Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door a4-black
#45448
Ik heb onlangs een Audi TT MK2 van eind 2006 gekocht waarin een BNS 5.0 systeem zit met een Dension Gateway 100 met een iPod aansluiting.

Nu heb ik een nieuwe iPod aangeschaft (160 GB model) alleen de werking valt nogal tegen.
Er komt geluid uit de boxen maar qua bruikbaarheid is het waardeloos (of ik moet iets missen).
Via de CD wisselaar zie ik alleen 1 lange lijst met tracks. Verder valt er niets te selecteren op artiest e.d.
Moet voorstellen als je 160 GB met 40.000 nummers erop hebt.

Is dit zoals een Dension Gateway in combinatie met een BNS 5.0 zou moeten werken?
Dan kun je volgens mij beter iets anders kopen...

Ligt dit aan de Dension of aan de BNS 5.0? Combinatie?
Welke combinatie geeft mij wel het gewenste resultaat? (lees: wel kunnen selecteren op artiest, album e.d.)

Wie kan wat licht op dit probleem laten schijnen? Bedankt!
Gebruikersavatar
door massari
#45453
Je moet een Audi Music Interface hebben. Als je geen cd wisselaar in je dashboardkastje hebt krijg je op de plaats waar deze normaliter in zit een sleuf voor je iPod. Vervolgens krijg je al je tracknamen op je headunit te zien.
Gebruikersavatar
door a4-black
#45456
Zou je dan ook op playlist, performer, album e.d. kunnen selecteren?
Dus in combinatie met een BNS 5.0 systeem.

Ik heb nu dus wel geluid alleen kan eigenlijk alleen één grote tracklist afspelen (dus geen artiest, album selectie).
Eigenlijk is dat niet te doen met een grote hoeveelheid nummers op de iPod; je ziet niet wat je afspeelt; staat ook achter elkaar allemaal.

Men heeft het enerzijds over de "iPod Adapter" (voor de Gen ll, Gen ll+, RNS-D,RNS-E and BNS 5.0).
En anderzijds over de "AMI (Audi Music Interface)" voor 1. MOST bus (A4,A5,A6,A8,Q7) en 2. CAN bus (A4,A5).
AMI is er ook voor de TT?

Afbeelding

Onderstaande is dus wel wat ik zoek maar of dit met BNS 5.0 ook werkt ebn ik niet zeker van.
Of iemand moet het gewoon zelf al werkend hebben?
(dus ook artiest en album selectie op BNS 5.0 en niet alleen 1 grote lange lijst aan tracks zonder enige info)

Afbeelding
Gebruikersavatar
door a4-black
#45471
Door een tip ben ik erachter gekomen dat de eerste zes playlists worden herkend als CD1 t/m CD6 dus het is toch wel beter te gebruiken dan ik in eerste instantie dacht....gelukkig!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]