Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#76847
Hallo TT vrienden,

In mijn MK1 zit een aftermarket Kenwood radio. Mij is verteld dat alleen de achterspeakers op het Bose systeem zijn aangesloten.
Nou....dat is goed te horen, de voorspeakers geven een geluid van een transistorradio.
Bij het Googelen kwam ik tegen dat sommige Audi's een Full Amplified Bose systeem hebben (4 speakers) en andere een Half Amplified (alleen achterspeakers)

Hoe kan ik dat checken?
En hoe kan ik de voorspeakers ook op de Bose verstreker aansluiten? Of is dat onmogelijk?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,
Marcel
#79313
Upje voor de MK1 (en deels MK2)

Je hebt alleen Bose volledig versterkt en Half (-niet Bose) versterkt, waarbij alleen de achterspeaker(s) een gewone versterker hebben.
Frontspeakers zijn dan gewoon aangesloten op de head-unit zelf.
Als iemand zegt dat je half-Bose hebt, die heeft dat zelf gemaakt of geen juiste feiten!

Heb je Bose maar geen boekjes o.i.d of weet je het niet?
Op de speaker beschermkappen moet het Bose teken staan en zet je de radio aan dan verschijnt er in het display "Bose" anders niet.

Bij installeren van een aftermarket radio moet er even gelet worden, in beide situaties, voor een inbouwset en adapterkabel voor de makkelijkste weg.
Inbouwset is om de radio netjes passend te krijgen, adapterkabel heb je twee verschillen in. Wederom Bose en niet Bose als je de versterker en speakers wilt behouden.

Bose adapter heeft wat electronica (-kastje) eraan anders gaat de versterker niet werken.

Adapterkabels en verschillende prijzen zijn te vinden op:

Ebay.de
Audiwereld.nl
carshopfortuin.nl
carhifidox.de
carmedio.de
carmediashop.de

Uiteenlopende prijzen maar onze oosterburen hebben nette setjes voor ieder, in verschillende prijsklassen.
Reken op zo'n €50-60 voor een komplete set incl verzendkosten in de meeste gevallen.

Grt, Dennis
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]