Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peultje
#38864
Hallo allemaal!

Ik heb onder mijn TT'tje 18" Kerscher velgen zitten die al behoorlijk aangetast waren door kerosie en stoeprandschade.
Dat wou ik altijd al weer even netjes laten maken!

Nou ben ik (helaas) 2 weken terug bij een vluchtheuveltje langs gereden en daarbij een stoeprand geraakt en nu zit er dus een deukje n mijn ring :(
Ik heb me laten vertellen dat ik daar niet zo veel km's meer mee moet rijden, en aangezien ik nogal een km vreter ben was dat een behoorlijke domper.
Dus heb ik gelijk voor nieuwe velgen gekeken, en informatie opgevraagd over het richten en afdraaien van de velgen.
Hier volgt een klein lijstje van wat inmiddels te weten ben gekomen:
-Nieuwe velg / 600€
-Nieuwe ring / +/- 120/140€
-1 x Velg richten / +/- 120/140€
-1 x Velg richten, 4 x velg stoeprandschade vrij laten maken, het volledig ontdoen van kerosie aanslag + polijsten enzo / +/- 600€

Ik heb van de broer van mijn vriendin gelukkig 4 17" velgjes kunnen lenen en daar rijd ik nu dus ook mee.

De knoop is doorgehakt en heb besloten de velgen volledig weer netjes te laten maken.

hier volgen een aantal foto's hoe de velgen er nu aan toe zijn:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik breng ze morgen (zaterdag) naar Cultwheels te Sidderburen (gr.) en kan ze over 2 weken weer ophalen aangezien ik volgend weekend niet thuis kom vanwege werkzaamheden.

Als ik ze weer klaar heb zal ik weer foto's plaatsen van hoe het is geworden!

Groeten,

Gerard
Gebruikersavatar
door Peultje
#39659
ZE ZIJN DR WEER :D :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik post vant weekend wel ff wat meer/andere/betere foto's :)

gr.

Gerard
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#39665
Ziet er zeer mooi uit Gerard.
Is het zwart alleen gepoets of ook gespoten?

Wat mij trouwens bij die van jouw opvalt is dat het rubber enorm hoog/dik is. Welke maat banden heb je eigenlijk?

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door Peultje
#39667
jah vind ik ook:)

het zwarte hebben ze niks gedaan, dat was nog mooi, ik moet ze zelf wel ff weer mooi poetsen! maar dat komt wel goed:)

mijn banden maat is: 255/35ZR18 achter en voor: 225/40ZR18 en op zicht valt het wel mee hoor.. :)
door Lookingfortt
#39739
Peultje schreef:jah vind ik ook:)

het zwarte hebben ze niks gedaan, dat was nog mooi, ik moet ze zelf wel ff weer mooi poetsen! maar dat komt wel goed:)

mijn banden maat is: 255/35ZR18 achter en voor: 225/40ZR18 en op zicht valt het wel mee hoor.. :)
Ik hoop voor je dat je geen quattro rijdt, want als je banden verschillende grotes hebben gaat je tt naar de klote , omdat het aantal omwentelingen verschilt.

Verder zien ze er goed uit, uitkijken heh!
door joTTie
#39740
wow, mooie velgjes ;)
Gebruikersavatar
door Peultje
#39743
wat de maat betreft: het is allebei 18" dus daar heb je geen last van,

ze zijn mooi hae:D ik ben ook weer helemaal verliefd:D


Afbeelding

Shiny new shoes:D
Gebruikersavatar
door Vincentos
#39755
Peultje schreef:wat de maat betreft: het is allebei 18" dus daar heb je geen last van,

ze zijn mooi hae:D ik ben ook weer helemaal verliefd:D


Afbeelding vervangen door een URL [url]http://url4.imageshack.us/url4/5279/55658371.th.jpg[/url]

Shiny new shoes:D
Ze zijn heel gaaf geworden! Aangezien de randen opnieuw gepolijst zijn (en afgedraaid) zal er geen blanke lak opzitten? Of wel? Zo niet dan wel goed bijhouden :wink: Er zit echt een mooie glans in.

Wat betreft de bandenmaat. Het is niet alleen 18 inch dat iets over de rolomtrek zegt. Het middelste getal, in dit geval 35, zegt iets over de hoogte van de band ten opzichte van de breedte. Dus in dit geval is de rolomtrek wel degelijk verschillend van elkaar.

Maar je hebt geen quattro toch? :)

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door Peultje
#39756
Oohw ok, weer wat geleerd:p nee dr zit geen blanke lak op en ik ben ook cker van plan om het bij te gaan houden! Ik ben ook zeer tevreden over het eind resultaat!!
Nee ik heb geen quatro..
Gr gerard
door rokky
#39763
omtrek van de band voor en achter verschilt niet zoveel van elkaar reken het maar uit is een paar mm....
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]