Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door jos_br
#77724
Weer een kleine impressie met de Golf V 2.0 tdi op het circuit op Assen. Het gaat steeds beter, rijdt nu als snelste 2.07. De wetenschap dat 2.00 mogelijk is geeft aan dat ik nog veel moet leren.........leuk is het in ieder geval wel!



Jos.
Gebruikersavatar
door denders
#77778
Lekker bezig hoor!
Gebruikersavatar
door jos_br
#77965
Vandaag de KW clubsportset verwisselt voor de Bilstein B16kit. Wel heb ik de verstelbare topmounts van KW weer gebruikt, dit paste na een set andere toplagers te gebruiken. Ondanks dat deze set behoorlijk comfortabeler is stuurt de auto werkelijk strak en vertrouwd.

Ik heb de set verwisselt omdat de Audi TT nauwelijks nog op het circuit gebruikt gaat worden en de Clubsport erg hard is op de gewone weg. Deze set heeft ruim 60000km er onder gezeten en ziet er (ondanks meer dan intensief gebruik) zeer goed uit, het kan dus wel!

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#79049
Eigenlijk jammer dat er geen 3.0tdi in een TT toegepast is. Dit is een door ons omgebouwde 239pk, tiptronic, alleen nu voorzien van een grotere intercooler,aangepaste turbo, DPF delete en natuurlijk op maat gemaakte software door JD Engineering.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En draait rookvrij dit,


Afbeelding

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#79182
En(weer)een geslaagde dag Zandvoort. Meteen ook maar de avondsessie gereden, was er nou toch al :) .

Klein filmpje, kwaliteit is minder na wat knipwerk in moviemaker. Iemand een betere manier om filmpje (contour HD 1080) te bewerken (inkorten)?



En meteen een fotootje geleend!

Afbeelding

Jos.
Gebruikersavatar
door denders
#79183
Leuk om te zien, gaat goed die 3.0L zo al!
(niet heel je filmpje afgekeken)

Heb wel een idee dat je af en toe het einde van je veerweg bereikt hebt, loopt aan in wielkast..? (of het is iets anders wat ik hoor natuurlijk, is nogal kaal geluid uiteraard met een racer)

Ook lijkt het me volgens mij wel lastig om op het juiste moment netjes naadloos over te kunnen schakelen? althans aan het opschakelen te horen omdat je natuurlijk lagere toeren hebt wellicht?
Interessant zo die diesel hoor, petje af voor wat er gebeurd is als benzinemotor liefhebber.

1 ding: jammer dat het geen TT is hahaha (flauw he)
Gebruikersavatar
door jos_br
#79186
De Golf V heeft een 2.0ltr 16v tdi in het vooronder liggen.De veerweg is het probleem niet, ik heb er eigenlijk iets te grote banden voor onder zitten die zo nu en dan aanlopen. Deze band bevalt echter heel goed maar is niet in de maat 225/40r18 te krijgen, echter alleen 235/40r18. Ik heb inmiddels ook een ander merk liggen met een nieuw type semi slick.

De TT heb ik natuurlijk in het begin behoorlijk in gezet op het circuit, deze Golf V Is (helaas) in alle opzichten beter op het circuit. Hij is gebouwd bij VW Motorsport, deze mensen weten wel hoe een auto aan te passen.....

Jos.
Gebruikersavatar
door denders
#79187
Dan haal ik idd wat door elkaar, excuus..
Vind het jammer dat ze de Mk1 nooit met 2.0L/20V uitgebracht hebben, mijn Ibiza Cupra had 2.0L/16V en dat beetje meer maakt toch verschil, kleppen nauwelijks..
Een 3.0L/16V ook gehad in mijn 944S2 maar dat was veel voor dagelijks/onzuinig, zeker in vergelijk met 1.8T/20V

Mooi dat de Mk2 wel weer een 2.0L/20V heeft.

Aha, dan hoorde ik het toch goed en zijn het je banden bij insturen die raken ;)
De semi slicks met juiste maat zullen nog wel een stuk strakker rijden met mooi weer!

Leuke hobby, lijkt mij ook wel wat.. alleen financieel niet :D
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#79192
1.8t is genoeg voor leuke prestaties, er zit enorm tuningspotentieel in.
Met andere turbo e.d. is nog heel veel mogelijk.
Ook met een 1.6t kun je tegenwoordig een serieus snelle auto maken.

Tuurlijk is het met meer cc's makkelijker.

PS een 2.0tfsi is een 16v hoor!
Gebruikersavatar
door denders
#79201
Oke, :oops: dank..ik ben (nog) niet zo thuis in de Mk2...

Jij weet waar je over praat maar vergeet niet dat menig keer geen rekening wordt gehouden met het feit dat de 1.8T te pas en onpas hoog getuned wordt maar ook nadelen heeft, zoals het niet langdurig belasten doorgaands vanwege de enorme temperaturen in het blok.
Dat daar dan heel wat geld tegenaan moet en dan vraag ik mij persoonlijk af, of het niet beter had geweest een wat zwaardere motor te nemen als je dat soort dingen wilt.

Maar aan alles zit een grens natuurlijk en voor en- nadelen.

Zware motor, moet ik wel zeggen had bij mij de indruk dat deze altijd power had en geen centje pijn ondanks een klassieker, ding bleef maar gaan.
Die kleine motoren, dik opfokken pas ik zelf voor maar het zal best goed te maken zijn.
Gebruikersavatar
door jos_br
#82124
Effe weer afstoffen hier......
De TTtdi heeft inmiddels een tijd stil gestaan aangezien er door een afgebroken steuntje een stuk aluminium in de turbo terecht was gekomen en dit wat motorschade teweeg gebracht heeft. Ben nu met een nieuw ontwikkelde turbo en (inmiddels leverbaar) grotere verstuivers bezig een nieuwe motor op te bouwen met hopelijk meer vermogen en koppel. Baalde dit keer wel van de motorschade aangezien deze (290pk/547nm) setup 60000km goed gelopen heeft en door iets lulligs stuk gelopen is. Wanneer een motorschade ontstaat door het hoge vermogen heb ik daar wel vrede mee....

Jos.
Gebruikersavatar
door denders
#82126
Dat is zeker lullig en dikke pech!
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]