic van Carclean vandaag!
VEEL geleerd en helemaal leuk was toen ik aan kwam rijden men vroeg of mijn TT als demo (motorkap) dienst mocht doen binnen vandaag.
Gelijk binnengereden en HEEL veel resultaat met de lak behaald, wat een eer van je werk!!
(Knoertharde Unilak uiteraard)

Na de lunch kon ik mijn eigen motorkap afmaken en de rest van de puristen op eigen auto of andere demo panelen proberen maar de tijd vloog..
Even het zoeken naar gevoel kreeg ik toch aardig rap een gevoel onder de knie en man o man...: wat een verschil en ik dacht nog dat het wel meeviel met de lak :lol TOP!!

Zuurdere appel was de eindrekening na 18 artikelen uitgezocht te hebben maar beter dan tobben met de verkeerde spullen!!
Ik kan in ieder geval flink op weg met de nieuwe hobby en de noodzakelijke stappen van het detailen met de juiste spullen en er zullen af en toe wel wat spulletjes en vervangers bij gaan komen....

Mijn nieuwe collectie, toch leuk voor de detailers onder ons :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door denders op vr sep 07, 2012 10:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door denders
#73767
Dat kun je wel stellen ptie :D
en ik moet nog wat hebben.. maar goed dat zijn kleine dingen / vergeten en ik ga op zoek naar een mooie soortement "flightcase" om alle middelen netjes in op te bergen en mee te kunnen nemen en ik hou van nette orde daarin.

Ben er erg blij mee en ik heb goed advies gehad en hands-on ervaring.
Was een erg leuke dag en ik weet nu dat ik het kan en ben er niet meer "angstig" voor.
Het is net als met lassen als voorbeeld: consistentie loont :P

Dus ik hoop meerdere mensen over een tijdje serieus te kunnen helpen hun lak bijna of geheel te verhelpen van lakdefecten.

Maar man o man, wat is die VAG lak knoerthard.
Ik zeg tegen jou voldoende als ik vertel dat ik 4 passen nodig had met de wollen pad als eerste, dan oranje en zwart vervolgens black hole en sealant wax (en de bijbehorende Monello stappen bij de behorende pads uiteraard)

Maar het is fun, mijn auto had dus matige swirls waarvan ik niet wist en krassen.
helemaal weg, uiteraard behalve putjes..niks aan te doen vele (kleine)steenslag op zwart.
Maar wat een diepe spiegeling ook en zo ga ik mijn hele auto binnenkort doen :smt007
Gebruikersavatar
door denders
#73778
En.. dure/goede spullen horen in een net opbergsysteem dus deze besteld en erg blij mee:

Afbeelding
#73959
Het vervolg en mijn eerste, echte DE-TT-AIL van ca. 15uur durende persoonlijke testobject van ondergetekende :roll:

Hieronder plaats ik van een ander forum het verhaal eventjes.
Veel lees en kijkplezier :wink:


Vandaag was het dan zover! Mooie dag en de detail-zin zat er al goed in inmiddels.
Uiteindelijk toch nog te laat begonnen door eea. maar ik wist dat er morgen een vervolg moest gaan komen op mijn gemakje, want zo'n eerste keer moet je toch maar zien wat er allemaal gebeurd onder je handen!

De Clinic die ik gevolgd had was toch prima om de twijfel weg te nemen, veel geleerd maar onderwijl blijven er af en toe nog vragen opkomen, of moet je even 10 seconden langer denken over wat te doen.
Ach ja, ervaring is alles toch!


De verzameling bij mijn ouders neergezet en ook de stoffige TT, want die wordt toch binnen bepaalde tijd redelijk stoffig hier beneden in onze algemene (prive) parkeergarage van het appartement door al die handige rooster-droogluiken in de betonnen draagmuren.
Maar goed, als dat het ergste is...hij is om mee te rijden immers!

(fotos zijn perse NIET bewerkt, alles op "AUTO" geklikt dus soms kan het licht weleens iets te fel zijn geweest)

de stof:


Afbeelding


In m'n kloffie begonnen met Super snow foam te mengen, mijn pa heeft zo'n klein Karchertje en ik wil alles gewoon eerst proberen voordat ik weer zo'n leuk verlanglijstje ga verantwoorden voor mezelf :schaam

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik moet zeggen, er kwam nog foam op de auto ook, niet erg dik maar ik had namelijk gekleurd water verwacht en het kon toch blijkbaar goed zijn werk doen.
Hierna nog een bekertje gemaakt dus ik heb heel de auto gedaan met 600mL.
Misschien een tikje meer SSF volgende keer maar ik begrijp dat het geen echte goede foamer kan worden zo.

Persoonlijk ga ik nog eens goed over alle foam opties nadenken en ook de fles met luchtregelaar.
De Karcher is nog wel redelijk en waterdruk is goed sterk voor zo'n ding. (mijn pa doet er altijd zijn terras mee) maar de lans lekt bij de houder/knop maar goed: verder!

Ik zag dus uit de parafaan de bruine drap spuiten toen de SSF zijn werk had gedaan!
Zoals ik al eerder zei was de auto niet echt vuil voor de rest na het goed afspuiten.
(Het koolstof interieursfilter, wat we ook even nog vervangen hebben zag er toch donkerder uit...)


Tijd voor het intensieve maar aparte goedje de gele klei.
Op sommige delen van de lak kwam zowat niks af maar onderaan de auto was het toch wel feest voor de klei (of niet)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Op de lak van de TT zaten niet veel swirls maar veel krasjes e.d. Ook zijn sommige putjes door gebruik aanwezig maar totaal gezien is de lak nog in zeer goede staat.
Goed, ik heb als test nog even de oranje pad en mezzo maar dat had weinig effect algemeen, ik wist al dat ik met de wol aan de gang moest.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierboven een stuk van de deur na de wolpad, de uni-glans kwam toch al naar boven!


Afbeelding

Dat was even aan de bak maar beter direct een zware leerschool nu ;-)
Ik ben dus met paars begonnen met de Inizio uiteraard bijna overal toch wel 4 passes hoor.
Mijn motorkap was al gedaan bij de clinic dus dat was al oke en ook de enige doorn in mijn oog nu met al die vervelende, bekende witte putjes helaas..

Volgende stap was Oranje met Mezzo, je zag gewoon alweer de lak naar boven komen.


Afbeelding

en hier ook een voorbeeldje van de "tape-test" van de Action die ik deed!
Ik heb de juiste van 3M ook maar ik was benieuwd...

Afbeelding

Die sentimentele nostalgie uit 1982 die je ziet staan, een van de eerste echte 944's, die komt ook nog is aan de beurt!


Het geheel afgerond met de lichtgroene pad en Finale.


Afbeelding

Schrikmomentje naast wat Finale stof..... een krassss??? Oke: een condensspoor van een vliegtuig :-b



Het was inmiddels 20:30 nog even alle lichaamsdelen laten rusten en besloten dat ik de Microvezeldoeken thuis nog wilde wassen met de Restorer en de twee overgebleven pads ook, voor morgen.
Wat een indrukken maar echt leuke en voldoening gevende bezigheid!


Middag 2

Na een minimeet met stadsgenoot van de clinic dag, weer verder gegaan met activeren van de koolborstels van de DAP :D

Ik ben dus verder gegaan waar ik gebleven was, en moest nog het eea. afbouwen met Mezzo en daarna Finale.
Tussendoor een paar keer een wasbeurtje aan een Kompressorpad gegeven.


Hierna is de auto weer gewassen met de SSF.
Dit keer voldoende aan 1 vol Karcher-bekertje maar ik had wel iets minder opgemengd.
Het zag er allemaal wat beter uit de foam en die heb ik eventjes het werk laten doen.
Toen de auto afgespoten en gedroogd.
Wow! ..wat een toverdoek is die grote Drying Towel van Monello, dit was geheel nieuw voor mij en ben blij dat ik hem heb!
Auto in alle verstopte hoekjes afgedroogd met de goedkope MF-doeken die ik had gehaald bij de Action, prima!

Ik heb toch nog maar iets gedaan om de velgen niet helemaal uit de toon te laten vallen bij de auto.
Daarbij wilde ik de Iron-X zelf ook gewoon in actie zien.
(Voor de oplettende kijker, ik heb de kapjes er niet afgehaald hier)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wat een putlucht is dat toch, ik moest er zelfs even van hoesten :-& en dan ineens, even later: de geur die ook echt op de verpakking staat!! :love "cherry"....
Iron-X ingewreven met een dikke ronde verfkwast en eenmaal afgespoeld deed het ons toch positief verbazen.
Echter zoals eerder gezegd: ze moeten, voor het mooie helemaal behandeld gaan worden en schade gerepareerd.
Hierna de banden ingespoten met de simpele spuitbus die mij al langer prima is. Ingewerkt met een kwast, mooie licht-glanzende dressing!


PB BlackHole time!
Met de zwarte pad relaxed opgebracht.


Afbeelding

Afbeelding


PB EX-P time!
Met de concourspad en dezelfde rustige gang weer geheel de auto gedaan en toen maar eens gaan eten!
Iets meer als een uur laten zitten en afgenomen.

Verder maar niets meer gedaan, de liquid Blue komt nog wel en laat de EX-P maar op microscopisch nivo curen/uitharden.


Trims, die heb ik allemaal gedaan met de AF Trim Revive en ik moet zeggen, blijvertje!
Precies goed voor mijn smaak, moeilijk uit te leggen verder.
Heel erg zuinig in gebruik ook.


Ik ben zeer tevreden hoe de auto eruit gekomen is!
Onbeschrijfelijk prettig zo'n hobby op z'n minst gezegd :lol

Foto's van beschadigingen waren helaas erg lastig te maken zoals ik al verwacht had in deze situatie.
Ik kon ze echter wel veelal direct aanwijzen maar afgezien van de extra tinten zwart zijn ze bijna allemaal verdwenen, heerlijk!
Een mooie afsluiter van alle moeite zijn deze nu twee leuke, lange middagen geworden qua lak detail :-)^


(De paar eindfoto's zijn even beperkt tot de oprit)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


GroeTT, Dennis
Laatst gewijzigd door denders op wo aug 15, 2012 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#74009
Dank! ben er erg tevreden over. Hij is mooier nu als toen hij als A-occasion uit de showroom kwam!
Binnen doe ik binnenkort wel, valt allemaal mee maar het RVS wil ik ook als nieuw krijgen met de polish..

Werkplek is overigens bij mijn ouders, heb zelf appartement met garageplek maar geen water, lastig stroom, slecht licht, teveel pottenkijkers enz. Dus vandaar toch wat handiger zo!

*de oprit is nog van lang geleden beetje ouder geworden zoals je ziet, het terras is helemaal opnieuw bestraat met mooie natuursteen bestrating maar misschien komt aan deze kant over een tijd ook wel nieuw en een hele overkapping op, moeten mijn ouders beslissen niet ik, ik adviseer alleen als zoonlief haha :mrgreen:
Verder wil ik met een redelijk bekende garagist/houder in gesprek om wanneer ik een auto doe een plekje te kunnen huren/brug. Zou echt a dream come true zijn!


@ptie:
Uiteraard heb er 15 uur over gedaan! :wink:
De pikkeltjes die er zitten zijn echt steenslag, helaas hoor en teveel om bij te werken en het is een gebruiksvoorwerp. Had ze al toen ik de auto kocht in 2009 en nu ietsje meer dan.
Voor de rest lukt het aardig al zeg ik het zelf! ...:roll:
Goede spullen is het halve werk dat wel!

Misschien binnenkort nog even de Poorboys Natty's Blue laagje eroverheen, dat mag en is de kers op de taart zeg maar.. maar is een klein uurtje werk met wasbeurtje.

Leuk dat je dus elke TT/auto zonder nageldiepe krassen weer zo kunt krijgen :P
#74217
Inmiddels nog een aanvulling op de verzameling:
(& ja het is even 1x nodig kom je gaanderweg achter!)

Ik had eerder al deze opgehaald, voor mijn eigen DeTTail:

Afbeelding


Deze heb ik gisteren nog per post ontvangen:

Afbeelding

o.a. een 2e set (andere) pads, ivm reserve en dergelijke.

Jullie weten inmiddels waar te zijn voor een full detail......... :smt005 :mrgreen:
Laatst gewijzigd door denders op vr aug 24, 2012 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
#74218
Foamen is een nodige stap maar zal er verder niet over uitweiden.
Ik heb dus een prof. foamer aangeschaft (-links op de bovenstaande foto) pasklaar voor Karcher en dit is wat het doet, alleen de foam die ik gebruik is niet zo agressief als in wasboxen:

Kort voorbeeldfilmpje
#74606
Niet erg bijzonder voor een showoff vandaag, het nadeel van een eerdere detail op dezelfde auto is dat je er eigenlijk niet zoveel voor-/na resultaat aan behaald zoals ik hier soms mag bewonderen.
Ben er uiteraard wel weer blij erg mee, daarbij toch lekker even weer met de nodige kleine detail bezig geweest!

Hieronder wat plaatjes van vanmiddag, toen de schaduw er was ben ik begonnen.
Het is een beetje saai, weer dezelfde plek maar ik ben blij dat ik bij mijn ouders terecht kan :-)^
Zal ook nog wel wat foto's ergens anders in de zon maken..!

Zo zag hij er op de ergste plek uit na enkele weken en wat kortere ritjes+tijdje met dat warme weer in de garage hier beneden op -1 verdieping. (stof grrr)

Afbeelding


Closeup opgedroogde ruitensproei vloeistof

Afbeelding


Even nog gewone emmers met warm water & Monello lavare + koude spoelemmer verderop.., Scratch shields, Autobrite foamer klaargezet

Afbeelding


Foamtime! SuperSnowFoam 1:10. Had precies genoeg om de auto te doen zo, maar volgend keer nog ietsjes dikker maken, ook al deed het al goed zijn werk,^^

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afgespoeld met kraanwaterstraal en toen gewassen met de emmers & Monello Mitt, fijn ding naar mijn mening. Weer afgespoeld hierna

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


dit is dus de PB Blackhole en EXP laag die ik er vorige keer opgezet heb nog zonder de Natty's uiteraard..

Afbeelding


Wat is die AutoFinesse Revive toch mooi spul voor de kunststoffen buiten!

Afbeelding


Ik vind het prima spul dat spuitbusje van de A*tion, je ziet wel doordat ik de lens wat te ver heb gestopt precies waar ik het opgebracht heb de vorige keer en met de kwast ingewreven ,^^
(Het schitterd wel meer op de foto als in real-life..)

Afbeelding


Het blijft een genot om te hebben die Monello Towel!

Afbeelding


Even geprobeerd, zeer handig die duopad! Lukt aardig zo met de Monello's, volgend keer wat langer doorgaan nog voor nog beter resultaat hier

Afbeelding


Ga ik er eerst even met de C-pro erazer over, blijkt het gewoon krasvrij te zijn... :schaam

Afbeelding


DAP900 + Concourspad, aanbrengen van PB Natty's Blue

Afbeelding

Afbeelding


Toen was het etenstijd en daarna op mijn gemakje weer "de waas voor mijn ogen" afgenomen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(ach ja steenslag.. je blijft bezig en zie ik maar als rij-littekens van de wagen..)


En weer terug vanavond op zijn slaapplaats! (matige verlichting)

Afbeelding


Rain-X is aangebracht op de vooruit.
Nog wel even de PB Natural Look door het interieur laten gaan. (-had al beetje ontvet)
Dan gaat er alleen een doek mee en de spray van mothers voor eventueel calamiteiten en voor de rest Fahren auf der Autobahn zondag!


Bedankt voor het lezen weer!
Grt, Dennis
Gebruikersavatar
door Elmo299
#74617
Als je ooit nog gaat poetsen op bestelling, ben ik wel je eerste klant hehehe...

Word al moe door het enkel te lezen... Maar het resultaat is fantastisch
Gebruikersavatar
door denders
#74618
Geen probleem hoor Albert :mrgreen:
Die mogelijkheid is er en afgezien van echte schade of diepe krassen, (is uiteindelijk ook wel wat aan te doen..)
moet dat in 1 lange dag haalbaar zijn om die BIG smile tevoorschijn te poetsen!

Alleen moet ik de auto 1 lange dag minimaal bij me hebben afgezien van de keuze van detailen.

Als ik weer terug ben, wil ik ook met een kennis/garagehouder om de tafel om eventueel de mogelijkheid voor een brug/plek te huren of iets in die geest bij hem.
Om nou altijd bij mijn ouders te gaan staan is in een enkel geval wel gezellig maar een brug zou ideaal zijn en vragen staat vrij.

(Ja of zelf een bedrijfje beginnen maar leuk voor later snap je) :wink:

Ik vind het super om te doen en steeds meer bij te leren.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]