Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door danekin
#90752
Hallo allemaal!

Ik ben sinds 3 weken trotse eigenaar van een TT 225pk uit 2003. Nu na 2 weken valt me toch het een en ander op. Ik heb zelf totaal geen verstsnd van deze auto dus ik hoop dat iemand mij kan helpen of vertellen dat het normaal is!

Aller eerst valt mij op dat de temperatuur van het koelvloeistof schommelt tussen 88-105 graden. 1x zelfs 110. Vaak gaat ie van 105 weer terug naar ~90 en dan stijgt het weer. Het valt me sowieso op dat de temperatuur erg snel stijgt. Ik las iets over dat de airco er ook invloed op heeft alleen heb ik alle standen geprobeerd en zie niet echt verschil. Met c49 heb ik dubbel gecheckt of het niet het dashboard metertje is. C51 blijft wel op 90 graden.

Daarnaast lijkt het of ik vermogen mis. Ben ik er aan gewent? Sowieso voel ik pas die boost rond de 4000+ toeren, is dit normaal? Voor mijn gevoel reageerd hij trager en is die 'boost' ook minder. Ook lijkt het alsof de motor soms schokt.
Laatst gewijzigd door danekin op ma aug 05, 2019 3:59, 1 keer totaal gewijzigd.
door Power
#90755
Ik zou eerst op fout codes laten uitlezen of zelf een fout lees code scanner aanschaffen.

Normaliter moet temp meter gewoon op max 90 graden staan (thermostaat defect ? )
Gebruikersavatar
door eric v.
#90757
Vergeet C 51 heb je niets aan.
C 49 geeft een juiste waarde aan.
Je temperatuur zender heeft een dubbele functie. 1 geeft temp aan dach 2 geeft temp aan ecu.
Omdat als ik het goed lees de temp snel stijgt en daald kan het de tempsesor zijn (goedkoop) koop
Dit kan tot een berkeerde waarde naar de ecu zorgen wat de motor rijker zet dan nodig meer benzine.
De thermostaat kan het ook zijn ,deze staat dan deels open kan je herkennen aan het feit dat de temp daald met rijden en stijgt met stilstaan.
Je airco heeft niets met de motor temp te maken.
Zet je airco aan en de twee fans bij de radiators moeten op stand 1 gaan lopen.
Stand 2 als de motor rond de 105 graden komt.
Succes Eric V.
Laatst gewijzigd door eric v. op za aug 03, 2019 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
door danekin
#90760
Bedankt allemaal! Ik hoop maar dat het iets kleins is zoals de sensor of thermostaat. Ik ga er van de week naar laten kijken en ik laat het weten!

Weten jullie toevallig iets over dat vermogen? Is het sowieso normaal dat je pas bij 3500-4500 toeren die 'boost' voelt? Misschien een domme vraag maar ik heb nog nooit in hoogtoerige autos gereden of uberhaubt met zoveel pk :lol: en als het lijkt alsof je vermogen mist, wat zou het dan kunnen zijn? Bobbines en bougies of erger? Of ben ik er gewoon aan gewent? Hoe kan ik dit testen of uitsluiten?

Ik merk wel echt dat die 'boost' er soms niet is, soms weer wel. Waar kan dat aan liggen?
Gebruikersavatar
door eric v.
#90761
Wat voor TT heb je?
150/180/190/225 pk?
Uitlezen is het eerste wat je moet doen.
Power verlies kan door veel dingen komen.
Ook door te hoge temp (foutief).
Eerst je temp probleem oplossen dan verder kijken.
UITLEZEN.

Eric V.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]