Audi TT Club - Forum

Stay tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#54481
De las op de foto is gewoon is gewoon niet goed gelegd dat zie je meteen. De hoek is voornamelijk op de pijp gericht geweest en heeft nauwelijks ingebrand op de zijkant van de pot.
Dit is een duidelijke fabricagefout, op zich vrij makkelijk te verhelpen maar ook duidelijk genoeg voor een garantie lijkt me.
Afbeelding
Dan stel ik ook een paar grote vraagtekens over wat voor een materiaal gebruikt is bij dit systeem, het lijkt wel gegalvaniseerd spul of iets wat gewoon grijs gecoat is.
Ik heb mijn Milltek nu een paar maanden eronder en een kennis van mij heeft zijn systeem er al bijna een jaar onder zitten en ook als ik zo naar de roestvorming kijk wat er o.a. op de rand zit staat dit tot geen verhouding tot hoe onze systemen er uitzien.
Die zijn nog steeds brandschoon en mooi helder van glans. Er zou zelfs helemaal geen roest op mogen zitten want het is tenslotte RVS.
Bovendien zit er aan de onderzijde geen plaatje vlakbij rand van de pot gelast met een nummer erop, dat hebben wij beide wel ook al hebben we verschillende systemen.

Ik kan niet bepalen waar het in het traject naar dat bedrijf fout gaat maar alleen al naar de foto kijkende zie ik duidelijke kwaliteitsverschillen en ik mis een aantal kenmerken die een Milltek uitlaat zou moeten hebben.

Wij hebben beide ons systeem rechtstreeks in Engeland besteld, ik heb met die man destijds gesproken en hij bevestigde mij hetzelfde verhaal wat ik ook al op de Engelse fora was tegenkomen. Hij verkocht me net zo graag een Blue Flame set, die was ook nog iets goedkoper, maar de materialen, dus pijpwerk en potten, komen uit dezelfde fabriek. Het klopt dat Milltek dit vervolgens zelf last en er zijn eigen product van maakt.

Er zit een overduidelijk verschil in kwaliteit materiaal (en mis ook het typeplaatje op de pot) tussen wat ik op de foto zie en wat ik nu heb. Iemand is dus in dat traject de zaak goed aan het flessen, reden temeer om geld te sparen en zelf rechtstreeks in Engeland te bestellen. Voor 40 pond verzendkosten ofzo had ik mijn setje binnen 3 dagen thuis staan.

Grtn Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op di jun 15, 2010 23:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door denders
#54483
Dat ding hierboven is geen RVS, dat lijkt wel gewoon een normale pot ergens vandaan nog niet eens een inox staal!!
Die is goed geflest ben ik bang en de las hecht daar niet goed mede door de slechte las maar ook omdat het 2 verschillende materialen zijn waarschijnlijk
en hij geen gaten in de pot wilde lassen!
Ik had hier direkt daar gevraagd wat dit te betekenen heeft als hij klaar was....maar ja het kwam al aan het licht 5 mnd later :?

M'n pa heeft onder zijn 944 uit 1983 (eigenaar sinds 1985) nog steeds de originele uitlaat zitten van RVS en helemaal goed he!
Echte kwaliteit moet gewoon lang meegaan, klaar.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#54490
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
As stated above i am having a problem with my milltek exhaust system, last week it started to make a horrible noise. A mechanic friend of mine said that the front pipe had come loose or had a hole in. I took the car to vaux garage they said the bolts on the front pipe had worked themself loose, and that they had been tightened and all should be fine. One week later the same problem has occured, I took the car back to the garage this morning, they phoned back this afternoon to say the front pipe had fractured around the weld and needs replacing. They said they haven't got the part number as it's not a vaux part (even though vaux supplied it), they have phoned another garage to try and get the part number and are waiting to hear back.
Gebruikersavatar
door denders
#54508
Begin te denken dat dit o zo goede uitlaatmerk-bedrijf en hun uitlaten wat bezuinigen doorgevoerd hebben... :oops:
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#54510
Kan me bij het bovenste plaatje nog wat voorstellen. Als je nogal een behoorlijk kantelmoment krijgt bij het optrekken en je motorsteunrubber is al niet helemaal jofel meer dan komt je downpipe toch keer op keer flink onder spanning te staan en zal er uiteindelijk iets kapot moeten gaan.

Op die foto met A B en C kan ik helaas niet goed zien wat daar nu mis is, ze wel dat dempingsmatriaal heeft losgelaten wat natuurlijk een slechte zaak is en niet mag gebeuren.
Het verhaal in Engels wat je erbij gepasted hebt geeft in het kort alleen aan dat de downpipe rond de las gescheurd is en dat ze geen vervangend nummer kunnen vinden. Wat op zich natuurlijk niet raar is om dat het een aftemarket product is. Dus zonder meer toelichting kan ik je daar helaas niet veel op zeggen.
Het zou spijtig zijn als men idd aan het bezuinigen op materiaal of productiekwaliteit. Uiteindelijk zal zich zoiets alstijd tegen je keren van dit soort zaken zijn de slechtste reclame die je kunt hebben.

Heb gelukkig zelf geen negatieve ervaringen met dit spul.

Grtn Henk
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]