Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door bas525537
#51775
hallo,

ben ik weer met het zelfde onderwerp.
maar ik wil graag eenn splitter of een dump valve op men TT zetten.
Nu weet ik alleen zelf nog niet echt wat nou het verschil is er tussen.
Ik heb gekeken en overal is de dump valve een stuk goedkoper als een splitter.
Ik heb gekeken naar de dump valve Forge 007P en een
Forge Splitter DV/BOV.
ik wil dit vooral doen voor het geluidje dat je hoord?

wie kan mij goede raad geven over wat ik nou het beste kan doen?

GrtBas
door lowlandcrap
#51776
Gebruik even de zoekfunctie, er zijn heel veel topics over dit onderwerp :!:

In het kort, je geeft aan het vooral voor het geluid te doen, daarbij zou je voor een SplitR moeten kiezen. De SplitR blaast ca. 30% af, naar ´buiten´ toe. Hierdoor ontstaat er een hoorbaar geluid. De Forge 007p is een closed loops, oftewel hij blaast alle lucht weer terug het inlaat traject in wat dus geen hoorbaar geluid produceert.

Sommige mensen hebben de voorkeur voor een closed loop (Ik citeer Mark: 'De energie welke is opgewekt door de turbo moet je binnen houden ipv naar buiten te laten ontsnappen..........ook al is het maar een deel.') Om in combinatie met een closed loop toch een hoorbaar geluid te produceren zou je kunnen kiezen voor een K&N luchtfilter.

Het verschil in vermogen zal minimaal zijn tussen een closed of semi closed loop.


Hoop dat je er wat aan hebt ;)

gr do

PS: Waarschijnlijk snap je nu zelf al waar het prijsverschil hem dus ook in zit ;)
PS2: Een echte Blow-off (FMDV004) kan alleen als er ook een aanpassing gedaan wordt in de ECU (tuning)
Laatst gewijzigd door lowlandcrap op do apr 15, 2010 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
door bas525537
#51777
ja bedankt,
hier heb ik zeker wat aan.
en weet wel bijna zeker dat ik voor een splitter ga nu:)...
ik snap het verschil iig wel nu.
dat is wel fijn.
Bedankt;)
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#51781
die kan wel op onze 1.8 T motoren inderdaad.
Gebruikersavatar
door stivoman
#51787
Hoe kan het dan zijn dat ik mijn oo7
veel duidelijker hoor dan m'n originele?
Gebruikersavatar
door denders
#51791
Steven misschien heb jij een K&N kit ipv de originele luchtfilter van de TT?
Gebruikersavatar
door sweeper
#51801
stivoman schreef:Hoe kan het dan zijn dat ik mijn oo7
veel duidelijker hoor dan m'n originele?
Hij reageert sneller & groter volume dan een originele, en circuleert de lucht dus sneller rond. Een hogere luchtsnelheid in een kortere tijd geeft meer geluid. Heb je dan ook nog een openlucht filter of airbox, dan hoor je er nog meer van. (zoals Denzo al melde)

Maak je die combi met een Splitter-R dan is het bijna te vergelijken met een echte dumpvalve.
door duchatteau
#53146
Heb zelf een Split-R ertussen zitten.. werkt wel leuk
maar omdat die 30% lucht eruit gaat, heb je dan ook echte vermogensverlies?
Gebruikersavatar
door sweeper
#53151
Nee dat zou niet tot verlies in vermogen mogen leiden. Daar heeft Forge echt wel testen voor gedaan mag ik aannemen.
door lowlandcrap
#53192
Sweeper schreef:Nee dat zou niet tot verlies in vermogen mogen leiden. Daar heeft Forge echt wel testen voor gedaan mag ik aannemen.
Wat is jouw advies met betrekking tot een (sport)luchtfilter in combinatie met een Forge DV?

Ik ben opzoek naar een geschikt filter in combinatie met mijn nieuwe Forge DV 007P (closed). Ik hoor verschillende verhalen over bijvoorbeeld de K&N57i kit. Tevens had ik vernomen dat een openluchtfilter problemen kan geven??... Wat houd een direct-intake filter precies in?

gr do
Gebruikersavatar
door sweeper
#53200
Niks mis met een sport lucht filter, maar verwacht er natuurlijk geen mega wonderen van. Ik weet van geen problemen behalve dat de olie van veel filters de LMM stuk zouden maken.

Direct-intake zegt het zelf al, direct voor de inlaat. Alle sport luchtfilters maken gebruik hiervan, dus is niet iets bijzonders. Het betekent gewoon dat het filter direct op de slang wordt aangesloten, en niet zoals er origineel vaak bochten, vernauwingen, e.d. inzitten.

Paar dingen om op te letten:
- hoe meer lucht de beter. De motor kan makkelijker ademen zogezegd.(minder weerstand/wervelingen)
- hoe kouder de lucht de beter. Koude lucht bevat meer zuurstof dan warme.
- zo min mogelijk bochten, vernauwingen, en hoe korter de slangen hoe beter.
- groot filter oppervlak met een lage luchtweerstand & een hoge filtratie.

Ergens op het forum is een topic over K&N dat zij d.m.v. testen aan kunnen tonen dat hun filter olie niet leid tot schade/vervuiling van de LMM.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden, dus ik kies voor de zekerheid maar anders.

Mijn keuze gaat naar een Airbox met aanzuig buis/slang vanuit het zij scherm of de bumper. Ik heb zelf een Pipercross Viper VFC172 (voor 180pk) inductie kit, en ben daar erg tevreden over.

Zie HIER op de site van Limpex het hele verhaal over luchtfilters. (in de rechter kolom "luchtfilters & systemen")
#60376
ik heb er nu al een jaar een i57 kit van k&n op zitten.
loopt er prima om allen wat ik gehoort het als je het filter een keer reinigt en je spuit hem weer in met die olie. dan kan die olie op je voeler van je lmm gaan zitten waardoor je andere waardes krijgt.

maar zoon filter klinkt hardstikke mooi. de mensen kijken om als je even wat gas geeft. alleen het blaast niet zo heftig af als een dump valve.. maar komt wel mooi in de buurt.

mvg eugene van leussen
Gebruikersavatar
door denders
#60384
Als je zoveel olie op het I57 filter spuit dan hoor je dit gewoon niet zelf te doen.
Je moet het wel erg goed fout doen dus samen met de handleiding! (lees lomp :wink: )

Heb in mijn Seat c.a. 140000 km gemaakt met een I57kit en heb nu een Apollo kit waar ik nog meer tevreden over ben!
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#60447
Ik heb ook een forge split-r, ik merk minimale vermogensverlies als de dump valve half open is. En ik zou voor een cold air intake kiezen, dat geeft meer power en zeker een leuker geluid pppppppp tjjoeeee :D

gr maurice
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]