Audi TT Club - Forum

Stay tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Jakkeraar
#53959
Ik wil graag met zo min mogelijk inspanning/kosten een wat voller/harder geluid produceren met m'n 3.2 v6 mk2.

Bij m'n vorige 1.8T mk1 (225pk) was door de vorige eigenaar een einddemper verwijderd.....klonk wel goed!

Goede ideeën ?

BvD
Gebruikersavatar
door Martijne
#53960
Hoi Jakkeraar,

Ik ben ook overgestapt van een 8N 225Pk naar een 8J 3.2.

Volledig originele auto en vraag ik me ook af of het geluid wat gekieteld kan worden.
Nu is het al niet verkeerd, maar het kan vast nog wel wat beter! :-)

Ik hoor dan ook graag!

Groet
Martijn
Gebruikersavatar
door Martijne
#53962
Misschien werkt een K&N Apollo Kit hier wel goed voor?

:-)
door Jakkeraar
#53964
Martijne schreef:Misschien werkt een K&N Apollo Kit hier wel goed voor?

:-)
Of toch ook weer de einddemper vd uitlaat verwijderen.....
door tenbrey
#53965
Middendemper? :wink:
door allewijn
#53966
Ik weet dat bij de golfV R32 (zelfde blok) een vlinderklep in de einddemper zit die boven een x aantal toeren door aansturing middels een vacuumslangetje pas geheel open gaat.
Bij de voormalige R32 van een vriend van me hebben we die klep toen open gezet en vacuumslangetje afgedopt.
Dit gaf een rouwer/harder geluid bij lagere toeren.
Is dit mogelijk bij de mk2 3.2 hetzelfde?
door Rodie
#53972
tenbrey schreef:Middendemper? :wink:
Zonder einddemper maakt hij ook een stuk meer geluid hoor ;)
Gebruikersavatar
door Martijne
#54417
Is er behalve de suggestie van de vlinderklep niemand anders die hier iets op weet?

Dat kan me niet voorstellen, genoeg wijze heren (en dames) hier aanwezig, toch?

Up :-)

Groet,
Martijn
Gebruikersavatar
door denders
#54438
Deze bestellen dan maar? :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=K7jGYnhbQQU

Dit is niet zo'n hobbyding, als de vlinderklep sluit slaan de gassen niet dood tegen die klep met alle ellende van dien,
ze gaan een veel langer stelsel in zodat het heel stil weer wordt en niemand meer gelooft dat jij dat was met die herrie :wink: !

Ik vind zelf dat het niet thuishoort qua charme van een TT maar het is een leuk product!
(weet niet of het kan op een TT)
door Rodie
#54439
Eigenlijk wel een mooi systeem dat je kan kiezen of je een hard of zacht geluid uit je je uitlaat krijgt..zou daar best voor kunnen kiezen mocht het er ook voor de TT zijn!!
door rokky
#54446
vreselijk dat zet je niet op een TT zeker niet als je een bijna nieuwe MK2 hebt.
Als je veel geld uitgeeft voor een kwaliteitsauto moet je niet gaan besparen op een uitlaat en gaan rommelen

Gewoon een Milltek achterdemper kopen, na 2000 km is hij mooi ingebrand en heb je een erg mooi geluid.....
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#54450
rokky schreef:vreselijk dat zet je niet op een TT zeker niet als je een bijna nieuwe MK2 hebt.
Als je veel geld uitgeeft voor een kwaliteitsauto moet je niet gaan besparen op een uitlaat en gaan rommelen

Gewoon een Milltek achterdemper kopen, na 2000 km is hij mooi ingebrand en heb je een erg mooi geluid.....
Of gewoon een echt goede uitlaat kopen als bijvoorbeeld een blueflame.
Milltek is al lang niet meer de kwaliteit als het voor een aantal jaren geleden was.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#54456
Voor een 3.2 V6 eerst beginnen met een K&N filter. Ik vond het altijd al een hele verbetering. Wel zo'n cone, geen inlegfilter wat daar hoor je nauwelijk verschil in.
Heb in het verleden 2 Golfjes VR6 gehad en dat was de eerste en goedkoopste mod die ik altijd meteen deed. En daarna voor een Milltek of idd Blue Flame systeem gaan.
Voorbeelden genoeg op You Tube zodat je zelf kunt bepalen of je voor de Resonated of Non Resonated versie gaat (de laatse klinkt het hardst)

Ter info, Milltek besteld alle losse componenten bij Blue Flame, maakt daar vervolgens wel zijn eigen design mee. Qua materiaal zal daar dus geen verschil in zitten.

Tenslotte zo'n klep als op het filmpje?? Met zo'n semi motoruitlaat, neu dat ga je toch niet menen he. Sonde zeg van je mooie TT.

Grtn Henk
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]