- do mei 05, 2016 8:17
#86276
Ik heb mijnvers aangeschafte Audi TT Roadster uit 1999 laten nakijken door een garage in de buurt. Het enige puntje van kritiek was dat de olieaftapplug lekkage vertoonde door beschadigde schroefdraad en pogingen door voorgaande eigenaar of garage om nieuwe draad te tappen.Het was nog niet echt goed dus er is voor afdichting een zachtere crush ring gepolaatst (Toyota). Ik weet van andere auto's dat er ook andere aftap pluggen zijn waarbij een stalen gedeelte in het carter blijft zitten, zoals de Dorman oil drain plug 092-007. Zie:
http://www.dormanproducts.com/itemdetai ... me=092-007
Maar er zit geen magneet aan.
en voor Porsche 928:
http://www.928motorsports.com/parts/oil ... nvalve.php
Ook zonder magneet
Heeft iemand soortgelijke ervaring en wellicht andere oplossing voor dit probleem?
Overigens: als je draad volledig gestript is kan je altijd nog dit gebruiken als olie aftap plug:
http://www.dormanproducts.com/p-24514-6 ... in=keyword
Ook deze is zonder magneet
http://www.dormanproducts.com/itemdetai ... me=092-007
Maar er zit geen magneet aan.
en voor Porsche 928:
http://www.928motorsports.com/parts/oil ... nvalve.php
Ook zonder magneet
Heeft iemand soortgelijke ervaring en wellicht andere oplossing voor dit probleem?
Overigens: als je draad volledig gestript is kan je altijd nog dit gebruiken als olie aftap plug:
http://www.dormanproducts.com/p-24514-6 ... in=keyword
Ook deze is zonder magneet