Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door timstudio2002
#7756
Mijn eerste auto was een citroen Axel. De voorloper van de AX met miniwieltjes en puur op uiterlijk gekocht. Als iets dan toch niets mag kosten dan gewoon de lelijkste pakken,val je tenminste nog op :) Trouwens nooit die wagen behalve de mijne in het echt of op een foto gezien. Vreugde was van korte duur want na 2 weken hielden de remmen ermee op toen ik een file op de snelweg naderde..(voor alle mensen die nog steeds nachtmerries hebben van een over de vluchtstrook op de handrem slippende vage citroen, mijn welgemeende excuses.)
Hierna mocht ik de porsche 944 van een vriend lenen voor 2 jaar die hem toch nooit gebruikte. Gezien het jaar 1995 en mijn leeftijd van 18 toen niet verkeerd. Mijn vrienden reden puch :lol:
Toen een kadett GSI, na 2 weken ingeruild voor een normale, toen een vw passat zonder benzinetank (nouja, 5 litertankje, errug handig als je 2 weken naar het buitenland gaat, want heb alleen maar tankstations gezien :roll: )...ondertussen nog een tijdlang een kever uit 68 erbij gehad die we helemaal lieten restaureren...een ford mondeo station die meer ellende had dan niet, en nu de TT
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#7758
M'n eerste liefde was een VW kever met maar liefst 30pk. Startte altijd direct, nooit problemen mee gehad. Was alleen niet vooruit te branden natuurlijk. Met wind mee heb ik weleens 120 gehaald, maar meestal was 110 het maximaal haalbare. Helaas roeste hij op een gegeven moment onder m'n kont vandaan. Kostte 1300 gulden om alles weer dicht te lassen!! (destijds een vermogen voor mij!)
door timstudio2002
#7764
En die heerlijke winterritjes met -10 graden en dan de kleine voorraapjes open om de ramen te ontwasemen wat de verwarming niet trok hehe...goeie oude kevertijd :D
door Edwin_70
#7771
Kijk... Je eerste auto gelijk een TT. Dan doe je het goed!! Hulde! :)

Toen ik begon (ergens in '89) viel ik als een blok voor Alfa Romeo. Op zoek naar een Golfje GTD (veel kilometers te rijden en ouders die het beste met je voor hebben;)) toch maar even bij de Alfa dealer binnen. Een Antracietgrijze 33 QV. Die MOEST het worden. Mijn vader snapte er niets van... 'jongen, voor dat geld koop je ook een nieuwe Skoda!' Hahaha. Goed bedoeld natuurlijk.... Maar tegen dovemansoren ;). Wel pech mee gehad hoor. Schade, inbraak, hoge reparatie en onderhoudskosten, vandalisme, bekeuringen (nog altijd onterecht vind ik...).
Van nog twee 33's, een 90, een Gulia en een Duetto naar mijn laatste (en dan bedoel ik ECHT laatste), een 156 SW 1.9 JTD...
De Duetto was uit '66 en ouder dan ikzelf. Die mag wat mankeren toch? Daar was mijn vriendin het niet zo mee eens... Veel sleutelen, altijd wel iets. Maar fantastisch geluid en rijgedrag. Mijn vriendin vertrouwde het niet erg. Bij elk geluidje keek ze altijd alsof ze pardoes door de bodem zou zakken ;). Niet echt een liefhebber, en na veel zeuren wilde ze dan wel weer eens meerijden. Bij de garage aangekomen startte het hobbyproject doodleuk niet... Soms verdacht ik die Duetto ervan dat ze zich voor zichzelf wilde hebben... Hahaha. Eindelijk had mijn vriendin me zover d'r eens naar de garage te brengen. Alle technische mankementen in één keer laten verhelpen. Goed plan!! 's Avonds weer opgehaald en helemaal blij. Ik voorop en mijn vriendin in onze andere auto er achteraan. Bij het tweede verkeerslicht trap ik met een geweldige knal de koppelingskabel (dat was toen nog) in tweeën... Hortend komt de Duetto tot stilstand. Het gezicht van mijn vriendin in mijn achteruitkijkspiegel vergeet ik nooit meer... Aan de kant geduwd (alleen natuurlijk...) en toen ik instapte bij mijn vriendin was het reuze gezellig. NOT! Enfin, niet lang daarna kreeg ik er een goed bod op.
De nieuwe Alfa 156 presteert het binnen de drie weken twee keer simpelweg gewoon uit te vallen... met 140 op de buitenste baan en dan plotseling niets meer... kan je proberen uit te rijden en dan naar de vluchtstrook komen. Daarna over de gehele zijkant opengereten (als met een blikopener) door een vrachtwagen. Gelukkig zat ik er niet in. Ik kom terug en dacht nog bij mezelf 'goh, ik heb 'm toch niet niet zo gek half op de stoep neergezet'. Verder hebben ze er twee keer in de garage een kras opgezet. De tweede keer werd ontkent... De kras was notabene weggewerkt met een stift... Alof ze dat op de parkeerplaats van de supermarkt zouden doen... En echt snel is het ook al niet meer. Op de Duitse autobahn werd ik gewoon op topsnelheid ingehaald door VW's. Nou ja!! Toen maar besloten dat dit mijn laatste Alfa EVER zou zijn :(

Verder nog meer exemplaren zakelijk gereden waarvan het staartje van de reeks gevormd wordt door een A3 en 2 A4's. Eigenlijk geen nare ervaringen mee. Daardoor is de genegenheid voor Audi gevormd (alleen de liefde voor Alfa's mag een virus genoemd worden). En nu ik weer iets prive ben gaan rijden een TT Roadster dus.

Salut! Edwin
door ruben
#7790
MIjn eerste auto was een mazda 323F 1.8 GT 132 pk-tjes ging echt lekker reed lekker enz enz. maar na een half jaar ging een aandrijf as stuk. zelf vervangen. toen een keer naar de dealer hij had een nieuwe riem nodig. ze zeiden dat het omgeveer 400 euro ging kosten. bellen ze op er lekt ook wat olie en de spanrollen en de waterpomp moest ook vervangen worden. bij elkaar 900 euro. toen heb ik hem ingeruild voor een kia picanto nieuw. om de 2 maanden bij de dealer staan omdat er ook iets met aandrijf as zou zijn. vervangen nog steeds het zelfde probleem. heb ik 11 maanden gehad. toen zag ik bij ons aan de overkant bij een dealer mijn tt-je staan. was meteen verkocht. ik een stevige proefrit gemaakt komt er allemaal rook onder de motor kap vandaan. aaaaaaa terug naar de dealer gereden die hebben het verholpen. zins ik hem heb nu 4 maanden geen problemen gehad. rijd echt super. Ik heb trouwens wel spijt dat ik toen mijn mazda heb ingeruild voor een kia. die fout maak ik nooit meer. mensen als je eenmaal aan de pk-tjes gewend ben ga dan nooit meer minder pk-tjes rijden is mijn idee. :wink:
Gebruikersavatar
door charlotte
#7806
Leuke verhalen allemaal.
Alleen mn eerste auto was een ramp.
Alfa Sudje, rood met zwarte stippen zullen we maar zeggen. Liet me regelmatig in de steek en omdat ik destijds in de polder woonde en dan helemaal te voet op mn hoge hakken naar huis moest door de berm toch maar snel iets anders gezocht.
Een VW golf 2 diesel cl....ja simpel ding 12 jaar gehad, kachel een x kapot, zelf gemaakt.
Toen een Golf 2 1.8 16V, een mooie zwarte, verlaagd, super fijne auto geweest.
Daarna Golf 3 VR6...wow was die snel zeg. Vaak wat motorische probleempjes me gehad, afslaan etc. maar altijd lekker gereden.
Nu de TT, ben verwend voor het leven denk ik.
Ook nog een Golf 4 TDI rood, 4 motion, gechipd, is een snelle bak maar in vergelijk met de TT zo licht en swabberig....nee TTje is super.
door allewijn
#8172
Mijn eerste autootje was een Ford Fiesta XR2I.
Ik heb heel bewust gezocht naar zo'n wagentje. Zo'n xr2i was erg stoer en behoorlijk rap (800kg 110pk). Eigenlijk wilde ik de Turbo versie maar die kon ik toen nog niet betalen. Autootje heeft prima gespresteerd, alleen altijd rare electronische storingen. Uiteindelijk bleek de stekker van de boordcomputer op de een of andere manier bijna geheel ontmanteld te zijn. Er is ooit héél veel stroom door gegaan zodat vele kabels ontbloot waren door de hitte! Alle kabels weer afgeschermd en een top autootje aan gehad, totdat deze zwaar begon te roesten rond tankdop en spatschermen.
De Audi TT bestond toen net en ik was er verliefd op, alleen geen geld voor zo'n wagen (en zeker niet toendertijd). Dus toen op zoek naar een 'nep' TT, de Opel Tigra. Gekocht in de Spaanse Polder in Rotterdam. Tja te stom om waar te zijn, daar moet je nooit een auto kopen. Dat heb ik later geweten. Om te beginnen bleek het een 1.4 te zijn ipv een 1.6. Dit valt bij Tigra's niet te herleiden op het kentekendeel, enkel op motorbloknummer.
Ik reed de veerboot met die wagen een keer af, gaf gas en ineens SPOOT er hete koelvloeistof via alle luchtsleuven over mij heen! Ik had gelukkig dikke kleding aan dus niet verbrand. Het hele koelsysteem spoot in mijn wagen leeg, zeiknat! :roll:
De Tigra is naar de Opel dealer gegaan, daar hele dashboard eruit. Bleek kachelradiator open geklapt te zijn. Dure reparatie die nooit meer goed is gekomen. Daarna altijd problemen gehad, een lekke koppakking, hortend en stotend op drie cilinders. Het geheel is dus te warm geworden en blijvende schade. Deze auto stond 130.000km op dacht ik. Later, in het beroep waarin ik nu zit heb ik kunnen ontdekken dat deze auto bij drie Turkse garages had gestaan alvorens ik hem kocht bij die garage in de Spaanse Polder, ook bleek hij 100.000 km terug gedraaid te zijn! Er stond dus stiekem 230.000 km op! Vandaar de problemen...
Toch nog een goeie prijs kunnen krijgen voor de Tigra bij inruil op een Peugeot 206XS uit 2003. Een voor mij héle luxe auto. Lederen interieur, 16" velgen, voor mij een heerlijke auto geweest waar ik nooit iets aan gehad heb. Maar die TT bleef al die jaren in mijn hoofd spoken.
Vorige week dan ook de knoop doorgehakt en op zoek naar mijn zwarte-droom-TT.
Kreeg een heerlijke prijs voor mijn 206 terug bij een dealer vlak bij mij in de buurt die een mooie zwarte TT quattro had staan. Dus deal gesloten.
Volgende week mag ik mijn TT ophalen...
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#8320
Mijn eerste auto was een Opel Tigra 2L 16v uit '96.
Heb helemaal origineel gekocht..
Eerst kwam er een bumperlip en spoiler op.
Later heb ik een andere voorbumper gekocht, lexus achterlichten, m3 spiegels, angeleyes, dakspoiler, sideskirts, 2x verschillende achterbumper gehad en Lenso velgen.
Vondt een paar jaartjes daarna de velgen niet zo mooi meer, heb ik Lexani velgen uit amerika laten komen.
Dat zelfde jaar vloog mijn distributieriem eraf, 1.4 blok naar z'n grootje.
Andere erin laten lepelen, had ik 60pk meer.
Zat ik dus aan de 150pk, en dat wil wel met een wakkie van 900kg!!
De motorkap naar voren laten trekken(zogenaamde booskijkers erop laten lassen)
En de motorkap met een airbrush laten bewerken, als gevolg een old school flame met slangehuid print.
Voor de rest audio, en int. helemaal naar eigen smaak gecreeërd.
Heb ik al met al heel wat 1000 euri's in mijn tigra gestoken.
Was helemaal bezeten van meetings, shows en alles wat met styling en tunen van cars te maken heeft.
Bij meerdere clubs lid geweest, waaronder Opel Team Deventer, en Tigra Expention Club.
3 bekers met mijn tigra gewonnen, en in een Opelblad gestaan.(niet om op te scheppen)
Na 5 jaar in een tigra gereden te hebben, was het wel eens tijd voor wat anders.
En dat is de mooie TT geworden, was in het begin wel aan twijfelen tussen Lexus is200 en de TT.
Maar heb volgens mij wel de goeie keus gemaakt! :wink:

Picca tigra:

Afbeelding

Velgen=puur een smaakkwestie :P
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8325
Hey van die Tigra heb ik meer foto's gezien online al ff geleden weer, die velgen werden toen aangeboden... en idd viel die wel op met die velgen in de tuning scene.
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#8331
Ja klopt had de velgen op marktplaats te koop staan met foto van m'n oude tigra erbij.
Maar bar weinig voor de velgen terug gekregen :(
Maja die velgen vindt niet iedereen mooi....
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8332
Tja exclusiviteit kostnou eenmaal geld... en soms heeft een ander t dr niet voor over dus is t een duur grapje geweest. Dat is ook de reden dat ik niet veel afwijk van de OEM styling van Audi bijv. Blijft t mooi en je kan je toch onderscheiden.
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#8354
Ja idd, maar ja dat was ff een hype voor mij die lexani's.
Zou nu niet weer zulke dure, chrome velgen kopen.
Vindt chrome ook niet zo heel mooi meer, is te extravergant
Gebruikersavatar
door Peultje
#37954
Mijn eerste auto was een Peugeot 306st 1.8 sedan, veel ruimte, best wel luxe voor zijn leeftijd ('95) aandrijfassen aan puinpoeier.
Deze heb ik weten in te ruilen op een volvo 460, HEEL VEEL comfort, maar alweer de aandrijfassen kapot nu met fusee kogels en wiellagers daarbij, daarbij komt nog eens dat de helft van de knoppen binnen in de auto niet deugden die heb ik 1 dag voordat ik zou vertrekken op uitzending weten te verkopen voor 200 eu, dat was nog veel want ik was bij verschillende handelaren geweest die er maar 100 voor gaven :P

Tijdens en na de uitzending op zoek geweest naar een BMW 323 coupe, 1 hele mooie gevonden maar die vent wou er te veel geld voor hebben, toen heb ik de handelaar in Den Haag gebeld, om te vragen of deze TT er nog stond en die bleek er dus nog te staan. Toen we aankwamen, was ik verliefd!!! wat ik tevens nog steeds ben :D
Gebruikersavatar
door stivoman
#44520
Ik heb er 4 gehad:

VW polo 1.4 met zeker 55pk..
Honda Prelude 2.0i met 150pk
Subaru Impreza GTT 275pk
Audi TT Cabrio met nog 180pk..
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]