Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#91435
Hallo allemaal.
Om te beginnen zal ik me eerst even voorstellen.
Ik ben Patrick 43 jaar jong, ik woon in Lekkerkerk. (Zuid-Holland)

Ik heb in verschillende merken en type auto's gereden en nooit een echte voorkeur gehad. Een TT mk1 quattro stond altijd al op de verlanglijst, maar kwam er nooit van. Heb nogal een groot lijstje :lol:
Tot ik mijn oude oppas tegen kwam door een samenloop van omstandigheden, en zij er 1 had die van haar overleden man was. Ze heeft hem altijd (7jaar) gehouden als herinnering aan haar man. En wilde hem niet weg doen aan een vreemde. Maar omdat ik er graag 1 wilde, en hem weer netjes wil maken mocht ik hem voor een mooi prijsje overnemen.

Ik ben dus sinds een paar maanden de trotse (soms wat minder trotse) eigenaar van een TT MK1 225 quattro uit 2000. Ik heb de auto gekocht met wat kleine storingen, althans dat dacht ik. Ik ben zelf best handig en dacht, geen probleem dat komt goed.
Ben er inmiddels achter dat er meer mis is dan alleen een abs ring/sensor en olie peil sensor, en wat deuken.

Een kleine opsomming van wat me te wachten staat :oops:

De turbo doet niet wat hij zou moeten doen, ik heb inmiddels een aantal druk lekkages en kapotte onderdelen gevonden.
En olie bij het inlaatspruitstuk, zoals het er nu uitziet een lekkende turbo. :(
Waarschijnlijk is de haldex controler ook defect. En naar mijn idee ook nooit olie ververst, dus waarschijnlijk ook de pomp defect.
En verschillende fout code's:
Luchtmassameter 1 code P0103 (heeft denk ik te maken met valse lucht door lekkage's)
Potentiometer-stelmotor voor luchtinlaatklep code 00604 (heeft dacht ik met de airco te maken, moet gevuld worden.)
Databus-aandrijving code 01312
En nog wat codes voor alarm en bijrijdersportier die niet op slot zou gaan, doet hij wel. en 1 voor de radio.
Kortom naar mijn idee heel wat.

Ik ben er inmiddels ook achter dat veel onderdeel nummers niet meer matchen, en er onderdelen niet meer leverbaar zijn vanuit audi onderdelen magazijn. En ze ook niet weten of je vervangende onderdelen, van bijvoorbeeld latere type's kan gebruiken. En eerlijk gezegd valt dat me een beetje tegen.

Klein voorbeeld hiervan is het volgende onderdeel:
06A129101 pressure-relief valve for vehicles with electronic stabilisation program -esp- (ontluchting nokkenasbehuizing)
Dit onderdeel nummer is niet meer te bestellen, maar onderdeel nummers 06A129101A en 06A129101D wel. Deze zijn van een model uit 2006, maar er kon mij niet verteld worden of deze zou werken op mijn apx blok.

Kortom ik heb dus een wat groter projectje dan in eerste instantie de bedoeling was :lol:
Ik ga op mijn gemak lekker rommelen, en zo nodig hierbij ander lot genoten :lol: om advies vragen.
20201014_111252.jpg
20210721_170412.jpg
En hopelijk snel een rondje rijden in mijn nieuwe aanwinst.
Gegroet Patrick
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]