Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#86487
Ik heb een nieuwe behuizing voor de sleutel AB gekocht want de oude viel de baard uit het sleutelmechaniek. Na overzetten van de baard in de nieuwe houder heb ik de sleutel weer in elkaar gezet maar bij demontage / montage is de batterij even eruit geweest.
Ik kon de sleutel opnieuw inleren met de bekende procedure (met originele sleutel contact aan, met nieuwe sleutel deur op slot doen en met 2 x UNLOCK want dit is de 2e sleutel, en 1 x bevestigen om opnieuw te programmeren).
Nu werkt de sleutel wel om de deuren op slt te doen en van slot af te halen maar de startblokkering is er nog niet af, m.a.w., de motor slaat onmiddelijk af.
Hoe werkt het inleren van de startblokkering nadat de batterijen zijn vervangen? Blijkbaar anders dan bij contactslot. Maar hoe?
Dus nogmaals: Behuizing sleutel is vervangen. Batterij is los geweest. Baard en binnenwerk sleutel zijn origineel en horen bij elkaar. Deuren gaan op slot en open met AB maar startblokkering blijft actief, motor slaat onmiddelijk af. Niet bij de andere sleutel. Daarbij werkt alles als normaal.
#86490
OK, nieuwe diagnose. Als ik met de nieuw geprogrammeerde sleutel rij dan knippert het sleutellichtje op het dashboard. Verder lijkt het alsof ik alleen met de nieuw geprogrammeerde sleutel kan rijden als ik de andere sleutel ook bij me heb. Met de andere sleutel knippert het dashboard lichtje niet. Dus de puzzel is nog niet opgelost.
#86491
In je "oude" sleutel zit ook je transponder voor de startblokkeerring. Deze zit in het onderste deel, dus ook waar de baard aan vastzit. Het heeft dus niets met de nieuwe batterij te maken maar je moet deze chip uit de oude behuizing halen en overzetten. Dar de auto start met de andere sleutel in de buurt is een klein gelukje, meestal doet ook dat het niet maar blijkbaar heb je de sleutel net dicht genoeg bij het contactslot zodat die het signaal van de chip nog wel oppakt. Let wel op met eruit halen van de chip, deze is van glas dus niet teveel kracht erop zetten, beter wat materiaal weg krabben zodat de chip er bijna uitvalt.

Jos.
#86493
bedankt voor de tip! Ik heb het stukje van de oude behuizing (met het gat voor de knop) waar de chip in zit, overgezet naar de nieuwe behuizing zonder de chip zelf er uit te halen. Zodoende liep ik geen risico de chip te breken oid. Alles werkt nu weer zoals het hoort.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]