Audi TT Club - Forum

Deel hier je tips and trics over het behandelen van leer
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#36324
Mededeling
[hr]
Op de Car Care MeeTTing, die half mei gepland staat, proberen we de jongens van Colourlock een demonstratie te laten geven over hun producten. Wachten is alleen nog op een bevestiging van de exacte datum.
Ook probeer ik nog een leuke & speciale TT-Club-member-promo-onderhoudsset samen te laten stellen :thumbright:
Houd dus de kalender in de gaten :wink:
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36328
Wow dat klinkt fantastisch!

Is de locatie ook al bekend?

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#36331
Als alles goed is bij Hans (modderaar) in z'n bedrijf te Nieuw Vennep. Dat ligt voor de meesten toch wel vrij centraal, dacht ik :wink:
Ik hoop dat alles lukt zoals ik in gedachten heb :)

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36332
Happy Socks schreef:Als alles goed is bij Hans (modderaar) in z'n bedrijf te Nieuw Vennep. Dat ligt voor de meesten toch wel vrij centraal, dacht ik :wink:
Ik hoop dat alles lukt zoals ik in gedachten heb :)

Groeten
Joop
Voor mij is het 80 km enkele reis. Mij kun je dan alvast noteren want ik ben toch wel erg benieuwd naar hun producten. :lol:

Groeten,
Vincent
door ptie
#36333
Vincentos schreef:
ptie schreef:Ik maak momenteel gebruik van dat spul van Meguairs. Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet denken. Ik heb nog geen ervaring met andere merken. Ik vind het altijd wel een teringwerk, dat insmeren van je lederen bekleding.
Het zou best eens kunnen dat je dezelfde hebt als degene die ik heb. Hij is heel erg korrelig en het spul is vrij dik dus lastig in te smeren.

Je zou die van poorboys eens moeten proberen. Het werkt echt veel gemakkelijker! Opzich was die van autoglym ook nietecht verkeerd. Het liet alleen een beetje een doodslucht achter en het was lastig verwijderen.

Groeten,
Vincent
Ik heb idd hetzelfde van Meguairs (Gold Class Rich Leather Condtioner). Ik ben op zich benieuwd naar die van Poorboys, maar die fles van Meguairs zit nog behoorlijk vol, dus die moet eerst even op :)
Gebruikersavatar
door svkaster
#36582
Ik gebruik gewoon dat spul van de dealer. kost iets van 10/12 euro. Gebruik eerst de stofzuiker met borstel met lange haren. Vervolgens met een natte zeem afdoen, dan insmeeren met dat spul van de dealer.

Werkt goed en kost weinig.

Moet er wel bij zeggen dat mijn leer nog zo goed als nieuw eruit ziet.
Heb er ook pas 60.000 km in gezeten :lol:
Gebruikersavatar
door massari
#36594
Ik gebruik Leather Stuff van Poorboys, mijn hele collectie bestaat uit Poorboys en ik vind het beter dan Meguiars. Het middel in Leather Stuff ruikt ook naar leer...
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#36605
Om e.e.a. eens in de praktijk te zien en om al je vragen kwijt te kunnen over dit onderwerp, nodig ik iedereen uit op onze aankomende meeting:

Car Care MeeTTing

Geïnteresseerd?! Schrijf je dan snel in!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36618
Breed schreef:Meguiars natuurlijk :roll:
Net als Massari al zegt. Probeers eens een ander merk als Poorboys. Ik vind zelf dat je voor meguairs weinig voor veel krijgt. Mooie schitterende verpakkingen en supermooie flessen maar een goede inhoud :roll:

Ik noem dat een mooie opmaak zonder inhoud (er zit natuurlijk wel wat in :lol: )

Niet alleen het spul voor leer maar ook qua autoshampoo en waxen zijn er (voor minder geld) betere alternatieven te verkrijgen. Ik ben ook benieuwd naar de leder spullen die colourlock aanbied. Wellicht dat ik ook kom naar de car care meeting.

Groeten,
Vincent
door ptie
#36621
Misschien off-topic, maar welk merk shampoo en wax gebruik je?
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36627
ptie schreef:Misschien off-topic, maar welk merk shampoo en wax gebruik je?
Ik gebruik als shampoo de Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash LINK: Shampoo PB

En voor de wax gebruik ik meerdere soorten:
- Poorboys Natty's White (aardige kokosgeur trouwens)
- CG Butter wet wax

Tussen het wassen en de wax gebruik ik als het nodig is nog een klei. Verbaatst me steeds weer hoeveel troep er nog achter blijft. Ook na het wassen.

En als ik er ECHT zin in heb dan pak ik de machine erbij om nog een glaze aan te brengen tussendoor of of krassen/swirls weg te polijsten. Alleen de laatste tijd heb ik er niet veel tijd voor i.v.m. school. :?

Groeten,
Vincent
door ptie
#36642
Ok, thx. Na een kleine fles Meguiars NXT Car Wash, heb ik nu net een grote fles aangeschaft. Ik zal daarna eens PB proberen. Machinaal poetsen wil ook, dat wordt mijn volgende projectje :)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]