Audi TT Club - Forum

Stay tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Vino
#81581
Goedendag mensen van het goede leven.

Ik wil mijn auto een vermogens boostje geven en hebdaarvoor contact gezocht met jdengineering.
Zij hebben mij een totaal prijs opgegeven voor stage 2 tuning met alle aanpassingen die ermee gemoeit zijn waarmee zij de daadwerkelijke opgegeven vermogens winst ( van 200 naar 270) kunnen waarmaken. Normaal gesproken hoort hier een compleet uitlaat systeem bij maar omdat ik andere einddempers op het oog heb dan zij leveren kunnen ze een half systeem doen met behoud van resultaat. Hiervoor wordt het uitlaatsysteem vanaf de turbo vervangen, de 1e katalysator vervalt, de 2e wordt een sportkat en vlak voor de middendemper komt een verloop waardoor de orginele midden en einddemper behouden blijven.

Nu is jdengineering volgens mij een bekend/goed bedrijf maar ben benieuwd of jullie ervaringen of goede dingen hiervan hebben vernomen.

Groetjes Vincent
Gebruikersavatar
door denders
#81584
Hier op het forum zit ook een tuner. (RS Tuning)
Heb zelf mijn auto in 2010 op maat laten tunen (-software) door *** in Aalten toen nog en nog steeds geen spijt van. Ik zou het tegenwoordig alleen wel dichter bij huis zoeken.

De een zweert bij die en de ander moet weer werk opknappen van die maar ik oordeel pas met eigen ervaring. Rondvragen en dan heb je de verschillen en prijzen bij elkaar.

Succes!
Groet, Dennis
Gebruikersavatar
door Ronnie
#81606
Vincent,

Pas je (het inademen) de intercooler, buizen, turbo, injectoren, luchtfilter, etc. etc. dan ook even eerst aan? anders heb je niet echt heel veel rendement voor het geld wat je in de uitlaatlijn (uitademen) steekt als er met het inlaat traject weinig tot niets gebeurd... en elke keer je software aan laten passen met mods is dan ook geen leuke kostenpost.

Anderzijds lekker de gewenste einddemper monteren voor de looks en sound en de software laten aanpassen en wat Dennis al zegt... meerdere tuners bij informeren is slimmer dan er op slechts 1 af te gaan.

Ik heb Chip(s)meister gehad, dat was niks rare pingel software is dat, 280 km en tank leeg... Beetje t gaspedaal aaien en de TT wou alleen maar weg alsof je t gas helemaal open trok... klopte niet. Was leuk voor 3 weken maar erna niet meer.

*** software ook mee gereden, persoonlijk ben ik terug gegaan en heb het bij laten stellen zodat het in mindere mate aanwezig was. Ofwel na t remappen wat me te gortig was heb ik het terug laten stellen naar minder. Dat was ook alleen maar als een gek vooruit willen en t zoop als een ketter tot het bijgesteld was toen was het goed te doen.

RS Tuning, heb TT's gereden met wat er eerst op stond qua tuning, ga geen namen noemen maar die hierboven door me vermeld zijn zijn vervangen door remapping van RS Tuning en dat rijdt toch stukken aangenamer en absoluut niet qua koppel en vermogen slechter dan voorgenoemden. Het moet immers ook allemaal netjes heel blijven. Zou je zelf moeten ervaren wat het verschil is. Maar zou hier ook navraag doen.

JD Engineering, die remapping is weinig mis mee en je zou bij clublid Jos (heeft een Mk1 blauw met een 2.0 TDi en qua hardware aanpassingen en ook de uitlaatlijn) ook navraag kunnen doen qua hardware.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]