Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#86517
Ik had graag met de eigenaar vd (knalgele) TTS mk3 gesproken die op de clubdag was of een andere eigenaar van een TTS mk3.
Ik heb mijn TTS nl in Duitsland gekocht en zit verveeld met een eigenaardig geluid in de motor. Het klinkt metaalachtig (hoge frequentie) en is te horen tussen 1800 en 2800 toeren/min. Het klinkt alsof er een muntstuk met hoge frequentie ligt te trillen op een metalen plaat en is enkel te horen bij het acceleren...
Bij Audi zeggen ze dat dit de eigenschappen van deze motor zijn en willen ze er niets van horen. Dit is echt bitter voor mij aangezien ik het alle dagen moet horen!!!
Weet iemand hier iets meer over? Alvast bedankt en tot later..
Christophe
#86525
Goedemorgen! :)

Het geval wil dat ik ook gekke metaalachtige geluiden hoor, maar dan ook bij andere omstandigheden. Misschien ze eens naast elkaar zetten, kijken of t overeen komt want ik vraag me ook af of dat wel zo hoort. Heb ook vreemde bijgeluiden bij de wielen inmiddels overigens, dus ben iig blij dat er voorlopig nog tot 2020 garantie op de auto zit :)
#86527
Oh ja en nu ik toch een andere TTS MK3 eigenaar gevonden heb; het valt me op dat de motorolietemperatuur bij mij standaard op zo'n 108 graden staat als bedrijfstemperatuur, wat mij vrij hoog lijkt. Die waarde is wel redelijk in t midden van t balkje en de koelwaterindicator staat gewoon in t midden bij t blokje van 90 graden dus dat ziet er wel goed uit, 108 klinkt alleen wel hoog naar mijn idee
#86537
Hey RuuTT!!!
Ben ik even blij dat ik reactie van jou krijg!!!
Het lijkt mij inderdaad een super-goed idee om af te spreken en onze TTS'en te wisselen en aan de tand te voelen want ondanks ik echt wel onder de indruk ben van deze wagen kan ik het niet laten me "druk te maken" over dit bepaald geluid dat volgens mij niet bij deze wagen hoort...
Gelukkig heb ik net zoals jij (bijbetaalde) garantie tot 06/2020 (maar wil niet zo lang wachten om dit probleem op te lossen)
Het kan mij eigenlijk niet zo veel schelen uit welk stuk van Nederland je bent RuuTT, ik kom naar je toe!
Dus laat maar iets weten en dan kunnen we afspreken.
Groeten van Christophe
#86558
Ik ben alvast benieuwd naar het vervolg in dit verhaal moet ik zeggen! Audi zal toch wel de verantwoordelijkheid opnemen om jullie dilemma ter harte te nemen veronderstel ik? Audi... ???
#89415
Onverwachte update op dit verhaal; bij regulier onderhoud bij de dealer aangekaart dat de cruise control af en toe niet wilde werken. In het kader van een fix hiervoor is de nokkenasversteller vervangen. Het lijkt er op dat het geluid sindsdien weg is.. Ben benieuwd of dat weer terug gaat komen maar in ieder geval opvallend genoeg om hier even te melden.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]