Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#32217
Ik sta momenteel voor de keuze van een nieuwe mobiele telefoon en omdat mijn huidige (Nokia N95) maar half werkt met de fabriek-af telefoonvoorbereiding (telefoneren via bluetooth werkt, maar adresboek inladen werkt niet) van mijn TT (mk2 bj2007), wil ik hiermee rekening houden. Ik zie in deze PDF ( http://www.audi.com/etc/medialib/cms4im ... 2.File.pdf ) wel een overzicht, maar ik weet niet hoe up-to-date die is.

Mijn vraag is: Kan iemand uit ervaring zeggen of de iPhone 3G (dus niet de eerste generatie, maar de meest recente!) volledig compatible is met de Audi telefoonvoorbereiding via bluetooth, inclusief telefoonboek-synchronisatie?
#32225
Gert schreef:Ik sta momenteel voor de keuze van een nieuwe mobiele telefoon en omdat mijn huidige (Nokia N95) maar half werkt met de fabriek-af telefoonvoorbereiding (telefoneren via bluetooth werkt, maar adresboek inladen werkt niet) van mijn TT (mk2 bj2007), wil ik hiermee rekening houden. Ik zie in deze PDF ( http://www.audi.com/etc/medialib/cms4im ... 2.File.pdf ) wel een overzicht, maar ik weet niet hoe up-to-date die is.

Mijn vraag is: Kan iemand uit ervaring zeggen of de iPhone 3G (dus niet de eerste generatie, maar de meest recente!) volledig compatible is met de Audi telefoonvoorbereiding via bluetooth, inclusief telefoonboek-synchronisatie?
Gert, ik denk dat ik wel een antwoord voor je heb. Ik heb namelijk zowel een TT MK2 (2006) als een iPhone 3G !
Ik moet zeggen dat het bluetooth gedeelte in combinatie met zowel de BNS 5.0 als de RNS-E (vorige week laten inbouwen) prima werkt.
Telefoonboek inladen werkt prima, en ook de laatst gebelde nummers, gemiste oproepen etc. word prima overgenomen van de iPhone.
Maar het Adresboek inladen, zodat je ook daar vandaan kan gaan navigeren werkt niet. Spraakbesturing werkt ook prima !
Ook ben ik bezig geweest met de Telefoonadapter (voor tussen de stoelen) zodat ie ook word opgeladen en de dak-antenne gebruikt, maar helaas is die er nog niet voor de 3G. Ik had de adapter (Audi nr.: 8P0 051 435 GP) besteld, maar die blijkt alleen te werken op de iPhone 1.0 :(
Apple moest zonodig de optie om op te laden via Firewire eruit halen, vandaar. Men weet bij Audi nog niet wanneer er een adapter komt voor de 3G.
De PDF uit jouw link is van 4/2/2008 dus wel een beetje oud. Ik kijk altijd even in deze "Databank":
http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwagen ... nbank.html
Daarin lijkt het alsof de 3G wél werkt met deze adapter, maar dat is dus niet zo !

succes met beslissen! ik vind de iPhone een prima telefoon, voor een gadgetfreak als ik helemaal ;)
Laatst gewijzigd door MarTTijn© op do okt 23, 2008 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Gert
#32227
Klasse, thanks!! Dat het adresboek niet werkt, is niet zo'n ramp. Nog één kleine vraag, weet je toevallig welke firmware je op je iPhone draait? En heb je die ge-update?

Ik zou het ook erg waarderen als je me/ons op de hoogte houdt van je vorderingen met de oplader, lijkt me ook erg handig. (Vooral omdat de iPhone toch redelijk snel leeg is ;))
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#32257
Gert, momenteel staat bij mij firmware 2.1 (5F136) erop
maar dit kan bij wijze van spreken morgen alweer anders zijn
want als iTunes aangeeft dat er een update is, dan download ik die uiteraard.
Ik zal iets posten zodra ik doorheb dat Audi een adapter voor de 3G gemaakt heeft !
Gebruikersavatar
door Gert
#44513
Ik heb inmiddels een iPhone 3Gs aangeschaft en gebruik die in combinatie met de bluetooth-verbinding van Audi. Probleem is dat de bluetooth-verbinding regelmatig onderweg wegvalt. Iemand anders daar ervaring mee?

Als dit niet op te lossen is, overweeg ik de telefoonvoorbereiding die er fabriek-af in zit te gebruiken om mijn iPhone in te bouwen. Wederom de vraag: iemand daar ervaring mee? Wat zijn de kosten en bevalt dit goed?

Thanks!
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#44774
Gert, sorry voor mijn late antwoord.
Jouw probleem met de Bluetooth die wegvalt herken ik niet. Ik draai nu met firmware 3.1.2 (7D11)
Ik heb in mijn TT dus al de voorbereiding zitten, en heb sinds kort de houder voor de iPhone 3G + 3GS erin zitten.
Audi nr.: 8P0 051 435 HC en deze kost 158,82 (!) maar deze werkt wel prima.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]