MarkG schreef:Waar ging dit topic over? Niet zo handig als alles weggejorist is.
Kennis van mijn zwagertje heeft een TT gekocht en de stealer zegt dat de sensor van de esp kapot is omdat het lampje af en toe brandt. Ik heb hem nog niet uitgelezen met VAG maar ik zet mijn vraagtekens er bij. Als iets bij Audi stuk is is het meestal altijd stuk tot je het vervangt. Dus een random aanspringend esp lampje lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Mark, waar zou ik naar moeten kijken?
ow dat de ESP op een nieuwer type van Audi beter is... (Nogal logisch toch?!)
toen kwam dr een reactie betreft types en weet ik het allemaal... ging nergens over
Doordat ik eerst A3 heb gereden, een 1.6je... heb ik zelf ondervonden dat de wegligging met ESP op een auto aanzienlijk beter is. Alleen de wind steviger staat op de zijkant van de TT mk1 of van de A3 mk1... de TT die ik had een 225 quatto coupe werd gewoon een halve meter opzijgeblazen op de dijken met regen e.d., de A3 wordt ook wel opzij geduwd maar veel minder 10 cm ofzo en die heeft dus geen ESP. A3 weegt 1060 kg en de TT woog 1450 kg... rara hoe kan dit?
Ofwel voor bepaalde zaken heeft de ESP nergens mee te maken jammer dat de teksten van Rebel weggehaald zijn... dan was het duidelijker geweest.
ESP mag best op een nieuw type beter werken... ontwikkelingen staan echt niet stil bij Audi... ofwel was onzinnig dit topic
en dat de ESP beter werkt op de MK2 dan op de MK1 snap ik volkomen... de MK2 is beter gestroomlijnd en zal daardoor minder last hebben van weersinvloeden. Al valt het bij de Mk1 reuze mee als je erop bedacht bent.