Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door joTTie
#42379
Op de oudere type TT's kun je als volgt je 2e sleutel inleren, zodat de a/b het ook doet.

- Steek de eerste sleutel in het contact en draai deze aan (hoeft niet te starten)
- Binnen 15 seconden moet je de 2e sleutel in de contactslot aan de bestuurderszijde moeten doen.
- Draai handmatig met deze sleutel de deur op slot. klik dan 1x, als het de eerste sleutel wordt, of 2x voor als het de 2e sleutel is of 3x als het de 3e sleutel wordt, op het knopje van de a/b van je sleutel. Je ziet hierbij je knipperlicht knipperen.

Als dit gebeurd is, haal je je 1ste sleutel weer van het contact en vervolgens werkt de a/b van je sleutel.



Of dit ook werkt op de nieuwere modelen sleutel weet ik niet. Wellicht kan iemand dit bevestigen.
Gebruikersavatar
door jer84
#42382
Hoi,

mooi om te weten super!

Op welke knop moet je dan zoveel keer klikken?? De open of de sluitknop?

Gr,

Jermaine
Gebruikersavatar
door denders
#42439
Binnen 15 seconden moet je de 2e sleutel in de contactslot aan de bestuurderszijde moeten doen
Je bedoeld deurslot?
:wink:
Gebruikersavatar
door jer84
#42443
ja dat is logisch haha. maar je hebt het over knop indrukken. maar welke van de 3 op de sleutel.

Gr,

Jermaine
door kvcuijck
#47244
Heb zojuist een nieuwe afstandsbediening ingeleerd met behulp van deze methode (de transponder voor de startonderbreking kun je hier NIET mee programmeren). Hier wat meer detail:

1. Stop de sleutel met afstandsbediening die je NIET wilt programmeren in het contact en zet op ON. (Auto starten onnodig.)
2. Vervolgens stap je uit de auto en draai je met de sleutel die je wilt programmeren de auto aan de bestuurderszijde op slot. (Rechtsom)
3. Druk 1,2 of 3x op de UNLOCK toets van je te programmeren afstandsbediening. (Afhankelijk van het aantal a/b je gebruikt voor de auto en welke a/b dit is. Als dit de tweede sleutel is zou ik dus 2x UNLOCK toetsen.)
4. Draai nu met je sleutel de bestuurdersdoor open (linksom) en daarna weer op slot (rechtsom).
5. Je geprogrammeerde a/b zou nu moeten functioneren.
6. Open de deur en verwijder de sleutel uit het contact.

NB 1. Werken nu beide a/b NIET meer, dan heb je geprobeerd twee a/b op één "kanaal" te zetten. Herhaal bovenstaande stappen voor beide sleutels en kies bij stap 3 voor iedere a/b een ander "kanaal".
NB 2. Om deze procedure uit te voeren hoeft de transponder in beide sleutels NIET geprogrammeerd te zijn.

Ik heb dit zojuist geprobeerd op een '99 TT en dit werkte naar wens.
door Jansen__D
#48951
Bij deze een Vraag!

Ik heb zojuist mijn afstandsbedieningen ingeleerd! (Allebei opnieuw)

Maar het probleem is, Als k Sleutel 2 in het contact heb zitten
Met Sleutel 1 De deur op slot doe en vervolgens 1x op Unlock druk Reageren mijn Knipperlichten daarop!
Draai ik de deur weer open en weer op slot, Werkt die niet!

Dus met Sleutel in het contact reageren de Knipperlichten (Maar niet de Sloten)
Zonder Sleutel in het contact Doen en de Knipperlichten en De Sloten niets!

Iemand enig idee wat dit kan zijn?!
Gebruikersavatar
door NilsGGD
#54683
Bij mij werkt het inleren niet meer....althans, ik krijg t niet voor elkaar en de dealer ook niet...heeft anderhalf uur bij de dealer gestaan en ze kunnen niet achterhalen waarom de afstandsbediening niet meer werkt (batterijen zijn ook gecheckt).

Ze willen wel verder zoeken maar ik moet wel rekening houden met 3 a 4 uur arbeidsloon....om mijn AB weer te laten werken....

Is er niet ergens hier een Afstandsbediening-techneut-ervaringsdeskundige? :wink:
door TTheino
#56401
Laatste post is alweer eff geleden maar de mogelijke oplossing !

Zoals reeds beschreven is doe je de sleutel die je niet wilt inleren in het contactslot en zet hem op het contact.

Daarna de sleutel die je wilt inleren in de bestuurdersdeur en klik je 1,2 of 3x op de UNLOCK toets van je te programmeren afstandsbediening. (Afhankelijk van het aantal a/b je gebruikt voor de auto en welke a/b dit is. Als dit de tweede sleutel is zou ik dus 2x UNLOCK toetsen.) copy:P

De knipperlichten moeten reageren als het goed gaat !
Na 5 seconden nog 1 keer op unlock om het te bevestigen/controleren en de sleutel was ingeleerd.

Dit stond beschreven in WOW. (ongeveer zelfde functie als vagcom)
Ik hoop dat iemand er wat mee kan :P
Gebruikersavatar
door NilsGGD
#56421
helaas bij mij niet, de dealer kan het zelfs niet vinden!!!! ik ben dus nog steeds op zoek naar een Audi WIZKID die mij kan helpen....maar bedankt voor je reactie TTheino!
door TTheino
#56446
Je hebt de foutcodes ook al verwijderd ? Dit was bij mij ook het geval met de 2de sleutel en na het verwijderen van de foutcodes werkte het weer gewoon.
Gebruikersavatar
door NilsGGD
#56472
Alarm werkt gewoon inderdaad...

Hard reset heb ik nog niet gedaan. De auto deed het niet meer trouwens na een WASBEURT...best gek toch? Gewoon met een tuinslang, niks bijzonders.

De foutcodes verwijderen zal wel via VAGCOM moeten, ik neem aan dat je ze ook via VAGCOM uitleest, en die heb ik niet. Hou jullie op de hoogte...

gr Nils
Gebruikersavatar
door NilsGGD
#60884
Heb ondertussen meerdere "hard resets" gedaan, maar dit mocht niet baten. Zoek nog steeds iemand die zijn VAGCOM eens zou willen aansluiten..uiteraard kom ik dan op visite en kun je rekenen op een flesje "zo" of een kratje "zus". Of een mooie bos bloemen voor je vrouw natuurlijk ;)

Help!
Gebruikersavatar
door denders
#64394
Nooit meer achter gekomen wat het was zeker?
Gebruikersavatar
door denders
#64671
waarschijnlijk niet/geen lid meer...
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]