Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Deefjeswia
#33291
Daag samen,

ik ben op zoek naar een geschikte en betere combinatie van remschijven en remblokken voor mijn TT 1.8T FWD uit 1999. Het gaat zich om de remmen aan de voorkant.

De garage waar ik heb laten checken wil me Brembo schijven en blokken erop zetten (weet niet eens welk type), maar ik weet niet of ik hier meteen mee akkoord moet gaan.

Kan iemand mij een antwoord geven op de volgende vragen:

1. Heeft iemand ervaring met de Brembo schijven en blokken en is de Brembo Max een veel betere optie dan de OE Brembo's?
2. Heeft brakemax eventueel een goede remschijf?
3. Zijn ferodo blokken beter geschikt voor cirquit omdat deze goed heet moeten zijn alvorens ze een optimale bite hebben?
4. Zijn Lucas TRW blokken goed? (een vriend van mij zegt dat dit geen OE blokken zijn maar volgens de meeste website's dus wel?)

Kortom, ben op zoek naar een betere combinatie dan de originele (eventueel met goodridge remleidingen en DOT5.1 vloeistof), maar wel voor een enigzins betaalbare prijs!

GR. Dave 8)
Gebruikersavatar
door sweeper
#33301
Ik zou als ik jouw was eens gaan bellen of mailen met Limpex, zitten in Tilburg. Dit is een goede tuner die je daar zo antwoord op kan geven.
Heb zelf de remschijven/blokken van een A4 Avant 1,8T bij hem laten doen. De gemiddelde kosten zijn hetzelfde als die van een dealer, maar het materiaal is veel beter.
Je kan de spullen ook gewoon bij hem kopen en laten opsturen, en bij een universele garage bij jouw in de buurt eronder laten zetten.

Het is absoluut een verbetering t.o.v. de fabrieksversies, en het past allemaal zonder aanpassingen.

Belangrijke stelregel om goed te remmen is dat de schijven harder zijn dan de blokken. Dit geeft meer frictie en dus remmend vermogen. Verder zijn blokken een stuk goedkoper dan schijven dus is het beter dat deze slijten dan je schijven. Gegroefde schijven zorgen dat er minder kans op fading is.

kijk op zijn site onder het kopje remmen dan krijg je uitleg.

zie site www.limpex-sport.nl

gr. Eric
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]