Audi TT Club - Forum

Hier vind je alle gesloten onderwerpen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door stivoman
#52474
Het raam zoiezo, de rest weet ik niet cker.
Succes!
door lowlandcrap
#52486
Is de 'cabrio' deur wel te monteren op een normale mk1?! Weet iemand dit zeker?
Gebruikersavatar
door makaveli
#52488
Maestro schreef:Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Je kunt even bellen met de Audi dealer.

Anders heb je ook nog deze:

http://link.marktplaats.nl/341465174
Dat gaat volgens mij niet echt werken, dat zijn MKII onderdelen. Of je moet zelf een nieuwe MKII willen gaan bouwen :P
Gebruikersavatar
door aaldert
#52490
lowlandcrap schreef:Is de 'cabrio' deur wel te monteren op een normale mk1?! Weet iemand dit zeker?
Zit daar sowieso geen extra versterking in, zodat je auto niet dubbel vouwt? Bij een coupe heb je immers het dak voor wat extra stevigheid, dat zou bij de roadster in de deuren moeten zitten.

Althans, dat dacht ik.

Narigheid van je deur. Onverlaten dat er ook rondlopen/rijden. Alle lak is ook al eens van mijn achterspatbord gereden terwijl de TT geparkeerd stond (nou, daar parkeer ik niet meer) en in een parkeergarage is er ook al eens een winkelwagen oid keihard tegen de achterbumper gekrast (door de blanke lak heen). Beide keren niks geen briefjes.
door lowlandcrap
#52496
Heb vandaag de schade laten taxeren door Kraan en Sanato Zeist, schade bedraagt € 2200,- :(

Het repareren van de deur is niet mogelijk gezien de diepte van de deuken en de gebroken steun in de deur. Tevens is dit na uitdeuken en spuiten nog steeds zichtbaar.

Conclusie: op zoek naar een nieuwe deur!

Ga vanavond even de formulieren voor het waarborgfonds invullen, volgens de beide schadeherstel bedrijven maak ik goede kans aangezien je duidelijk kunt zien dat er een ander voertuig tegenaan heeft gezeten.

fingers crossed...
Gebruikersavatar
door makaveli
#52497
Nou succes iig !! Ik hoop echt voor je dat je het kan verhalen op het waarborgfonds !!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#52505
aaldert schreef:
lowlandcrap schreef:Is de 'cabrio' deur wel te monteren op een normale mk1?! Weet iemand dit zeker?
Zit daar sowieso geen extra versterking in, zodat je auto niet dubbel vouwt? Bij een coupe heb je immers het dak voor wat extra stevigheid, dat zou bij de roadster in de deuren moeten zitten.

Althans, dat dacht ik.

Narigheid van je deur. Onverlaten dat er ook rondlopen/rijden. Alle lak is ook al eens van mijn achterspatbord gereden terwijl de TT geparkeerd stond (nou, daar parkeer ik niet meer) en in een parkeergarage is er ook al eens een winkelwagen oid keihard tegen de achterbumper gekrast (door de blanke lak heen). Beide keren niks geen briefjes.
De versterking zit niet in de deur maar in de dorpel al en dan richting de B stijl, soort T stuk wat steviger en hoger zal zijn bij de roadster om de klappen op te vangen dan de coupe, maar ook de coupe is daar verstevigd ten opzichte van wat meer bescheiden auto's met een 1.4 1.6 en 1.8 zonder turbo ;)
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#52508
@ lowlandcrap:

Ik zou inderdaad even kijken naar een tweedehands deur.
Als je een goeie vind dat hoef je m niet over te spuiten en dat scheelt je een hele hoop geld. Zilver moet je altijd uitspuiten dus dan kom je in jouw geval snel op 1500 euro bij een gemiddeld schade bedrijf!

Succes!
Gebruikersavatar
door denders
#52762
Echt heel triest weer dit staartje op de dag... :evil:
Sterkte met de afloop en reparatie!
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#52786
@ lowland crap:

Je word trouwens genaaid tot en met bij dat schade bedrijf.. ik lees nu pas wat ze je vertellen.
Ik zal het je als volgt uitleggen:

Als een schadebedrijf die deur herstelt, wat zonder twijfel kan want ik heb het ook gedaan, dan zie je er NIETS meer van terug.
Tenminste, als die mensen hun vak verstaan. Ik durf iedereen te laten zoeken op mijn auto waar de deuk zat er de krassen en de steenslag en niemand die iets zal vinden. En dat zonder een dikke laag plamuur maar gewoon door vakkundig uitdeuken.

Als je slim bent dan ga je lekker een zilveren deur op de sloop halen, zet m zelf over en bekijk dan of je kleur verschil hebt.
In het ergste geval moet de deur opnieuw gespoten worden en moeten je voor-, en achterscherm uitgespoten worden voor het kleurverschil wat je eigenlijk altijd hebt bij zilverkleuren. In dat geval demonteer je lekker zelf de spiegel en het knipperlicht en vervolgens ga je langs een bedrijf om net zo lang te zeiken tot je niet meer dan 600 euro betaalt voor het spuiten. Geloof mij, dat is een redelijke prijs. Mijn baas zou er 300 euro voor willen hebben als het een klusje voor mezelf was en het is voor hun echt geen moeite om dat even te spuiten.

Mocht je informatie of advies willen hebben dan mag je altijd PB sturen!

Sterkte!

Martijn_TT
Gebruikersavatar
door travelan
#53081
Hey,

Heb je hier nog een update over? Ik ben wel benieuwd hoe dit af is gelopen... Wat een naar gezicht die foto, ik vind het echt extreem vervelend voor jou.
Ik ben blij voor de dader dat ik hem niet heb betrapt. Wat een eikels lopen er toch rond.

Ik durf, zonder te overdrijven, mijn TT (zeker na het zien van die foto) niet meer langs de weg te parkeren. Ook op een openbare parkeerplaats ga ik liever niet staan.
Gebruikersavatar
door denders
#53093
Ben ook wel benieuwd.

Het enige wat ik meestal doe is bij inparkeren een goed plekje te zoeken, niet te krap en zeker een voldoende ruimte tussenin auto's. (deuren)
Te klein en ik zoek verder. Op of bij evenementen staat mijn auto ver van de drukte af.
Maar je hebt niet alles onder controle helaas zoals hier.
Verder ben ik goed verzekerd weliswaar all risk maar blijkt me toch wat meer rust te geven dan ik ooit eens anders had en schade opliep en het is het nu nog waard.

Je kunt beter niet panisch worden om bijna nergens meer heen te gaan.
Ondanks er genoeg gevallen eikels rondlopen met hun aso-gedrag helaas!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#53106
Je kan bij evenementen bij wijze van spreke beter je auto naast een pispaal parkeren dan ergens een straat of wat er van af, hoe dichter bij de massa des te minder er mee gebeurd omdat we allen een auto rijden die menig mens opvalt en waar drukte is zijn dan de ogen sneller op je auto gericht en haalt niemand t in zn hoofd om dr zo'n deuk in te werken want dat valt op en meestal lopen dr genoeg gele jassen rondom de rand van een evenement. Maar goed ieder zijn of haar ervaring maar ik zet de auto liever bij een mensen massa dan ergens er net wat rustiger omheen waar men minder snel gezien wordt als dr wat gebeurd. Maar goed ben ook wel benieuwd hoe dit nu afgelopen is qua oplossing.
Gebruikersavatar
door denders
#53120
Als het echt druk is ga ik er op een andere manier heen, want dan is het alleen maar ontzettend *** parkeren :D

enfin, idd: de zilveren deur?...
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]