Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door krieltje
#7127
Diep triest was ik vandaag.

Afgelopen maandag een vreselijk geluid onder de motorkap.
Dacht gelijk,dit is dikke ellende.
Mark gebeld,en die zei gelijk dat het de airco compressor was die omzeep was.

Een andere maat gebeld,die kon direkt komen kijken.Hij onderwijl tel met Mark sprekende constateerde betzelfd,de poulie lag los.

Vanmorgen direkt naar de dealer gereden.Maar de as van de compressor was al zover beschadigd (zelf ook geconstateerd) dat er een heel nieuw systeem in moet.

Mocht er geen meter meer in rijden,en de kosten............................1250 euro :-(

Mark zal waarschijnlijk hier een topic,of een waarschuwing over openen.Het schijnt te zijn dat bij een aantal productieseries de poulie's aangedraaid zijn met een verkeerd slagmoment.Dus mensen,het reparatiesetje kost bij de dealer 6,50 euro (bestaande uit 1 bout)


Laat dit ff checken.Het is een AL REEDS BEKEND PRODUCTIEPROBLEEM

Groetjes Mart
Gebruikersavatar
door charlotte
#7130
Jongen.....wat een ellende.
Succes gewenst.

charlotte
door krieltje
#7135
Dank je.Ik hoop alleen dat iedereen zijne laat checken,om deze ellende te voorkomen.
Gebruikersavatar
door MARK
#7137
:D ......was nou weggebleven daar...........nu zijn de kosten bijna maal 2 :!:
Gebruikersavatar
door svkaster
#7142
Krieltje sterkte, en ik ga morgen eerst maar eens even naar de dealer om het te laten checken.

m.v.g

Stefan :?
door krieltje
#7144
MARK schreef::D ......was nou weggebleven daar...........nu zijn de kosten bijna maal 2 :!:

ja leuk gozer.Ik bij de dealer,die zegt,je mag er niet in rijden.Jij zegt,mag wel.Jij woont in Zeeland,ik in Den Haag.Zwaar man zo een TT op je nek.

De wegenwacht waarschuwde me gisteravond dat de poulie schade aan het blok kon maken van ettelijke duizenden euries,en er eigenlijk niet mee mag rijden.Audi zegt exact hetzelfde.Wie ben ik om te zegen,"kom ik rij zaterdag gewoon naar Mark"Met alle respect bro.

Maar ik zit met een dichtgeknepen kont in een auto op de snelweg,die een geluid voorbrengt of ik hem liniarecta naar de sloop aan het rijden ben. :oops:
door krieltje
#7145
svkaster schreef:Krieltje sterkte, en ik ga morgen eerst maar eens even naar de dealer om het te laten checken.

m.v.g

Stefan :?
Top bedankt gozer,

Mensen ff opletten ,rij er ff langs,Je kan er beter van op vakantie gaan :evil:
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#7159
Is dat soms zo'n hard klepperend geluid vanonder je motorkap?
Heb ik vorig jaar in de zomer eens gehad na een hele lange rit, hoorde het pas toen ik ongeveer stil stond. Toen ik de climatcontrol knop uitschakelde was het geluid weer weg. Vervolgens de knop weer ingedruk en toen begon het weer. Nog eens een paar keer geprobeerd en opeens was het weer verdwenen en heb er ook geen last meer van gehad.

Iemand een suggestie, praten we hier over hetzelfde euvel?

Grtz Henk
door krieltje
#7160
TTmaniac schreef:Is dat soms zo'n hard klepperend geluid vanonder je motorkap?
Heb ik vorig jaar in de zomer eens gehad na een hele lange rit, hoorde het pas toen ik ongeveer stil stond. Toen ik de climatcontrol knop uitschakelde was het geluid weer weg. Vervolgens de knop weer ingedruk en toen begon het weer. Nog eens een paar keer geprobeerd en opeens was het weer verdwenen en heb er ook geen last meer van gehad.

Iemand een suggestie, praten we hier over hetzelfde euvel?

Grtz Henk
Ja gozer exact hetzelfde.Knoppie uit gaat het weg.Airco in dan gaat hij aan.(het geluid dan)

Ik had precies hetzelfde.Bij jouw ligt idd je poulie ook los.Als de sodeju naar de dealer.Eergister had ik de knop ook uitgeschakeld,toen was het al zover dat de as beschadigd was en de poulie daaromheen draaide.Misschien is het nog niet te laat voor je.Maar opzeker dat je bij de ongelukkige hoort,dus aktie gozer.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#7161
Ooops, dan als een speer naar de dealer, heb er zeker al een half jaar geen last meer van gehad maar ik neem maar geen risico als ik zo de bedragen lees.

Heb die pompen wel vaker nieuw op ebay zien staan voor bedragen die aanzienlijk lager liggen, nu zit daar bij een garage natuurlijk ook een fiks uurloon bij. Neem aan dat de hele bumper er vanaf moet en de installatie opnieuw gevuld moet worden wat natuurlijk ook weer een paar centen kost. :cry:

Hier is het linkje naar ebay voor een aircopomp ->
http://cgi.ebay.de/airco-compressor-VW- ... dZViewItem

Of de pagina zelf:
[web]http://cgi.ebay.de/airco-compressor-VW- ... dZViewItem[/web]
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]