Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door emanuel
#8995
Je kan die kapjes los bij de audi dealer kopen, dus dat zegt helaas nog niets, die passen ook op de replica velgen. Waar je het wel aan kan zie durf ik niet te zeggen. Waarschijnlijk zitten aan de achterkant de nodige merktekens ed waar je aan kan zien waar de velg vandaan komt, je moet het wiel er dan even afhalen om dat te kunnen zien.
door allewijn
#9005
OWkee,,, nou dan ga ik maar eens op zoek of het 'echte' of replica's zijn. Aan het uiterlijk valt dat dus niet te zien?
Verder zei je dat die kapjes gewoon origineel te bestellen zijn bij de dealer? Weet je ook wat zoiets kost?
Want ik moet nieuwe hebben, zodat die erop kunnen als de velgen overgespoten worden.
(De kapjes die er nu op zitten zijn van dichtbij niet meer om aan te zien, ver is wat gaan bobbelen)
door emanuel
#9007
Een set kost rond de 25 a 35 euro, afhankelijk van het type, ik heb een nieuwe set op de auto gekregen toen ik hem kocht, de oude waren ook aardig aangevreten.....
Een echte "kenner"kan de replica's misschien zo herkennen, ik in ieder geval niet :D
door allewijn
#9011
Dankjewel!
Hé en zijn die plaatjes dan ook al aan de buitenkanten zilver gespoten, zodat je ze er in één keer in kan zetten.
Want ik vind die prijs wel meevallen...
door emanuel
#9012
Ja, ze zijn echt kant en klaar. Ik heb de prijs net opgezocht in ETOS, het kan zijn dat dit inkoop is..... Het viel mij ook erg mee. Bel even naar je dealer, dan weet je het zeker.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9020
allewijn schreef:Hoe weet je eigenlijk of je Replica of echte velgen eronder hebt?

Ik heb bijvoorbeeld 18" in het RS4 model eronder zitten. Met die audi logo's op die platen in het midden. Maar of ze replica of origineel Audi zijn weet ik niet.
Hoe zie je dat?
De echte originele hebben het originele audinummer aan de binnenkant, aangezien je TT rijdt zal het hoogstwaarschijnlijk een replicaset betreffen en zeker als AXXI Auto ze bij de buurman Leo vandaan heeft wat 9 v/d 10 keer t geval is omdat je de alu's er optioneel bij kunt kopen voor net iets meer.
Ik zal es naar je foto's kijken bespaart je de moeite een velg te demonteren.
door Edwin_70
#9022
Volgens mij zijn de spijlen van de replica's iets breder dan van de originelen. Moeten namelijk ergens iets afwijken. Exacte kopie is waarschijnlijk plagiaat. Ik had replica's onder mijn A4. Op jouw foto lijkt het dezelfde breedte.
Maar toch prachtige velgen hoor ;-)

groet, Edwin
door allewijn
#9024
Ronnie schreef:
allewijn schreef:Hoe weet je eigenlijk of je Replica of echte velgen eronder hebt?

Ik heb bijvoorbeeld 18" in het RS4 model eronder zitten. Met die audi logo's op die platen in het midden. Maar of ze replica of origineel Audi zijn weet ik niet.
Hoe zie je dat?
De echte originele hebben het originele audinummer aan de binnenkant, aangezien je TT rijdt zal het hoogstwaarschijnlijk een replicaset betreffen en zeker als AXXI Auto ze bij de buurman Leo vandaan heeft wat 9 v/d 10 keer t geval is omdat je de alu's er optioneel bij kunt kopen voor net iets meer.
Ik zal es naar je foto's kijken bespaart je de moeite een velg te demonteren.
Als je eens naar mijn foto's wil kijken->Graag! (foto's)
De velgen komen denk ik niet bij Axxi of Leo vandaan aangezien ze er zo te zien al vééél langer onderzitten dan dat hij in deze regio rond rijdt (hij komt oorpsronkelijk uit Duitsland, in 2002 naar Nijmegen gekomen, in 2004 naar regio Middelharnis gekomen, en nu 2007 dus mijn eigendom en ook ik woon in Middelharnis.) De velgen zijn dan ook in de loop der tijd door de tand des tijds aangevreten en moeten overgespoten worden.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9028
allewijn schreef:
Ronnie schreef:
allewijn schreef:Hoe weet je eigenlijk of je Replica of echte velgen eronder hebt?

Ik heb bijvoorbeeld 18" in het RS4 model eronder zitten. Met die audi logo's op die platen in het midden. Maar of ze replica of origineel Audi zijn weet ik niet.
Hoe zie je dat?
De echte originele hebben het originele audinummer aan de binnenkant, aangezien je TT rijdt zal het hoogstwaarschijnlijk een replicaset betreffen en zeker als AXXI Auto ze bij de buurman Leo vandaan heeft wat 9 v/d 10 keer t geval is omdat je de alu's er optioneel bij kunt kopen voor net iets meer.
Ik zal es naar je foto's kijken bespaart je de moeite een velg te demonteren.
Als je eens naar mijn foto's wil kijken->Graag! (foto's)
De velgen komen denk ik niet bij Axxi of Leo vandaan aangezien ze er zo te zien al vééél langer onderzitten dan dat hij in deze regio rond rijdt (hij komt oorpsronkelijk uit Duitsland, in 2002 naar Nijmegen gekomen, in 2004 naar regio Middelharnis gekomen, en nu 2007 dus mijn eigendom en ook ik woon in Middelharnis.) De velgen zijn dan ook in de loop der tijd door de tand des tijds aangevreten en moeten overgespoten worden.
Je hebt replica's... kleur is veel te licht, mis diepere metallic en diepe glans. Immitaties zijn veel goedkoper afgewerkt en hoogstwaarschijnlijk iets ander aluminium is ervoor gebruikt. Ze kunnen door Audi geleverd zijn want dit model en de kleur zijn ook geleverd, maar je ziet direct dat t replica's zijn. Je kan het alleen controleren door een velg eraf te halen en kijken of je audi in de velg kunt vinden met het corresponderende nr waarmee de velgen besteld kunnen worden.
Zie mijn foto van onder de A3 en kijk goed naar de verdiepte randjes die geheel doorlopen (hebben de echte RS4's alleen) en niet halverwege stoppen zoals bij jou. Echter had ik zelfs eigenlijk replica's want de steek 5x100 is nooit geleverd onder een RS4 maar het waren wel echte Audi velgen die onder een TT limited Edition vandaan kwamen net zoals Cees eentje rijdt.

Afbeelding
door allewijn
#9070
Dankje Ronnie!
Ik heb denk ik dus idd replica's.
Wist niet dat je ze kon herkennen aan die dieper liggende stukken aan de zijkanten van iedere spaak op de velg. Die lopen idd niet helemaal door tot het midden van de velg, maar stoppen allen halverwege!
Bij originele RS4 velgen lopen die idd helemaal door!
En nu heb ik op marktplaats zitten zoeken, en zie je dat er eigenlijk maar verdomd weinig ECHTE rs4 velgen te koop zijn! 'T zijn allemaal replica's.
Niet dat dat erg is, ze zijn er niet minder mooi om...

Ik zal d'r nu eens over gaan denken of ik mijn velgen, zodra het slechte weer een beetje voorbij is, te laten spuiten, of om gewoon een leuke set 18"/19" RS4 velgen met nieuwe banden bij Leo's Autoservice (Leo's Autoservice velgen) te kopen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9099
450 euro een set zonder velgen in 18 inch dus tjah... repareren is dan niet echt een optie voor rs4's lijkt me?!

en idd 100% originele rs4 velgen zijn er maar bar weinig en als ze er zijn in steek 5 x 112 die de rs4 heeft en dan mag je diep je beurs in voor zo'n setje echte.
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]