Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Jerry
#9445
Dit is al eens eerder besproken op het forum, alleen is het mij nog niet helemaal duidelijk.

Sinds vandaag blijft mijn temperatuurmeter tijdens rijden op ca. 50grd staan en komt nauwelijks van zijn plaats, heel af en toe klimt hij wat op wanneer ik langzaam of stil sta voor het verkeerslicht. Wat ik hieruit zou opmaken (o.b.v. het eerdere topic) ligt het aan de thermostaat. Vanmiddag thuis aangekomen heb ik de motor laten lopen en onder de motorkap gekeken en zag dat beide ventilatoren draaide bij een temp. van 60-70grd op de meter. Wat ik begreep uit de vorige topic is dat de ventilator aanspreekt bij 90grd. Op de meter liep de temp. wel wat (schommelend) op maar nog geen 90grd. Dus ik was verbaasd dat beide ventilatoren draaiden. De clima stond wel aan, toen ik de temp.knop uittrok (uitzette) gingen beide ventilatoren uit. Is dit normaal?

Moet ik mijn thermostaat (laten) vervangen.....
Moet ik de temp.sensor vervangen en is dat zelf te doen....
Hoe kan ik via de clima. de temperatuur uitlezen....
Wat kan ik nog doen om vast te stellen wat er aan de hand is....

Alvast bedankt voor de info......
Gebruikersavatar
door charlotte
#9456
Ik had dit ook en was verdwenen nadat ik Mark de TT een beurtje had laten geven.
Mijn LMM is daarbij vervangen.

gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9483
thermostaat sensor en LMM vervangen kan nooit geen kwaad, wordt van die nieuwe dingetjes altijd zuiniger dan tevoren en je temp. loopt weer normaal, mits dr niet wat anders aan de hand is.
door Jerry
#9485
Ronnie schreef:thermostaat sensor en LMM vervangen kan nooit geen kwaad, wordt van die nieuwe dingetjes altijd zuiniger dan tevoren en je temp. loopt weer normaal, mits dr niet wat anders aan de hand is.
Als ik de temperatuur sensor en luchtmassameter ga vervangen waar vind ik die onder de motorkap?

Kan ik de temp.sensor er zondermeer uithalen zonder het koelsysteem af te tappen...Mijn TT heeft pas 42000km gereden is het dan nodig dat de LMM wordt vervangen?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9492
42000, is vrij weinig maar na elke 30000 km is t aan te raden volgens Mark, maar ik gok dat t daar niet aan zal liggen. Zal eerder de thermostaat kunnen zijn.

LMM zit direct achter de luchtfilterbox, de LMM zit tussen de box en de slang die naar t blok loopt.
Aan de LMM zit een stekker, als je die los haalt en gaat rijden merk je wel of geen verschil. Het blok gaat op een standaard fabriekswaarde lopen dus kan geen kwaad. Indien je geen verschil merkt als de LMM stekker los of vast zit dan is deze gewoon goed. Merk je wel opmerkelijk een verschil dan moet je die dus vervangen.

Maar die temperatuurschommelingen komen meestal bij de temp. sensor vandaan. Heb die echter nooit zelf vervangern, laat ik altijd doen bij een flinke beurt dat alles in ''en keer vervangen is.
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]