Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door screamer
#20519
Heb vanmiddag me Forge SplitR DV er op gezet. Merk dat het schakelen nu stuk geleidelijker gaat. Nu kan je deze DV instellen, iemand ervaring hier mee en tips hoe deze het beste kan wordt ingesteld?


Guy
Gebruikersavatar
door petertt
#20522
heb de mijne een half jaar geleden erop gezet weet niet meer hoe het moest,maar ik weet wel dat er een beschrijving bij zat hoeveel keer je moest draaien! want het is belangrijk dat je hem goed afsteld!!
Gebruikersavatar
door screamer
#20525
Ja klopt, in de beschrijging staat hoe je hem in de basis instelling moet zetten (om en na bij 2 slagen). Maar waneer staat hij optimaal? Ik had niet veel tijd, maar even wat aan het proberen geweest. Maar merkte dat als de veer slap staat dat hij veel harder afblaast. Hoe strakker hoe minder geluid. Maar het zal ongetwijfeld ook met het rij gedrag te maken hebben de afstelling?
Gebruikersavatar
door slider
#25532
Waar kun je dit het beste aanschaffen incl inbouw ? ik begreep dat het maar iets van 20 euro koste om in te bouwen en af te stellen, heeft iemand misschien een adresje hiervoor?
Gebruikersavatar
door screamer
#25552
slider schreef:Waar kun je dit het beste aanschaffen incl inbouw ? ik begreep dat het maar iets van 20 euro koste om in te bouwen en af te stellen, heeft iemand misschien een adresje hiervoor?
Als je ook maar een beetje handig bent kun je dat ook best zelf. Stelt niet heel veel voor, 15 minuten werk. Kwestie van 3 slangen klemmen los halen, oude DV verwijderen, nieuwe DV voor in de plaats, slangen klemmen weer aandraaien en hij zit. Daarna even volgens de handleiding en eigen wens afstellen door aan het bovenste gedeelte draaien.

Ze zijn bij veel shops te koop, o.a. bij Car Styling Oss, Xtreme tuning in Poeldijk, van de Velden in Benthuizen, Biesheuvel Autosport en noem maar op. Over het algemeen zal de prijs zo tussen de E 210,- en E 235,- zijn.


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door slider
#25557
Ik heb de 225 pk versie maakt dat nog iets uit? ik las dat het wellicht alleen voor de 180PK versie was aan te bevelen ???
Gebruikersavatar
door screamer
#25561
slider schreef:Ik heb de 225 pk versie maakt dat nog iets uit? ik las dat het wellicht alleen voor de 180PK versie was aan te bevelen ???
Nee er zit geen verschil in, zijn geschikt voor beide uitvoeringen. Zowel den 180 pk als de 225 pk uitvoering beschikt over een DV, op vrijwel de zelfde plek. Voordeel van de SpiltR is ook dat je hem eenvoudig en nauwkeurig kan afstellen, in plaats van de veren vervangen. En uiterraad meer afblaas geluid. ;)
Gebruikersavatar
door slider
#25875
Ik heb hem besteld bij Ebay incl 10 euro verzendkosten 152 euro....nu alleen nog ff die slangklem los krijgen :shock:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#25877
slider schreef:Ik heb hem besteld bij Ebay incl 10 euro verzendkosten 152 euro....nu alleen nog ff die slangklem los krijgen :shock:
Ja, dat kunnen lastige dingen zijn die slangeklemmen. Ik weet niet of daar speciaal gereedschap voor is, maar ik heb er toen geruime tijd over gedaan om ze los te krijgen. Bij Biesheuvel heb ik er meteen een setje nieuwe bij gekregen :thumbup:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door slider
#25879
Het lullige is dat je wel bij de onderste slangklem kunt komen alleen zit ie net verkeerd om snap niet hoe ze hem zo kunnen hebben vast gedraaid maar goed......
Ga nog even pielen van de week en anders maar ff naar de garage :roll:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#25880
Oh ja... aan die DV van Bosch zit een behoorlijk scherpe rand aan de zijkant (tenminste, bij mij wel). Ik wilde hem uit de slang trekken en haalde er flink m'n hand aan open..... Ik heb 'm toen voor straf maar ff tussen de bankschroef gezet :twisted:

Succes ermee verder!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door slider
#25886
Het is dan eindelijk toch gelukt! bedankt voor de tip er zat inderdaad een scherpe rand aan de oude ;-). hoor jij ook geluid komen uit het vooronder nu? ik hoor helemaal geen verschil namelijk? of moet je nog eea afstellen? Ik merk wel dat het toerental hoger blijft bij het schakelen dit gaat nu soepeler ..... bedankt alvast voor je reactie !
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#25909
ik heb er toen de gesloten versie opgezet, dus die hoor je bijna niet :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]