Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#9503
Het valt mij op dat het verbruik volgens de boordcomputer bij stationair draaien nogal wisselt bij mijn TT.
De ene keer geeft ie een stationair verbruik aan van bijv. 3.5/100 (wat mij vrij normaal lijkt) en de andere keer 9/100.
Ik heb het dan wel gewoon over een motor die op bedrijfstemperatuur is. Dus niet dat dit komt doordat de motor net loopt oid.
Hoe kan dit?
Is dit normaal?
Ik heb een 1.8T 180pk Quattro uit 1999.

Bedankt,

Tim
door rudmerw
#9505
De meeste computers houden de laatste waarde vast, mijn peug 407 bv registreerd het verbruik niet als je minder dan 30KM/H rijd, hij houd dan de laatste waarde vast, zal hier ook wel zoiets zijn.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9507
wisselt ook is normaal denk ik tot je een stukkie gereden hebt dan is ie wel stabiel qua meting
door allewijn
#9513
rudmerw schreef:De meeste computers houden de laatste waarde vast, mijn peug 407 bv registreerd het verbruik niet als je minder dan 30KM/H rijd, hij houd dan de laatste waarde vast, zal hier ook wel zoiets zijn.
Ja, dat sluit wel aan bij wat ik ervaar. Als ik bijv. heel langzaam op een rood stoplicht afrij en ik voor dat stoplicht dus tot stilstand kom, dan is de laatste waarde vaak laag, dus blijft ie dit stationair aangeven. Als ik wat vlotter doorrij en ineens tot stilstand kom was de laatstse waarde hoger, dus stationair ook hoger.
Ik heb dus ook het idee dat onder de 30km/u niet geregistreerd wordt.
Ik hoef mij hier dus niet druk over te maken?
Dit lijkt te horen?
Gebruikersavatar
door MARK
#9519
Die van mij verbruikt nix stationair :D ...........oh ja...nieuw record: 1:14.1 Laatst naar Beekbergen op en neer......snelheid tussen 100 en 120 km/h
door allewijn
#9521
MARK schreef:Die van mij verbruikt nix stationair :D ...........oh ja...nieuw record: 1:14.1 Laatst naar Beekbergen op en neer......snelheid tussen 100 en 120 km/h
Hoe bedoel je? Dat gemiddelde verbruik haal ik ook weleens, laatst nog toen ik naar breda reed, continu 100 rijden met weinig wind (of iig niet tegen), dan rij je 7/100 dus 1 op 14.3 idd, en dan nog een heel lang stuk weg waar je 80 mag, dan rij je 6.5/100 dus 1 op 15.4, dan kom je na een vrij lange rit van zo'n 80km idd op een heerlijk gemiddelde uit... Ik probeer dat soms een hele tank vol te houden.

Maar ik bedoel dus gewoon stationair draaien met een motor die op bedrijfstemp is. Dan fluctueerd hij niet, maar wel dattie de ene keer 9/100 ofzo aangeeft, en een andere keer dat je weer stilstaat voor bijv. een stoplicht geeft ie weer 3.5/100 aan. Hoe kan dit dus verklaard worden?
Want mark, die van jou verbruikt nix stationair? Dat kan niet!
Gebruikersavatar
door MARK
#9523
:D Ech wel!!!!


Nee NATUURLIJK NIET!!! :D ..........................

het verbruik stationair verschilt idd omdat er gekeken wordt naar de laagste meetbare waarde voordat het gaspedaal 0% doormeld. Uiteraard is deze waarde afhankelijk van temperatuur en weersomstandigheden.

Erg belangrijk is deze waarde ook niet echt omdat dit een vaste instelling is met een beperkt regelbereik vanuit het motormanagementsysteem. Openingstijd injectoren/ms hangt af van de actuele motorkoelwatertemperatuur.
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]