Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#51168
Heb vandaag een proefrit gemaakt in mk2 met telefoonvoorbereiding. Geprobeerd om te pairen met m'n iPhone (3gs) maar lukte niet....

Iemand ervaring mee / zou het moeten werken? Maakt het nog uit of er een "Audi navigation" of "Audi navigation plus" inzit?
Gebruikersavatar
door Blackboard
#51172
Ik heb een mk2 en een Iphone 3Gs. Ook heb ik de TomTomCarkit gekocht vanwege de goede GPS-ontvanger in de carkit.
Nu alles provisorisch is aangesloten (alle kabeltjes lopen nog dwars door de auto) kan ik, met de radio in de AUX-stand, mijn muziek via de TT-luidsprekers afspelen (perfekte kwaliteit via de luidsprekers, hard en zuiver).
Echter kan ik, via de toetsen op het stuur, de muziek allen harder of zachter zetten, dus niet wisselen van liedje....daarvoor moet ik op de Iphone zelf drukken.

Ben nu op zoek naar een houder tussen de luchtroosters waarom ik de TomTom carkit kan bevestigen, deze laat er waarschijnlijk op maat maken, morgen gaan we alles opmeten. Wordt vervolgt.....

edit: volgens mij heb ik geen telefoonvoorbereiding en geen Audi-navigatie
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#51173
Hallo Marcel,

Zowiezo kopen, die MK2 :D
Maar wat betreft de Audi Navigation, ik denk dat je de BNS 5.0 bedoeld. Die zat er bij mij destijds ook in,
en die werkte óók prima in combinatie met mijn iPhone 3G.
Ik deed ‘m weg omdat ik de MP3 functie miste (SD Card lezer, die heeft de RNS-E wel)
http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=3362
Ik weet niet welke code je hebt geprobeerd om de iPhone te pairen, maar het is 0000 of 1234 of misschien is er wel iets anders ingesteld.
Dit kun je opvragen in de menus van de BNS 5.0
Let wel op: De muziek op je iPhone kun je niet via de telefoonvoorbereiding afspelen.
Mijn cradle heb ik destijds besteld bij de Audi Dealer: http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic. ... 4774#44774

groeten en succes met de aankoop !
door Jakkeraar
#51180
Bedankt voor deze snelle, en uitvoerige reactie.

Heb voor het pairen via de BNS 5 “1111” zelf ingetoetst, dacht dat dit de code van m’n iPhone was….. Vervolgens iPhone laten zoeken en vond de iPhone geen bluetooth apparaat.
Hoop dat bij juiste code m’n iPhone wel de BNS5 vindt. (begrijp ik goed dat eerst in BNS 5 menu de code ingetoetst moet worden, en daarna je de iPhone moet laten zoeken en daar dan ook dezelfde code intoetst?)
Bij m’n huidige Becker moest ik juist eerst via m’n telefoon de radio vinden en daarna pas in beide de pincode invoeren.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#51189
Jakkeraar schreef:(begrijp ik goed dat eerst in BNS 5 menu de code ingetoetst moet worden, en daarna je de iPhone moet laten zoeken en daar dan ook dezelfde code intoetst?)
Als de iPhone iets vind zoals "Audi UHV xxxx" en je toetst dan de code zoals die op de BNS 5 is ingevoerd
dan zou het moeten werken.
door deechtemark
#51258
De Audi BNS 5.0 Navigatiesysteem werkt prima met bluetooth (code 1234 dacht ik inderdaad).

Wel jammer van die bijbehorende adapter tussen de stoelen. Die is drie keer te groot voor mijn huidige telefoon. Het is vast niet gemakkelijk om die te verwijderen of aan te passen aan je huidige toestel. Mocht daarvoor een simpele oplossing zijn dan hoor ik het graag, want het is wel ideaal als je toestel direct wordt opgeladen tijdens een mooi ritje in de TT.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#51284
deechtemark schreef:.....Wel jammer van die bijbehorende adapter tussen de stoelen. Die is drie keer te groot voor mijn huidige telefoon. Het is vast niet gemakkelijk om die te verwijderen of aan te passen aan je huidige toestel. Mocht daarvoor een simpele oplossing zijn dan hoor ik het graag...
Dat is niet zo moeilijk, maar wel prijzig. Zoek in dit PDF-bestand je mobiele telefoon op, en ga met het "Item no." naar de "Stealer" :D
door Jakkeraar
#51297
MarTTijn© schreef:
deechtemark schreef:.....Wel jammer van die bijbehorende adapter tussen de stoelen. Die is drie keer te groot voor mijn huidige telefoon. Het is vast niet gemakkelijk om die te verwijderen of aan te passen aan je huidige toestel. Mocht daarvoor een simpele oplossing zijn dan hoor ik het graag...
Dat is niet zo moeilijk, maar wel prijzig. Zoek in dit PDF-bestand je mobiele telefoon op, en ga met het "Item no." naar de "Stealer" :D
In het pdf-bestand staat except NL.....; genoemde nummers toch bruikbaar/beschikbaar bij ons?
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#51298
Die voor mijn iPhone 3G hadden ze in ieder geval wel !
#51589
Het is gelukt om m'n iPhone 3gs te pairen met de BNS 5 van m'n inmiddels gekochte(!) roadster mk2.

Maar ik vind het aan- en afmeldingsgeluid wel erg hard bij in- en uitstappen.....!

Herkenbaar / aanpasbaar ?!

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]