Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Rommyke
#57278
sweeper schreef: Zelfs de vrouw wordt er gestoord van begreep ik al. :lol:
Iets met een leren broek & poetsen geloof ik niet? :roll:
Ronnie schreef:WAX ON WAX OFF
Hoi Beide, dit hebben jullie zeer goed onthouden. :wink:

Maar met dit slechte weer is het afkicken dus vrouw haar lederen broek of haar overknee laarsen aan en ik maar wrijven en lederen producten testen. :D

En Women likes it en iedereen kontent.... :evil: :lol: :lol: :lol:

Groetjs
Romain
Gebruikersavatar
door sweeper
#57308
Rommyke schreef:@ Ronnie & Sweeper. Dat hebben jullie goed onthouden :D .
Damn jullie zijn goed! :P

Grtjs,
Wendy
:-" :D
Rommyke schreef:
sweeper schreef: Zelfs de vrouw wordt er gestoord van begreep ik al. :lol:
Iets met een leren broek & poetsen geloof ik niet? :roll:
Ronnie schreef:WAX ON WAX OFF
Hoi Beide, dit hebben jullie zeer goed onthouden. :wink:

Maar met dit slechte weer is het afkicken dus vrouw haar lederen broek of haar overknee laarsen aan en ik maar wrijven en lederen producten testen. :D

En Women likes it en iedereen kontent.... :evil: :lol: :lol: :lol:

Groetjs
Romain
:smt023
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#57396
Met mijn vorige TT ging ik inderdaad door de wasstraat en ik zag ook dat er krassen en rare fratsen op me auto kwamen. Omdat het al zo te zien was ben ik maar door de wasstraat blijven gaan.. Nu met de nieuwe TT roadster ga ik nooit meer door de wasstraat ik spuit hem af, lekker soppen, afzemen met een goede zeem..Vorige week het hele ritueel gedaan en hem in de wax/poets gezet...glimmen glimmen en nogeens glimmen.. Genieten!
Gebruikersavatar
door denders
#57424
Dat is ook de enige manier en zeker vandaag met al die bakken met regen stond hij nog steeds heel goed in de was, allemaal druppelvorming op de lak, wat ik nooit zo lang had met een wasbox, laat staan kras...ehhh wasstraat!!
Gebruikersavatar
door denders
#58620
Nu vanavond was het toch wel even een natte rug en doorpezen maar de buitenkant moest echt even gedaan worden, velgen waren rood/zwart ipv zilver en de auto vaalgrijs....

Dus ik heb weer de kleuren zoals ze bedoeld zijn :wink:
morgen nog even de stofzuiger en cockpitspray erdoor.
Gebruikersavatar
door doezel
#58647
Ronnie schreef:Nee als een lamstraal door de wasstraat en de lak vol sporen krijgen... das zonde van zo'n mooie TT koop dan een Skoda :D
zowel onze gloednieuwe Skoda als de TT gaan gewoon lekker gezellig achter elkaar door de wasstraat! :-D
Gebruikersavatar
door marttin
#58648
Onze TT ook weer schoongemaakt na weekendje eifel en toeren over de autobahn, maar hoe krijgen jullie die rottige vliegjes :evil: eraf???, gebruiken jullie ook wel eens van die speciale spray, of is dat ook slecht voor je lak. Er blijft een kleverige substantie achter als je het lijkje erafwast.

Tis wel leuk dat wit, maar je ziet er alles op...
Gebruikersavatar
door denders
#58651
Op mijn werk stond een bus met soort schuim, zal eens kijken of het wat uithaalt.
(even op de kentekenplaat proberen)

Meestal krijg ik het er met een iets "ruwere" spons wel af en warm water met turtle wax ICE shampoo.
Anders kun je wasbenzine proberen een beetje maar daarna wel met sopje afnemen en dan in de was zetten.
Gebruikersavatar
door koen122
#58653
Heb pas geleden een hogedrukreiniger gekocht van Nilfisk:

Afbeelding

Werkt echt super, eerst het vuil en zand er rustig afsproeien, daarna shampoo in het vloeistofresevoir (Turtle wax Ice), lekker met een spons wassen, en afspoelen en mooi droogmaken&waxen 8)
Gebruikersavatar
door denders
#58662
Goede koop Koen! :wink:

Is erg lastig in een appartement, geen kraantje apart..balen!
3x met de lift moest ik maar ik heb een te kleine gieter en 1 emmer dus er komt een grote gieter want ik heb niet altijd zin om mijn auto te wassen bij m'n ouders (vrijstaand huis/tuinslang & karcher..)

Vandaag na t werk even gestofzuigd (geen nilfix haha) en met cockpitspray en een washandje alles afgenomen/ingesmeerd..kunststof delen mooi en anti-statisch en washandje bruin/zwart :P
Ook nog wat banden-shine verzorging op de wangen gespoten, lijken weer nieuwe!

Tipje: gebruik voor je ramen binnen/buiten een schone microvezeldoek en heel weinig schoon water erop sprayen, werkt subliem!

Ook je tellers "stoffen" een microvezel-achtig stoffertje gebruiken.
Stofzuig ook even voor je filtertjes waar de sensoren zitten die de temperatuur binnen regelen. (2 in je dash)

Bloed,zweet en tranen soms zo'n auto maar voldoening gelukkig wel! :smt015
Gebruikersavatar
door koen122
#58666
Jah ben er erg blij mee :D

Ik woon ook in een appartement, maar op de begane grond met een oprit nog geen 2 meter van de voordeur, dat is wel ideaal.
Ik ging eerst altijd naar een wasbox bij de Texaco, maar nam dan ook een emmer en spons mee etc.

Goeie tips, ik vindt de ramen altijd moeilijk, ik pak meestal Glasex wat je ook in huis gebruikt maar dat is ook niet 100% streeploos :P
Gebruikersavatar
door denders
#58692
Ik heb een soort hard kunststof handvat/steel met vooraan een bewegend deel waar je dan een klein microvezeldoekje over zet en zo kun je heel handig je binnenramen ook doen ipv helemaal je arm en rug te kraken!
Bij de 'Action' te koop voor weinig en nog stevig ook.

Afgezien van bovenstaande tip geen glassex gebruiken.. leuk, maar om goed je ramen te zemen: warm water met een scheut spiritus en een wisser met droge doek!
Laatst gewijzigd door denders op wo okt 06, 2010 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door koen122
#58709
Okee goeie tip! dan weet ik dat voor de volgende wasbeurt 8)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]