Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Elmo299
#56811
Aangezien ik van plan ben om de gehele uitlaat van kop tot staart te gaan vervangen heb ik bij de *** een prijsopgaaf gevraagd.

Voor iedereen die het misschien ook wil gaan doen, hieronder de info, uitleg en prijsopgaaf:

Optie 1)
Downpipe 3" RVS 499- incl btw
Racekatsectie 299,- incl btw (geen amerikaanse rommel, maar echte duitse "metal rennkatz"
Montage 299,-
Na montage kan het zijn dat de auto opnieuw uitgelijnd moet worden, wegens demontage subframe.


Optie 1A)
Downpipe 3" RVS 499- incl btw
Katvervang-sectie 125,- incl btw
Montage 299,-
Na montage kan het zijn dat de auto opnieuw uitgelijnd moet worden, wegens demontage subframe.




Optie 2)
Downpipe 3" RVS 2 delig 549- incl btw
Racekatsectie 299,- incl btw (geen amerikaanse rommel, maar echte duitse "metal rennkatz"
Montage 199,-
demontage subframe niet nodig
Oude downpipe wordt voor demontage doormidden geslepen.


Optie 2A)
Downpipe 3" RVS 2 delig 549- incl btw
Katvervang-sectie 125,- incl btw
Montage 199,-
demontage subframe niet nodig
Oude downpipe wordt voor demontage doormidden geslepen.


Info:

De voorheen besproken 42draft downpipe is niet van RVS, heeft het flexibele stuk iets minder goed gepositioneerd, en heeft een low quality katalysator. Deze eigen gefabriceerde downpipe is dus kwalitatief beter.

De 2-delige versie heeft een extra V-band connector. Dus geen goedkope, en lek gevoelige, driehoekflens.

De katvervang of katalysator sectie is ook met 2 dure V-band connectors uitgevoerd. Razendsnelle uitwisseling(APK) is hiermee mogelijk.
We hebben een pasklare racekat liggen die speciaal voor APK doeleinden ingezet wordt.
Geen kat is immers beter dan een race kat. Zowel voor performance als verbrandingstemperatuur.

Een spaghetti helpt maar een klein beetje. Het probleem zit hem in de kleine aanzuigmond van de K04 Turbine. De 3 bouts aansluitflens.
Deze zal ten alle tijden een restrictie zijn om pk's te halen in hoger toeren.

De downpipe met katvarvanger doet relatief het meeste. Daarna komt pas de rest van de uitlaat en het spruitstuk.

Milltek verkopen we vaker. Mooi systeem, niet echt grote diameters, maar dat is voor vermogens onder de 300pk ook niet zo van belang.
De hete uitlaatgassen zijn immers al sterk gekoeld(dus gekrompen) halverwege de uitlaatlijn.
De smallere Milltek diameter houdt dan zelfs de uitlaatgassen op snelheid, dus de kleine diamter hoeft geen nadeel te zijn.

Technisch verhaal.

Aangezien er vragen op het forum zijn mag deze tekst(graag zelfs) op het forum gezet worden.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]