Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Peter Schildkamp
#88142
Dag. Mijn naam is Peter Schildkamp en sinds december 2016 de gelukkige bezitter van een Roadster mk1. Afgelopen weekend van stal gehaald voor de eerste rit.....en meteen de eerste lekke band ooit. Moet de wagen nog ontdekken dus, hoewel het thuisbrengertje in ieder geval z'n werk doet. Maar ben hoe dan ook erg blij met de auto.

Ben ook op zoek naar een afdekhoes (buiten gebruik)voor de cabriotop. Als iemand tips heeft, graag!

Hartelijke groeten,
Peter
Gebruikersavatar
door eric v.
#88144
Welkom Peter.

Heb met mijn dochter samen 3 cabrio's.
Staan allemaal buiten in weer en wind, goed onderhoud van de kap is alles wat we doen.
En dat is af en toe schoonmaken met water en een borstel.
Geen zeep.
Het dak goed inlaten weken en dan de borstel en goed afspoelen.
Gedeminiraliseerd water werk het best.
Een dak gaat ongeveer 10 a 12 jaar mee.
Zorg bij de roadster dat je de persening gebruikt bij lange ritten,dit zorgt er voor dat het dak minder beweegt tijdens het rijden wat slijtage tegen gaat.
Ga nooit door de wasstraat dit is niet goed voor het stoffen dak en zeker niet voor het frame.

Mk1golf cabrio 1990
Mk1TT roadster 1999
New mini mk1 2005

Groet Eric V.
door Peter Schildkamp
#88154
Dag Eric en GTIED30.

Hartelijk dank voor de reactie en tips! Ik heb inmiddels een hoes gevonden en gekocht (het regent hier n.l ook nogal aan duivetroep) Het is echter goed te weten dat de kap zo lang mee gaat en hoe ik 'm moet onderhouden.
Persening is hetzelfde als tonneau? Zag er een op marktplaats en overweeg deze aan te schaffen. Ziet er ook nog eens beter uit. Past zo'n ding in de kofferruimte? (Ivm Vakanties e.d.)

Hartelijke groeten,
Peter
Gebruikersavatar
door eric v.
#88160
Tonneau past in de achterbak.
Hij is te knikken op 2 plaatsen.
Neemt echter over de hele breedte van de achterbak wel (veel) ruimte in.
En je moet er zeker geen koffers opleggen.
Tassen is echter minder een probleem.

Groet Eric V.
door Audi TT MKII Driver
#88163
Welgekomen hier, ook vanuit België :)

Genieten is de boodschap en geen zorgen maken over het stoffen dak. Twee maal per jaar goed reinigen en beschermen met goed product en "klaar is kees" zoals jullie zeggen ;)
Gebruikersavatar
door Rainer
#88209
Hi Peter,

Ik heb een soft-Garage van www.softgarage.de.
De hele Auto past onder de kap. Is binnen 2 minuten over de Auto.

Regen en so is niet mijn probleem maar de vogelpub blijft een issue. Ik rij de TT als tweede Auto vandaar find ik het beter dat die in de tijd als ik hem niet rij moij beschermt is.

Heb je foto's van jouw boliede?

Groet

Rainer

https://shop.softgarage.de/advanced_sea ... mPrice=169
door Peter Schildkamp
#89126
Dag Rainer,

een heeeeele late reactie vanmij, excuses. ik heb erg lang niet ingelogd (tijdgebrek en dat soort smoesjes). Dank voor de tip en neen, ik heb (nog) geen foto's. Ben nog niet tevreden over velgen etc. Bovendien rij ik ook motor en hoewel ik erg blij ben met mij TT, wordt ik nog blijer op de motor ;-)

Hartelijke groet,
Peter
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]