Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door dvanboga
#87961
Goedemiddag,
Sinds verleden weekend ben ik een trotse eigenaar van een TT'07. Een nette wagen met weinig kilometers. Rijdt perfect en als nieuw vanbinnen.
Op weg naar huis zet ik al rijdens m'n lichten aan, en hoor een luide plop in de luidspeakers vooraan. Wat verder zet ik me aan kant en zet de radio aan, weer een luide plop in de luidspeakers vooraan. Krijg muziek, enkel achteraan, maar vertrek. Zet me terug aan kant en wil de radio beter afstellen. Balance staat in het mieen alsook fader staat in het midden. Die schijf ik helemaal naar voren en idd er komt geen muziek uit de luidsprekers.
Waarschijnlijk kan dit vanalles zijn, slechte aarding ? slecht contact ? Weten jullie iets gelijkaardig dat ik zelf zou kunnen nakijken?
Groeten,
David
#87963
Mogelijk eens kijken (laten kijken) naar de versterker die achteraan links zit (althans bij mijn Roadster), achter het zijpaneel wat je ook moet verwijderen om bv het linker achterlicht te verwijderen. Meten is weten, ook bij een versterker ;)

Succes!
Gebruikersavatar
door miel
#87967
Paar jaar terug met vorige mkII problemen gehad met versterker, ineens kwam er nergens nog geluid uit, hij had de geest gegeven...
Deze uitgebouwd en gemeten, opengehaald, maar kon het probleem niet determineren. Zit enkel een printplaat in.
Was genoodzaakt deze te vervangen toen. Eerst bij dealer langsgeweest om te horen of het een gekend probleem was.
Deze wist me te vertellen dat hij geen weet had, dat er een versterker in een TT zat :lol:
Die oplichter stelde toen voor om de TT binnen te brengen van 08u tot 12u om het probleem na te zien (lees: versterker te zoeken in de TT) á rato van 79€/u. :shock: :shock:
Twas dus gewoon goedkoper deze zelf te vervangen en in te leren bij bevriende garagist.
Enfin tis nog niet direct de oplossing voor uw probleem, maar ik vermoed dat, als het aan de versterker zelf ligt, er nergens nog geluid uit zou komen.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#88357
Het is alweer een hele tijd geleden voor mij, maar dit probleem doet zich veelal voor met een aftermarket radio i.c.m. het Bose systeem. Had iets te maken met aarding of aansturing naar de versterker geloof ik. Er bestaan speciale aansluit-/verloopkabels, die dit probleem verhelpen en een gedegen Audio inbouwcentrum weet daar wel raad mee.
Bovendien was het plaatsen van een extra antenneversterker noodzakelijk, daar de OEM radio deze standaard aan boord had en de aftermarket radio niet.

Dit was toen voor een MK1 TT, maar ik neem aan dat het (qua opzet) in grote lijnen niet veel zal verschillen met de nieuwere modellen.

Mocht je dus geen originele radio ingebouwd hebben zitten, dan zou je het eens in die richting kunnen zoeken :wink:

Succes!

Gr. Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88361
Speciale versterker cq signaal omvormer moet er veelal tussen als de originele radio vervangen is voor een aftermarket. Is het wel origineel dan kan er iets losgeschoten zijn draadbreuk of versterker is niet 100% meer.
door JoseTTe
#89088
Hallo allen,

Ook mijn Bose systeem is met veel geknetter en gekraak afgelopen zondag stil gevallen. TT 2007. Het bleef zelfs knetteren nadat ik de sleutel uit het contact had getrokken.
Iemand een idee? Het is het orginele Bose systeem.
Thanx JoseTTe
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]