Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Stijn
#39322
Ik heb een telefoonhouder die is gemonteerd op de versnellingsbak en deze wil ik weghalen. Dit is zo'n beugel die omhoog steekt tussen de bijrijdersstoel en de handrem. De houder heb ik niet zelf geplaatst, maar het weghalen moet niet zo'n probleem zijn, dacht ik aanvankelijk. Omdat de bijrijdersstoel in de weg zit, is dit dus iets moeilijker dan alleen de juiste maat inbussleutel gebruiken, want ik kom er gewoon niet bij. Vraag is daarom:
1- moet in het algemeen voor het weghalen van dit soort aanpassingen de bijrijdersstoel eerst worden weggehaald?
2- wat kan ik gebruiken voor het enigszins wegwerken - of liever: minder zichtbaar maken - van de twee overgebleven gaten?

Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
door Vincentos
#39323
Is het mogelijk om een foto hier te plaatsen? Origineel zit het er niet in dus er bestaan vast wel originele afdekdoppen om de gaten af te werken. Als je er behoefte aan hebt wil ik wel een foto van dat deel van mijn TT maken.
Het lijkt me niet nodig om de bijrijdersstoel te verwijderen hoor.

Groetjes,

Vincent
Gebruikersavatar
door sweeper
#39328
Ik heb ook die beugel in mijn TT zitten.

Het ziet er naar uit dat het het handigste is om de zitting te verwijderen, maar wees daar erg voorzichtig mee vanwege de Airbags. Als je het gaat doen haal de polen los van de accu, en zet ze er niet tussentijds weer op als de zitting eruit is.

Om de gaten weg te werken zal je moeten denken aan een rubber propje of iets. Het enige wat echt mooi zal worden is een nieuwe tunnel kap. Er is voor zover mij bekend geen dopje voor wat je bij de dealer kan kopen.
door ptie
#39331
Als het gaat om de beugel van de originele carkit, die als optie is geleverd, dan kan je hem gewoon verwijderen hoor, zonder de stoel eruit te halen. Dit heb ik zelf ook gedaan.
Volgens mij heb ik toen de stoel zo ver mogelijk naar achter gedaan, en het leer van de stoel een beetje opzij gedrukt, dan komt je er wel. Al ligt natuurlijk ook aan de sleutel die je gebruikt. Met een sleutel met het formaat van een waterpomptang zal het minder gaan.

Zover ik weet zijn er geen standaard dopjes voor de gaten die overblijven, hier zoek ik ook nog een oplossing voor.

Zie verder ook dit topic:

Carkit verwijderd, wat nu?
door Stijn
#39332
Om even een idee te geven waar het precies om gaat, heb ik een tweetal foto's bijgevoegd, met in rood aangegeven de twee bevestigingspunten. Ik kan zien dat het gaat om een zeskants schroefje, maar een inbussleutel past dus ternauwernood tussen het aanhechtpunt en de bijrijdersstoel.
Afbeelding

Afbeelding
door ptie
#39335
Dit is exact de beugel die ik ook heb verwijderd. Moet gewoon lukken hoor zonder problemen :)
Gebruikersavatar
door pk
#39348
die beugel heb ik ook. ik heb het gedeelte op de beugel weggehaald, heel makkelijk, 3 schroeven. de beugel zelf laat ik zitten, dan is het een soort handvat voor de passagiers. Mijn vriendin houdt die beugel vast als ik aan de lichten sta :D
door Stijn
#39530
Iemand had wel mogen vertellen dat het thorax schroeven zijn en geen schroeven voor een inbussleutel. Na 30 minuten priegelen is de beugel er eindelijk af. Voor de gaten zoek ik nog wel wat.
door Brian-TT
#39533
Ik heb bij mij de telefoonbeugel er ook uitgehaald...
Ik heb de rubbers laten zitten en aan de binnenkant voor de opening van het rubber een stukje skai gelijmd.
(daarvoor moet je wel ff de middentunnel verwijderen.)
er zijn voor zover ik weet namelijk geen afdekdopjes voor, je zou dus een nieuwe middentunnel (zonder gaten) moeten zien te scoren.....
Gebruikersavatar
door Vincentos
#39535
Stijn schreef:Iemand had wel mogen vertellen dat het thorax schroeven zijn en geen schroeven voor een inbussleutel. Na 30 minuten priegelen is de beugel er eindelijk af. Voor de gaten zoek ik nog wel wat.
Bijna alles in de TT zit vast met torx bouten. (afgezien van de motor dan). Koop een torx 25 schroevendraaier ne je kan de hele TT uit elkaar halen :lol:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]