weebie schreef:"Als de dealer geen foutcode kan vinden in het systeem, dan is het mogelijk dat de sensor niet stuk is, maar verkeerde waarden krijgt/zend waardoor hij denkt dat er wat aan de hand is."
Ik bedoel te zeggen dat de sensor zelf ontregeld is, en dus niet de juiste gegevens doorgeeft aan de ECU. Resultaat de ECU denkt dat er wat aan de hand is, (slippen e.d.) en grijpt in. Omdat de sensor wel gegevens doorgeeft komt er geen foutcode in het systeem.
weebie schreef:Ik heb achter 2 pzeronero banden en voor een ander type merk band zitten, en dat rijd op zich prima, als deze set versleten is koop ik 4 dezelfde banden.
Als er echt een groot verschil zit tussen de kwaliteit van de banden bijv. A kwaliteit (Pirreli) & Z kwaliteit (Mabor,Syron, Matador, e.d.) dan zal het wel kunnen uitmaken.
weebie schreef:MAAR het kan door het verschil in grip van het profiel komen dat hij idd een verkeerde waarde van de banden doorkrijgt en daardoor het abs lampje gaat branden, ik merk qua rijden niets.
Zie vorige punt, en de ESP kan problemen hebben als er tussen de rol-omtrek van de banden te veel verschil zit. Je moet dan denken in de trant van 3%, en dan alleen in combinatie met quattro techniek volgens mij.
ABS lampje kan nog iets anders zijn, en hoeft niets met EPS, grip, e.d. te maken hebben. Dan gaat er een ABS sensor in het wiel kapot. Bij remmen zal je dan het trillen in je pedaal voelen, en ratelen horen, terwijl er geen noodstop gemaakt wordt. Hier heeft iemand anders op het forum al eens last van gehad. Zie
HIER