- ma sep 18, 2006 13:56
#3431
Ik heb mijn remschijven voor een beetje gaar. Geen afkeurings-issue dus kan er nog wel mee door hoor. Maar ik dacht, laat ik mij eens oriënteren om het zelf te doen. Is het een klusje wat zelf te doen is?
Het gaar worden van mijn schijven komt door roestvorming. Als je dat er afremt slijt je schijf minder 'smooth' af. Althans, dat is mij verteld. De buitenste rand zit wel onder de roest, niet die oppervlakkige roest. (van die opgedroogde bruine regendruppels...)
Ik heb het idee dat wanneer ik er nieuwe schijven op zet ik binnen de kortste keren hetzelfde zou hebben. Ben eigenlijk meer een weekendrijder dus staat hij vaak stil, dus roest. Het ziet er ongeveer zo uit: (dit vb is wel erg gaar, bij mij begint het er op sommige plekjes zo uit te zien.)
Als ik op de site van TT-Eiffel kijk zie ik een mooie uitleg. http://www.tt-eifel.de/index.php?id=59,0,0,1,0,0 Ware het niet dat mijn technisch Duits redelijk van het type steenkool-duits is. Ik zie aan de foto's wel al wat ik niet moet nemen.
Nog even wat lenen van het Engelse forum: http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs/vi ... hp?t=43650 Daar hebben ze het over EBC schijven, maar die worden in andere threads weer afgeplast
Dus enig Nederlands advies, hulp is welkom!
Het gaar worden van mijn schijven komt door roestvorming. Als je dat er afremt slijt je schijf minder 'smooth' af. Althans, dat is mij verteld. De buitenste rand zit wel onder de roest, niet die oppervlakkige roest. (van die opgedroogde bruine regendruppels...)
Ik heb het idee dat wanneer ik er nieuwe schijven op zet ik binnen de kortste keren hetzelfde zou hebben. Ben eigenlijk meer een weekendrijder dus staat hij vaak stil, dus roest. Het ziet er ongeveer zo uit: (dit vb is wel erg gaar, bij mij begint het er op sommige plekjes zo uit te zien.)
Als ik op de site van TT-Eiffel kijk zie ik een mooie uitleg. http://www.tt-eifel.de/index.php?id=59,0,0,1,0,0 Ware het niet dat mijn technisch Duits redelijk van het type steenkool-duits is. Ik zie aan de foto's wel al wat ik niet moet nemen.
Nog even wat lenen van het Engelse forum: http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs/vi ... hp?t=43650 Daar hebben ze het over EBC schijven, maar die worden in andere threads weer afgeplast
Dus enig Nederlands advies, hulp is welkom!
Laatst gewijzigd door MarkG op di sep 19, 2006 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Driven by Instinct.