Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#7854
op het stuurhuis zit wat te veel ruimte... hij had nog een z.g.a.n stuurhuis liggen van een schade r32 en als die er onderzit zou volgens hem het gekraak over moeten zijn, aangezien hij nergens anders overmatige speling of iets dat gekraak kan voort brengen kon vinden.
Gebruikersavatar
door MARK
#7865
:shock:..............

Gekraak van achteren? en dan stuurhuis vervangen.........ik zie de link niet :? Stuurhuis veroorzaakt toch geen gekraak in bochten?? Ik blijf bij de stabilisatie!!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7896
Gekraak? haha dalijk laat ie vanalles maken en dan blijkt t die rothoedenplank te zijn haha
ik zocht me ook rot tot ik dat plastic onding dr uit had liggen omdat ik iets moest vervoeren waardoor dat dat onding in de weg zat, ineens geen gekraak meer. En als dr wat kraakt is t vrijwel altijd achter onder de auto met drempels en kuilen e.d. en dat is de stabilisatie, doet de S3 ook, wordt dr af en toe gek ven op zo'n koppelstones weggetje.
door timstudio2002
#7897
Dat laatste heb ik alleen de zeldzame keren dat mijn ouders eens in de wagen zitten. Ik kan een koelkast achterin leggen bij wijze van spreken, en niets te horen. Maar zodra een van mijn 'sceptische' ouwelui (jong, een golf combi is toch veel praktischer) erin zit: bij iedere drempel..IE-UU onder de wagen uit te horen :? En nee, ze wegen niet meer dan de figuurlijke koelkast :wink:
door krieltje
#7900
Gepiep van een piepende hoedeplank....daar weet Mark zijn vader wel raad mee.Pak een boormaschine en een mes,klik de boel open,en boor een gat in de behuizing,ff schudden,en de metalen splitpennen flikkeren eruit.
Probleem opgelost
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#7905
Het gekraak komt in ieder geval niet van de "hoedenplank" als je het zo kunt noemen, hij kraak in scherpe bochten, dus met veel stuuruitslag. Als ik over drempel kuilen of wat voor ongein ook maar rij kraakt er niets.
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#8017
Mijn TT heeft inmiddels een paar dagen bij de garage gestaan en het gekraak komt idd niet uit het stuurhuis (Ja MARK je had gelijk). Er blijkt een probleem te zijn met de haldex waardoor ik nu permanente 4wd heb en daardoor wringt het in de aandrijflijn wat dus het gekraak veroorzaakt :shock: , de monteur is nog aan het kijken wat precies het probleem is met de haldex maar ik vrees dat er een nieuwe/gereviseerde/andere onder moet :( .

heeft iemand enig idee wat dat zou gaan kosten???
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8032
dat wordt een leuk bedragje... zodra t met de quattro techniek te maken heeft kan t flink wat kosten.
Gebruikersavatar
door MARK
#8084
:shock: ........

Even wat richtprijzen voor een slechte nachtrust.......

Haldex Mechanisch :arrow: 3000,- Euri ex. Montage

Haldex Regelapparaat :arrow: 700,- Euri ex. Montage

Voordrukpomp :arrow: 330,- Euri ex. Montage

Dat de Haldexkoppeling mechanisch defect is......daar geloof ik niet zo in. Denk meer aan het Regelapparaat!!

Bovenstaande prijzen zijn ongeveer de prijzen welke je zal moeten betalen voor de delen, het kan er een paar tientjes naast zitten....

Ik ga vanavond even op zoek voor je naar problemen uit het verleden met het Haldex-Systeem!
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#8103
Bedankt voor de info MARK :)

De haldex is mechanisch idd niet kapot, hij ontkoppelt alleen niet meer op de momenten dat hij dat zou moeten doen. Wij denken nu dan ook dat het in het regelapparaat ligt, de monteur heeft nog een complete haldex liggen van een R32 misschien dat het mogelijk is om hem daar mee om te wisselen, dat zou weer behoorlijk wat geld schelen.
Gebruikersavatar
door Hans Koole
#8105
Gefeliciteerd met je fantastische auto!
Ook ik woon in Friesland! Lekker in de buurt buurt van de [s]testbaan[/s], eh ik bedoel de Afsluitdijk...
Gebruikersavatar
door Hans Koole
#8106
Je kunt vrij gemakkelijk de dradenboel onder het dashboard bekijken.
Loop de bekabeling van de stoelverwarming eens langs met zaklantaarn en 'wrik' de stekkers eens een beetje heen en weer (vast).
Met de multimeter doormeten kan ook natuurlijk.
Ik wil je graag een helpen hoor (Sneek).
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#8109
Hans Koole schreef:Ik wil je graag een helpen hoor (Sneek).
Dat zou erg fijn zijn! wanneer komt het jou uit?

ik heb vanaf 17 feb een week vakantie dus in die periode zou ik een keer langs kunnen komen...
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]