Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MarkG
#3431
Ik heb mijn remschijven voor een beetje gaar. Geen afkeurings-issue dus kan er nog wel mee door hoor. Maar ik dacht, laat ik mij eens oriënteren om het zelf te doen. Is het een klusje wat zelf te doen is?

Het gaar worden van mijn schijven komt door roestvorming. Als je dat er afremt slijt je schijf minder 'smooth' af. Althans, dat is mij verteld. De buitenste rand zit wel onder de roest, niet die oppervlakkige roest. (van die opgedroogde bruine regendruppels...)

Ik heb het idee dat wanneer ik er nieuwe schijven op zet ik binnen de kortste keren hetzelfde zou hebben. Ben eigenlijk meer een weekendrijder dus staat hij vaak stil, dus roest. Het ziet er ongeveer zo uit: (dit vb is wel erg gaar, bij mij begint het er op sommige plekjes zo uit te zien.)

Afbeelding
Als ik op de site van TT-Eiffel kijk zie ik een mooie uitleg. http://www.tt-eifel.de/index.php?id=59,0,0,1,0,0 Ware het niet dat mijn technisch Duits redelijk van het type steenkool-duits is. Ik zie aan de foto's wel al wat ik niet moet nemen.

Nog even wat lenen van het Engelse forum: http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs/vi ... hp?t=43650 Daar hebben ze het over EBC schijven, maar die worden in andere threads weer afgeplast :roll:


Dus enig Nederlands advies, hulp is welkom!
Laatst gewijzigd door MarkG op di sep 19, 2006 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Cees
#3434
Ik krijg deze of volgende week brembo's voor :D :D :D
Zal dan effe wat pica's plaatsen!!
Gebruikersavatar
door MarkG
#3435
Sweeet!!! Krijgen in de zin van laten monteren @ de dealer? Ben in ieder geval benieuwd!
Gebruikersavatar
door Cees
#3436
Yes, wordt gemonteerd door de dealer.
Misschien heb je belang bij mijn oude schijven en klauwen........... :D :D :D
Gebruikersavatar
door PaulusB
#3437
Ebc schijven en blokken zijn net zo goed als de orginele je schiet er niet veel mee op ze zullen meschien iets beter remmen maar daar merk je echt niks van. Ja in de prijs.

Ik heb ze al ondere verschillende auto`s gehad.
Gebruikersavatar
door MarkG
#3467
Cees schreef:Yes, wordt gemonteerd door de dealer.
Misschien heb je belang bij mijn oude schijven en klauwen........... :D :D :D
Nee, ook interesse in de Brembo's. Zo van misschien wil Bourguignon een superdeal maken :o. Die brembo's zijn toch knoepert duur of niet? Setjes zijn zo'n 2(!) ruggen toch? Mijn intentie is wel dat ik pas volgend seizoen nieuwe er op wil schroeven.
Gebruikersavatar
door MarkG
#3911
Wat is eigenlijk de levensduur van normale remmen???

Ik zit wat oude rekeningen door te spitten:

Remschijven voor inc blokken vervangen 23-04-2004

20.000 km later en dus nu zijn ze al op aan het raken. Ik zet er mijn vraagtekens bij... Volgens mij heb ik daarvoor 118500 gereden in 4 jaar zonder nieuwe schijven :? (weet het ook niet meer zeker) Kan iemand hier iets over roepen?
Gebruikersavatar
door Cees
#3912
Zijn er wel originele onderdelen gebruikt??..............
Gebruikersavatar
door Ronnie
#3914
Volgens mij ben je genaaid met goedkopere materialen of, ze hebben het niet 100% goed gemonteerd, of je moet een andere remstijl erop na hebben gehouden na die beurt.

Beetje vreemd, bel eens hetvolgende nummer: 0499 - 310 927 (Wim van der Heijden) van de VW Garagedie doen alles op VAG gebied, audi, seat, vw en soms ook andere merken. Ken de eigenaar al 12 jaar en die weet tenminste welke materialen er gebruikt dienen worden. Rotzooi heeft hij zelf zelfs een hekel aan en worden dan ook niet onder auto's van klanten toegepast.
Gebruikersavatar
door MarkG
#3919
remstijl is echt niet anders geworden. Echter, wel VEEL minder km's per jaar en de laatste 2 jaar vrijwel alleen weekend ritjes.

Onderdelen waren bij de audi dealer gemonteerd.

TT 4650 Remschijven voor vernieuwen (incl. blokken)
8NO 615 301 A Bremscheib 2x (a 114,80)

Da's dus niet normaal. Ik zal de dealer eens aanspreken... wordt vervolgt. (kunnen we mischien gelijk een topic openen over debiele dealer uitspraken.)
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]