Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door PatrickTTroadster
#91159
Mijn tt 2001 roadster 1.8 heeft een tijdje stilgestaan en toen ik er een klein toertje mee had gedaan werkten opeens de wijzers niet meer... de dag erna starte de motor ook niet meer door platte batterij... (ik weet niet of het dashbord ergens een stroomverlies kan hebben of dat het gewoon aan de accu ligt door stilstand...)

Na hier wat research te doen kom ik natuurlijk bij het wel bekende tt kwaal dat hier ruimschoots beschreven staat in dit forum.

Dus mijn plan was om het dashbord er zelf uit te halen, op te sturen en terug te plaatsten dus volg ik een tutorial via YouTube...

Zo gezegd zo gedaan maar wanneer ik effectief het dashbord wil verwijderen, dien ik eerst de twee fishes los te maken. Tot mijn verbazing is er nog een derde fiche te hoogte van de kleine wijzertjes... daarop is een blokje gekleefd met een meterslange draad opgerold en verstopt in mijn dashbord...

Geen audi logo en nogal amateuristisch gelijmd...

Wat is dit en wat zit er normaal op die plaats?
D063914C-8F72-457A-999F-0E4DC38BA71D.jpeg
C54C11D3-A6B1-46A7-90CA-8CA93CD79959.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
door PatrickTTroadster
#91163
Gps heb ik niet dus denk ook aan een tracker...

De draad loopt achter mijn radio door dus een antenne zal het ook niet zijn vermoed ik...

Naar waar zou die draad dan lopen? Stroom? Zou ik hem afknippen of alles gewoon laten zitten?

Ik heb de auto een vijftal jaar geleden tweedehands gekocht...
Gebruikersavatar
door martijn bouwheer
#91165
Is gps antenne van hirschmann. Als je de draad ga volgen kom je vanzelf bij het punt uit waar hij is aangesloten. Kan ook zijn dat er ooit navigatie in heeft gezeten welke eruit is gehaald maar dat ze de gps antenne hebben laten zitten.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]