- wo jun 06, 2012 17:04
#73103
Gisteren heb ik mijn TT laten chiptunen door ***.
Het is een gigantisch verschil met voorheen.
Tijdens de testrit en het programmeren van de chip bleek de inlaattemperatuur van de lucht na de intercooler niet onder de 58 graden C. te komen.
Ik vermoed dat ik daardoor niet het maximum aan vermogen uit de motor kan halen.
De wagen is niet op de rollenbank geweest, omdat volgens Ronald er helemaal geen koellucht aan de intercooler toegevoerd zou worden en daardoor het vermogen behoorlijk in zou zakken.
Wat zou de temperatuur na de intercooler moeten zijn en is het aan te raden de cooler te (laten) reinigen?
Is het overigens normaal dat je de turbo zo af hoort blazen bij gas terug nemen?
Groeten,
Peter
Het is een gigantisch verschil met voorheen.
Tijdens de testrit en het programmeren van de chip bleek de inlaattemperatuur van de lucht na de intercooler niet onder de 58 graden C. te komen.
Ik vermoed dat ik daardoor niet het maximum aan vermogen uit de motor kan halen.
De wagen is niet op de rollenbank geweest, omdat volgens Ronald er helemaal geen koellucht aan de intercooler toegevoerd zou worden en daardoor het vermogen behoorlijk in zou zakken.
Wat zou de temperatuur na de intercooler moeten zijn en is het aan te raden de cooler te (laten) reinigen?
Is het overigens normaal dat je de turbo zo af hoort blazen bij gas terug nemen?
Groeten,
Peter