Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door J-stuff
#21196
hoi, ik heb een tt roadster, en was al een tijdje van plan een goeie geluidsinstalatie in mijn tt te make, en nu is het dan zover :)
ik heb vandaag een compo set gekocht voor in de deurpanelen en nog eens 2boxen voor achter de stoelen, deze hebben alle een vermogen van 55watt rms per box.
verder heb ik er nog een versterker bijgehaald, die ik onder de stoel ga bevestigen en alle benodigde kabels uiteraard gekocht.
ik heb alles bij hetzelfde merk gehouden, van Rodek.

ook komt er nog een woofer bij, maar had hier ook meteen een vraagje over..
ik wil de woofer tussen de stoelen in hebben het liefst, waar ook het bose systeem van audi zit, alleen is dit maar 8 of maximaal 10 inch, en is er geen plaats voor een kist dus zal er een losse woofer moeten komen, een normale woofer kan niet los geplaatst worden maar zal altijd een kist omheen moeten, dus heb ik daar een free air spelende woofer nodig van 8inch ,daarover was ik tenminste aan het denken, maar weet iemand van welk merk deze te krijgen zijn en waar die te krijgen zijn ?

1 deurpaneel heb ik er al afgehaald en morgen ga ik de andere er ook afhalen, en de compo set alvast in de deur maken, deze sluit ik ook niet aan op de versterker maar op de orginele kabel die nu al naar de radio loopt (alleen de boxen achter de stoelen en de woofer ga ik op de versterker maken).

ook wil ik morgen die plastic kappen in de motor klap weghalen, en kijken waar ik de kabel die op de accu aangesloten wordt doorheen kan halen, en binnen in de auto ,probeer ik alvast zoveel mogelijk aan te strippen.
hierover kan ik ook graag alle info gebruiken die jullie weten, hoe ik dingen los krijg in mijn tt, zoals die plastic kap achter de stoelen bijv. weet ik dat mijn hardtop eraf moet en die ringen op de beugels moet losdraaien maar verder weet ik het nog niet, dus alle info met betreft het strippen zijn welkom. :)

ik zal morgen ook wel wat foto's maken die ik hier kan posten,
ik hou jullie op de hoogte 8)
Gebruikersavatar
door svkaster
#21239
Beste, om de achterkant open te halen kun je het beste op http://www.roadstter.de/index2.htm kijken.
Dan klick je door naar technik en daar staat met foto's hoe je de achterkant los kun halen in het duits!

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door J-stuff
#21249
Dankjewel, daar heb ik erg veel aan, kan ik morgen weer een heel stuk verder :)
ik ga ervan uit dat het nog 3 maximaal 4dagen duurt, vandaag heb ik de compo set in de deurpanelen gemaakt en terug gezet aan beide kanten en dat zit perfect.
ook heb ik gekeken hoe ik de kabel van voor in de motorklap naar binnen krijg ,dit gaat denk ik het lastigste worden, mjah
en de hardtop is er alvast vanaf,
hieronder 2 foto's maar ik zal vanaf morgen wat betere knippen ipv met de telefoon :P

ik heb dan ook langere dag de tijd dus dan gaat het dashboard en de kappen achter de stoelen weggehaald worden 8)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door J-stuff
#21360
ben vandaag weer bezig geweest , maar gaat mij helaas niet zelf lukken dus ben ik naar de audio shop gegaan waar ik alles gekocht heb, en zij maken het mij verder over 2weken erin.
het gaat om de versterker die ik achter in de klap leg in die gleuf achteraandoor bij de cabrio, de boxen achter de stoel die op de versterker aangesloten gaan worden, en er wordt een woofer van 8inch tussen de stoelen geplaatst, en maken ze zelf een kist omheen zodat deze niet kapot draait, en ook die bruggen ze op de versterker, en ben ik dan 5arbeidsuren maximaal aan kwijt.

ik vind erg jammer dat mij zelf niet lukt :( mjah ben nu wel overal vanaf en heb dadelijk een mooie geluid erin en dan zal ik het snel wel weer vergeten :P

ben nu alleen nog aan het kijken voor de pioneer avic x1bt , zit alleen nog beetje met de nieuwprijs , de goedkoopste winkel die ik gevonden heb kost die 1150 incl. ipod adapter die ik erbij nodig heb, dus ben aan het kijken en denken om deze eventueel van iemand over te nemen . :)
Gebruikersavatar
door svkaster
#21535
Beste,

ik las dat je nog een ruimte zoekt voor het inbouwen van je versterker. Je kunt hem zoals je zelf al zegt, inbouwen in die loze ruimte in je kofferbak, maar al je die hoes erruit haalt, kom je in de ruimte onder je cabrio dak, waar o.a de hydrolica van je dak zit. Daar kun je ook een versterker kwijt. Hier zit overigens ook de originele Bose versterk. Deze is echter wel er klein.

Ik heb zelf een stukje MDF op maat laten maken, deze zwart geschilderd en daar mijn Pioneer versterker op gemonteerd. De plank heb ik met kleine verzonken schroeven van binnen uit vast gezet
Zie foto van de kofferbak.
Het enige nadeel is dat de versterker net 1 cm te breed is waardoor de signaal kabel net buiten de plank valt.

Afbeelding


m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door MisterCats
#21538
Misschien kun je het laten zien op onze nieuwjaarsmeeting iop 27 januari :?:
Groeten
Hans
Gebruikersavatar
door J-stuff
#21548
hoi Stefan :) dankejwel, en daar is idd ook waar ik me versterker ga plaatsen, ik wilde die eerst onder de stoel maar dat gaat niet lukken :P

maar over anderhalve week gaat mijn wagen naar de audio winkel waar ik alles gekocht heb, en zij maken het voor mij af.. ik heb dus alleen die composet in de deuren er zelf ingezet :)

maar bedankt voor de tip, en de bijgevoegde foto

en ik wacht nog even met de meeting tot ik wat meer tevreden ben over de extra dingen die ik op mijn auto heb aangebracht :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]