Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peter139
#85484
Hoi

Ja de uitlaat bevalt goed. Subtiel iets zwaarder geluid. Na een tijdje wordt het wel iets meer maar hij blijft redelijk stil. Alleen het geluid is anders, iets zwaarder. Wat ik wel gemerkt heb is dat in de bovenste toerentallen de auto veel beter doortrekt. Heb geen katalysator eronder.

Enige wat ik wel een nadeel vind is dat de demper zo zichtbaar onder de auto hangt. De demper is veel groter dan origineel. Heb zelf nog wel een beugel aangepast zodat alles zo hoog mogelijk zit, maar toch is het nog redelijk zichtbaar. Heb de achterkant van de demper zwart gespoten zodat het minder opvalt.

Ik heb overigens wel een dubbelle uitlaatsierstuk van 100mm. Zelf pas gemaakt op deze demper gemaakt met een construktie achter de bumper langs (paar paginas terug staat wel ergens een plaatje.)

gr peter
Gebruikersavatar
door eric v.
#85490
Peter,

Als je in mijn voorstel kijkt kan je lezen dat ik de uitlaat,laatste pot ook zwart heb gespoten op hrt eindstuk na.
Is echt een verbetering.
Geluid word nog iets meer .
Ga eens een stukje blazen en kijk daarna eens door het eindstuk in je uitlaat , hij word lekker heet.(gloeien).
Top uitlaat voor weinig.

Groet Eric V.
Gebruikersavatar
door Peter139
#85493
Eric klopt ik ben ook tevreden over deze uitlaat. Wou ook geen bler pijp onder de auto. Deze uitlaat is inderdaad een perfecte prijs kwaliteit verhouding. Ik heb toen 420 euro betaald maar is zn geld zeker waard.
Denk niet dat het geluid nog veel meer gaat worden heb de uitlaat nu sinds maart onder de auto en heb zeker een aantal keren goed doorgetrapt :)

Van het weekend heb ik rain-x op mn voorruit en zijramen aangebracht. Ik weet niet of iemand dit produkt kent maar ik ben echt heel tevreden. Vanaf 40km/h vliegen de druppels van je ramen zodat je je ruitenwissers amper tot niet hoeft te gebruiken.
Busje kost ca 10 euro en je kan er zeker een aantal jaar mee doen. Vooral in het donker is het zo veel fijner rijden, kan het iedereen aanbevelen.

Gr peter
Gebruikersavatar
door Peter139
#85565
Vandaag ben ik eigenaar geworden van een 3.2 voorbumper:) heb er nog wat werk aan maar ben wel superblij dat ik een gevonden heb.
Gebruikersavatar
door eric v.
#85566
Van harte Peter,

Gaan het resultaat wel zien toch?????

Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door Peter139
#85739
Iemand wel eens benzine met octaan 102 geprobeerd?

Motortje vind het heerlijk nooit geweten dat het zon verschil zou zijn.
Afbeelding

Kost € 1.75 per liter :)
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#85741
Ik merk enorm verschil met 98 t.o.v. 95. Ik heb het verschil tussen 98 en 102 nog onvoldoende getest, wat is jullie ervaring hierin?
Gebruikersavatar
door Peter139
#85744
Mijn ervaring is dat het motortje rustiger loopt, en vooral in hogere toeren veel meer power heeft.
En als je normaal rijd dan is het brandstofverbruik een stukje lager.
Eigenlijk ideaal.

Echter of het afweegt tegen de hogere prijs weet ik niet. Hier in groningen is het tot nu toe maar op 1 punt leverbaar.
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaring van andere mensen.
Gebruikersavatar
door jos_br
#85752
Peter139 schreef:Mijn ervaring is dat het motortje rustiger loopt, en vooral in hogere toeren veel meer power heeft.
En als je normaal rijd dan is het brandstofverbruik een stukje lager.
Eigenlijk ideaal.

Echter of het afweegt tegen de hogere prijs weet ik niet. Hier in groningen is het tot nu toe maar op 1 punt leverbaar.
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaring van andere mensen.


Je kunt dan bijv. ook ron 95 tanken en 10% bijmengen met E85, ofwel bio-ethanol. Afbeelding

Wij adviseren dit bij heftig getunede motoren, eigenlijk ook bij standaard motoren, deze gaan hoor en merkbaar beter lopen. De brandstof in Nederland is de duurste en meteen de slechtste...

Jos.
door evilbrt
#85753
Bij ons in de buurt is er ook een pomp die 102 verkoopt. Omdat ik geen prijzen kon vinden ben ik laatst eens langsgereden. De prijs van €1.92 de liter vond ik toch wat te gortig, dus ik houd het wel bij BP Ultimate...
door FrankieFrank88
#85754
Over de grens hier 1.33 voor 102. Lang leve dicht bij de grens wonen. Absurd dat het verschil zo groot is!
Gebruikersavatar
door jos_br
#85756
DolomiteGreyTT schreef:98 en 102 zijn ethanolvrij, dus mij lijkt dat je juist geen extra ethanol erbij wilt gooien Jos?
Bij de ron 102 hoeft het bijmengen niet meer, bij de ron 98 helpt het wel degelijk.


Jos.
Gebruikersavatar
door Peter139
#85757
hoi jos bedankt voor je reactie
Dus als ik het begrijp kun je op een bijna volle tank met ron95, ca 4 liter bij de tank in doen waardoor je hetzelfde effect krijgt?
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]