Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door charlotte
#5394
Erg jammer, hij zal denk ik enige reactie ergens niet zo leuk hebben gevonden vermoed ik.

Het blijft verstandig om eerst je reactie op een post nog een na te lezen alvorens die te plaatsen. Platte tekst komt soms
erg anders over dan bedoeld.

gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5398
MarkG schreef:Waar ging dit topic over? Niet zo handig als alles weggejorist is.

Kennis van mijn zwagertje heeft een TT gekocht en de stealer zegt dat de sensor van de esp kapot is omdat het lampje af en toe brandt. Ik heb hem nog niet uitgelezen met VAG maar ik zet mijn vraagtekens er bij. Als iets bij Audi stuk is is het meestal altijd stuk tot je het vervangt. Dus een random aanspringend esp lampje lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Mark, waar zou ik naar moeten kijken?
ow dat de ESP op een nieuwer type van Audi beter is... (Nogal logisch toch?!)
toen kwam dr een reactie betreft types en weet ik het allemaal... ging nergens over

Doordat ik eerst A3 heb gereden, een 1.6je... heb ik zelf ondervonden dat de wegligging met ESP op een auto aanzienlijk beter is. Alleen de wind steviger staat op de zijkant van de TT mk1 of van de A3 mk1... de TT die ik had een 225 quatto coupe werd gewoon een halve meter opzijgeblazen op de dijken met regen e.d., de A3 wordt ook wel opzij geduwd maar veel minder 10 cm ofzo en die heeft dus geen ESP. A3 weegt 1060 kg en de TT woog 1450 kg... rara hoe kan dit?

Ofwel voor bepaalde zaken heeft de ESP nergens mee te maken jammer dat de teksten van Rebel weggehaald zijn... dan was het duidelijker geweest.

ESP mag best op een nieuw type beter werken... ontwikkelingen staan echt niet stil bij Audi... ofwel was onzinnig dit topic
en dat de ESP beter werkt op de MK2 dan op de MK1 snap ik volkomen... de MK2 is beter gestroomlijnd en zal daardoor minder last hebben van weersinvloeden. Al valt het bij de Mk1 reuze mee als je erop bedacht bent.
Gebruikersavatar
door charlotte
#5399
Ronnie.......dat bedoel ik nou, je zegt niet over iemands topic dat het onzinnig is. FOEI.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5402
heb ik ook niet direct gezegd... ESP is onder elke auto weer anders al is het 100% dezelfde ESP, maar goed sommigen snappen niet dat er meer factoren invloed hebben op de werking van bijv. ESP, neem maar eens andere banden dan merk je het wel. De werking van esp ligt dus geheel aan de verschillen per type... carosserie, ophanging, banden, etc. daaraan ligt het gewoon dat ESP verschillend kan reageren onder verschillende auto's. En dat de ESP niet altijd een toegevoegde waarde heeft heb ik zelf ondervonden.

En dat de ESP beter is onder de TT MK2 mocht ook wel want we zijn weer een aantal jaren verder... de MK2 is ook heel anders van aerodynamica dus die reageert zowiezo weer wat anders... gelukkig wel anders had elke auto hetzelfde karakter.
En een opvolgend type moet altijd verbeteringen hebben anders doet een merk toch echt wat fout.

Dus heb de persoon duidelijk willen maken dat het niet puur alleen de esp is maar goed, een reactie mag je als je wat plaatst verwachten toch?! Beetje zwak als je erna alles edit en weghaald terwijl je wel elke keer gereageerd hebt. Snoer me dan de mond :D
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5409
ronnie de mond snoeren... dat wil ik meemaken
Gebruikersavatar
door MARK
#5412
:lol: :lol: :lol: ..................dan hoeft Paul die extra Server niet aan te schaffen!! :D :D :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5416
Modderaar schreef:ronnie de mond snoeren... dat wil ik meemaken
gaat makkelijk :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5422
Ja want deze Rebel... MARK herinnerde me eraan dat hij de MK1 die hij gehad heeft uitliet op de Nurburgring en dus zen MK1 verruilde voor een MK2 dacht ik en erg leuk vertelde dat de auto dus helemaal uitgeprobeerd is op de ring... en dat de ESP dus ondergeschikt was van de MK1

hoop geouwehoer en dan vertellen dat de volgende eigenaar een tip top in orde zijnde TT in bezit zou krijgen waar altijd netjes mee gereden was... amehoela!

Kijk duurt ff maar dan weet je weer precies waar t over ging ;)

thnx MARK

dusse Charlotte... nog steeds een foei voor mij? Ik heb echt wel es mijn TT uitgeprobeerd en er harder mee gereden maar zocht echt niet het uiterste op, want aftrappen is zonde van zo'n (voor mij en vele anderen) dure auto. Ik ben er 3x mee naar Duitsland geweest en heb toen wel de top 3x uitgeprobeerd na het chippen, dat weet de nieuwe eigenaar ook. Verder altijd zuinig mee omgesprongen. Maar je auto aanprijzen als zeer goed, netjes e.d. en vervolgens elders op het forum gaan zitten vertellen dat op het circuit de ESP niet alles is e.d. plus nog wat dingen die ik me niet meer herinner maar uit mijn reacties zie dat het een beetje over the top was. beetje zonde als je jezelf tegenspreekt in posts, maja de nickname was nie voor niks Rebel!

zo nou vind ik dit topic wel weer welletjes
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5435
betekend dat dat ik nu het laatste woord heb en je mond gesnoerd is ?)
Gebruikersavatar
door charlotte
#5465
Om de dooie dood niet...haha.
Ik vind nog steeds dat je niet kunt zeggen dat iemand een onzinnig topic heeft gestart.....ongeacht wat hij/zij met zn auto gedaan heeft.

Kort maar krachtig, daar hou ik van.
Maar Ronnie en ik kunnen elkaar gelukkig alles zeggen. 8)
En anders stop ik er sate in..haha is ie ook stil.

groetjes,
charlotte
Laatst gewijzigd door charlotte op vr nov 17, 2006 19:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door MarkG
#5466
:D :D :D :D
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]