Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door jorrit
#83567
Hallo allemaal,

Vorige week ben ik met de TT naar oostenrijk gereden voor een wintersport vakantie.
Zonder problemen heen en weer kunnen rijden en geen olie bij hoeven vullen :P
Lekker kunnen doorrijden met de TT, met gemak boven de 200 kmph.

Nu merkte ik helaas tijdens de terugweg dat de koppeling begonn te slippen tijdens het optrekken, in zijn 4e en 5e versnelling rondt de 3000 / 4000 toeren.

Voor de vakantie had ik weinig "maar toch een klein beetje" last van een slippende koppeling, maar het probleem lijkt toch een stuk erger te zijn geworden.

Is de koppeling aan vervanging toe? of zijn er ook andere oorzaken?
De TT heeft nu net 130.000 op de teller staan.

De vorige eigenaresse heeft eigenlijk 16 jaar lang, tot 120.000 kilometer korte afstanden gereden.

Graag zou ik advies ontvangen wat ik moet doen?
Nieuwe koppeling er in laten zetten? zo ja van welk merk? wat is een juiste prijs hiervoor? moet het vliegwiel dan ook meteen vervangen worden? Volgens mij is er niks mis met het vliegwiel, ik weet ook niet bij welke rijstijl en waardoor deze slijten?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jorrit
Gebruikersavatar
door peter1981
#83575
130dkm met korte stukken is redelijk normaal en nog best goed uitgehouden
Ik zou zelf altijd een Sachs koppeling monteren
De LUK sets die willen nog wel eens happen met loslaten/optrekken en ben ik dus geen fan van
Als je het niet zelf kunt denk ik dat een redelijke prijs is tussen de 500 en 600euro
ingeval van FWD dan wel
Een quattro is volgens mij niet zo veel extra werk maar mag dus meer richting die 600kosten denk ik zelf
Een FWD is goed te doen heb ik al gezien

Dealer zal er trouwens wel wat meer voor tellen het zal een dagje werk zijn en najah een dealer die 90euro per uur telt kom je denk ik vlug richting de 800 maar das een gok aangezien ik nooit bij dealer kom :P
Gebruikersavatar
door jorrit
#83723
De koppeling lijkt zich met normaal rijgedrag verbeterd te hebben.
De koppeling slipt niet meer bij hard optrekken.

Kan iemand een reden bedenken waarom de koppeling begon te slippen, na en tijdens een lange afstand van 1800km?

Groeten,

Jorrit
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83741
de dealer vraagt veel meer peter... enne toen t bij de S3 moest gebeuren gelijk n kleine beurt laten doen maar mocht 4 cijfers voor de komma aftikken
Gebruikersavatar
door jorrit
#83744
Ja ik had hier en daar al wat navraag gedaan bij bedrijven.
De prijzen lagen flink uit een. van 500 euro tot 1200 euro. voor de complete koppeling, zonder vliegwiel.

Waarschijnlijk zal ik tussen de 550 en 600 euro moeten betalen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83789
€ 1046,- incl beurtje, filters en olie wisselen. Maar dan wel alles incl. drukgroep, incl. vliegwiel als t dan toch open ligt beter alles dan met iets met lichte speling rond te gaan rijden dan ben je weer eerder aan de beurt en ben je t bedrag wat jij opnoemt in kortere tijd wederom kwijt.
Gebruikersavatar
door jorrit
#83794
Ik ga er van uit dat het twee massa vliegwiel nog goed is.
En als deze echt in een slechte staat is, dan zal ik dat wel te horen krijgen bij het vervangen van de koppeling. waarom 500 euro meer betalen als het niet hoeft? ik verwacht zelf dat het vliegwiel nog zeker 80.000 meegaat.

De audi waarin ik rij is niet getuned, en de vorige eigenaresse heeft er maximaal de 140kmph aangetikt. Het lijkt mij dus dat het 2 massa vliegwiel niet heel veel te verduren heeft gehad.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83833
Zoals t er bij mij uit kwam die had kleuren dat je het gewoon zou vervangen dus voor mij was het een must. Rood blauw paars etc. etc.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]