Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door deechtemark
#55752
In de winter zal mijn TT MKII op winterbanden moeten gaan rijden. Momenteel zitten er zomerbanden op met gesmede lichtmetalenvelgen in 7y design (8.5 J x 17, banden 245/45). Vragen:

- Is het handig om de winterbanden op de huidige velgen te leggen?
- Is het mogelijk om een kleiner formaat velg en winterband te rijden?
- Hebben jullie adviezen over goede maar niet al te kostbare (maat) winterbanden/velgen voor de TT MK II?

Hopelijk kunnen jullie mij een eindje op weg helpen. Op de site en internet kon ik geen goede antwoorden vinden. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
door sweeper
#55754
Je bent er wel bijtijds bij zeg! :D

Voor wat mijn antwoord waard is. :wink:

- Nee, neem een extra set velgen. Kost extra, maar elke keer banden wisselen betaal je ook, en alu velgen krijgen het zwaarder te verduren in de winter. Setje gebruikt lichtmetaal scoren op marktplaats is mijn optie.

- Ja, dat wordt vaak wel geadviseerd i.v.m. gebruik van sneeuwkettingen. Even vragen bij dealer welke maat er voor voorgeschreven wordt. Plus smallere band is meer druk per cm2, dus meer grip op sneeuw & ijs e.d..

- Op http://ej-banden.nl of http://autobandenmarkt.nl/ zijn vaak goede deals voor A-merk banden te vinden.

Heb zelf de Goodyear Ultragrip Performance 2 gekocht via EJ-banden, en ben daar super tevreden over.

S6
Gebruikersavatar
door mawe
#55802
Voor de winter gebruik ik de standaardvelgjes van de TT (8j) voorzien van Dunlop winterbanden. Maatje 225/55-16 en afgezien van het feit dat dit voor het gevoel nogal een aanpassing is tov. de zomerband, wat een 245/40-18 is, heeft dit geen nadeel. En na wat ik afgelopen winter mogen ervaren heb, zou ik niet anders meer willen. Looks zijn dan wel een beetje minder maar het was wel enorm praktisch.
door deechtemark
#55985
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga denk ik maar een extra set velgen kopen voor de winterbanden. Gelet op de kosten en de looks ben ik op zoek naar immitatie RS4 type 2 17'' lichtmetalen velgen. Op www.velgenshop.nl heb ik uiteindelijk een aardige combiprijs gevonden.

Hebben jullie ervaringen met het merk 'Replica' of 'VS Duplicate'?
Weten jullie de ET-waarde van de Audi TT MK II 2.0 TFSI?

Alvast bedankt en als jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
door sweeper
#55988
deechtemark schreef:Hebben jullie ervaringen met het merk 'Replica' of 'VS Duplicate'?
Dat zijn geen merken, maar dat is de verzamelnaam voor velgen waarvan het model nagemaakt is van Audi originele modellen. Namaak versies dus.

Het enige waar je op moet passen is, dat de namaak niet uit China komt. Die zijn van slechte kwaliteit. Veel namaak velgen (Replica's) komen uit Duitsland & Italië, en die zijn goed/veilig.

Als je nog even geduld kan uitoefenen kan je goede kwaliteit replica velgen in de forum shop aanschaffen.
deechtemark schreef:Weten jullie de ET-waarde van de Audi TT MK II 2.0 TFSI?
Zo'n velgenboer zal het zeker weten, en anders even aan dealer vragen. Zoeken het zo voor je op.
Gebruikersavatar
door Nils
#55998
Steek Ø 5x112
ET waarde 40
Naaf Ø 57,1

Ik zou voor de winterbanden in ieder geval niet breder gaan al 225!

Ik werk voor een lease maatschappij, daar heb ik 10.000 banden nog in opslag liggen. Tegenwoordig hebben bijna alle leaseauto's winterbanden in het contract. Als ze er uit gaan op zomerbanden liggen de winterbanden nog opgeslagen bij onze vaste partners (KwikFit, Euromaster of Profile Tyrecenter). Wij gebruiken trouwens uitsluitend A-merken, dus Michelin, GoodYear, Dunlop, Conti, Vredestein.

Als iemand dus interesse heeft in een set goede gebruikte winterbanden moet die maar even aan de bel trekken. De sets die ik lever krijg je zo'n 50 tot 75% korting op de bruto nieuwprijs en betaal je daarnaast per bruikbaare mm's restprofiel. (Dus hoe meer versleten hoe goedkopere). Ik kan banden gratis door heel NL laten transporteren.



LET OP, VOOR DIT SEIZOEN ALLE WINTERBANDEN OP.. VOLGEND JAAR OPNIEUW KANS!
Laatst gewijzigd door Nils op di nov 23, 2010 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door The Bobber
#56000
He Nils,

Top man! Ik hou hem in hedachten.

Volgens mij werk je bij Arval? Klopt he. Ken je toevallig Dimitri? Die rijdt in een CRX Vtec (misschien heeft hij hem nu niet meer). Mocht je hem kennen/spreken, doe hem dan de groetjes van mij, Ben de Visser (vroeger bij ADL gewerkt, dan weet hij het wel)

Groetjes Ben
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#79269
Hoi,

Even een vraag een setje 16 inch wintervelgen 5x112 te 50 passen toch gewoon op de mk2 roadster?
Heb een setje op het oog lichtmetalen velgen 16 inch origineel Audi met 6 mm profiel nog voor 185 euro momenteel.
16 inch vind ik prima voor de winter.

Hoor het graag!

Gr. E
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79290
Jongere Audi TT's Naafgat 57,1 mm moet je goed op letten! en ET waarde 50 geen idee van maar weet dat het wel ergens in de 40 zit. 'n Keer goed Googlen doet vast wonderen of de AUdi dealer bellen die kennen de waardes exact wat wel en niet past.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#79293
Die et waarde heb ik van steekmaat.nl nog even navraag gedaan maar die set blijkt te 33,te hebben.

Inderdaad gebeld met de dealer. De et50 is juist bij 17 inch. De et 45 is juist bij 16inch. Mag max 5 afwijken dus het gaat hem niet worden. Ik ga verder zoeken!

Bedankt.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]