Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Jerry
#42032
allewijn schreef:niet helemaal het juiste forum op te posten, maar wel alvast ter voorbereiding op de bracket die ook ik hopelijk van emanuel mag ontvangen:
Ik zoek een kabel die ik, zodra de iPhone mbv het bracket&houder in de TT zit, aan kan sluiten op mijn Xcarlink, welke weer op mijn Concert radio zit.
Ik wil dus de line out functie van de iphone benutten en zorgen dat de iphone opgeladen wordt.
In de xcarlink kan (naast een usb stick, die ik nu gebruik) een 3.5mm jackphoneplug voor externe audiobronnen (in dit geval de iPhone).

Ik zoek dus een kabel die er zo uitziet:
(deze heb ik zelf getekend)

Afbeelding

Bestaan deze?
Tim in de applestore vond ik dit...
http://store.apple.com/nl/product/TW546 ... NzAxMTA2MA

En nog 1 maar veel goedkoper...
http://www.ipod4u.nl/bb/kabels/

Ook ik heb een Iphone aangeschaft en wil hem laden en het geluid kunnen afspelen via mij Xcarlink, er moet alleen een verloop van RCA naar 3,5" jack op

Groet,

Jerry
Gebruikersavatar
door Marcellos
#42036
ik heb ook interesse
door emanuel
#42107
Goed, ik heb als geinteresserden dus staan tot nu toe:
-Makaveli
-Allewijn
-Blackboard
-Delta TT
-Marcellos

Heb je ook interesse, reply dan op dit bericht en voeg je naam toe, dan houden we het overzichtelijk.
door allewijn
#42348
Jongens, waanzinnig bedankt voor het attenderen op het feit dat de kabel die ik zocht toch weldegelijk, in verscheidene merken/varianten bestaat.

Ik heb de bedoelde kabel dan ook gevonden, mooi in de kleur zwart, bij de Saturn (partner Mediamarkt) van hun huismerk C-Blocs voor maar 16,95 euro.
Deze kabel direct aangesloten op mijn Xcarlink (de 3.5mm jack-ingang daarvan) waarbij het geluid over mijn Audi Concert radio prachtig uit mijn speakers klonk.
Opvallende was direct dat het geluid véél strakker/helderder/harder was dan via de normale koptelefoonuitgang van de iPhone (had hem eerst als test even met een jack-to-jack kabeltje op de xcarlink aangesloten.
Kortom, hiermee ben ik direct bijzonder tevreden, geluid is gelijk aan CDkwaliteit (afhankelijk van de nummers op de iPhone zelve natuurlijk).
Stukken beter geluid dan via de usb stick die ik vroeger op mijn Xcarlink gebruikte.
Érg fraai!
(kan nu al niet wachten op de mooie bracket/houder van Emanuel, want wat is het mbv een iPhone dan makkelijk&mooi nummers selecteren en afspelen in de TT)

Ik wilde ook de usb aansluiting van de nieuw gekochte stekker gebruiken om mijn iPhone dus gelijk van voeding te voorzien, dus deze in de usb poort van de Xcarlink gedaan.
Helaas werkte dit niet, ik vermoed dat de xcarlink dan steeds probeert te zoeken naar mappen op een usb stick (CD01, CD02, CD03, etc), maar die zijn er natuurlijk niet, want er zit geen usb stick in, maar alleen een usb kabel, waarvan eigenlijk alleen de 5Volts uitgangen benut hoeven te worden om de iPhone op te laden.
Dit begrijpt de Xcarlink niet en de iPhone laadde dus steeds een paar seconden op, stopte dan weer, kreeg weer opnieuw stroom, weer opladen stopte weer, etc.
Kortom, dit lukt niet.

Opladen via usb moest dus op een andere manier, dus heb ik een 'mini' 12V sigarettenaansteker-socket-naar-usb gekocht, waarmee alle apparatuur die met usb kabels opgeladen kan worden, aangesloten kan worden.
Ik was dan van plan om een sigarettenaanstekerplug in mijn dashboardkastje te maken, waar ook mijn Xcarlink ligt, zodat ik die 'mini' 12V sigarettenaansteker-socket-naar-usb daarop aan kon sluiten (wel zo mooi als dat niet via de sigarettenaanstekerplug bij het asbakje hoeft te zitten natuurlijk).

Voordat ik dit ging doen, eerst even een proef gedaan in de standaard 12V sigarettenaanstekerplug naast het asbakje in de TT.
Mijn iPhone laad inderdaad nu direct prachtig op en het geluid gaat vanaf de iPhone, via de line-out+usb kabel mooi naar de Xcarlink, die het weer naar mijn Audi Concert radio stuurt, waardoor ik het keurig strak over mijn speakers hoor.

MÁÁR:
Helaas hoor ik een soort 'achtergrondruis', of beter omschreven een 'spanningsruis/voedingsruis/oplaadruis' op de achtergrond uit mijn speakers komen.
Beste hoorbaar als ik uiteraard een nummer op mijn iPhone even op pauze zet, maar ook gewoon licht hoorbaar door de muziek heen.
Als ik het oplaadgedeelte weer even uit de sigarettenaanstekersocket haal, dus enkel even de line-out functie gebruik dan is die voedingsruis ook gelijk weg.
Erg vervelend...
Heb al zo'n 'magneetring' die ook om voedingskabels van pc's vaak zit, eromheen gedaan, maar ook hier gaat de 'ruis' niet geheel weg.
Begrijpen jullie wat ik bedoel?
Wat kan ik hieraan doen?
Ik zou het toch wel erg prettig vinden als mijn iPhone ook netjes opgeladen wordt tijdens het afspelen van muziek!
(nog niet eens te denken aan het gebruiken van navigatiesoftware op de iPhone als hij straks in de mooie houder zit die hopelijk door Emanuel gemaakt kan worden!)
Hopend dat hier techneuten zitten die hier een oplossing voor weten.
Hoop dat het niet erg is dat ik hier geen nieuw topic voor heb aangemaakt.
Even twee foto's:

De iPhone naar line-out+usb kabel:
Afbeelding

De 'mini' sigarettenaansteker-naar-usb-socket:
(let bij de iPhone op dat niet al dit soort sockets geschikt zijn, goedkopere modellen hebben vaak geen 'weerstandjes' gesoldeerd zitten op de twee databussen van de usb poort, waardoor de iPhone niet geactiveerd wordt om op te laden), het model wat ik gekocht hebt werkt sowieso wel)
Afbeelding
Gebruikersavatar
door sweeper
#42351
Mooie alu. blank geanodiseerde bracket doe ik graag aan mee.

Geïnteresseerden Bracket:

-Makaveli
-Allewijn
-Blackboard
-Delta TT
-Marcellos
-Sweeper
-
-

Heb je ook interesse, reply dan op dit bericht en voeg je naam toe, dan houden we het overzichtelijk.[/quote]
door emanuel
#42376
Leuk dat er zoveel belangstelling is. Ik heb al even overlegt met mijn vaste adresje voor dit soort spul, en die zegt het onder de € 10,- per stuk kan houden. Bij mij zitten er 2 getapte gaten in, willen jullie dat ook of heb je hem liever zonder gaten zodat je hem zelf exact pas kan maken voor je toepassing?
door A.Hoksbergen
#42378
Geïnteresseerden Bracket:

-Makaveli
-Allewijn
-Blackboard
-Delta TT
-Marcellos
-Sweeper
-A.Hoksbergen
-

Heb je ook interesse, reply dan op dit bericht en voeg je naam toe, dan houden we het overzichtelijk.
Gebruikersavatar
door mveldhuijzen
#42385
Geïnteresseerden Bracket:

-Makaveli
-Allewijn
-Blackboard
-Delta TT
-Marcellos
-Sweeper
-A.Hoksbergen
-Martijn Veldhuijzen


Heb je ook interesse, reply dan op dit bericht en voeg je naam toe, dan houden we het overzichtelijk.
door allewijn
#42396
emanuel schreef:Bij mij zitten er 2 getapte gaten in, willen jullie dat ook of heb je hem liever zonder gaten zodat je hem zelf exact pas kan maken voor je toepassing?
Emanuel, kijkend naar de foto van jouw bracket zou ik eigenlijk zelf ook precies 'hetzelfde' willen. Ik heb nml ook een iPhone en zou het op eenzelfde manier willen gaan installeren. Welk merk iPhone houder heb jij eigenlijk?
Ikzelf zou dus gráág ook de 2 getapte gaten erin willen. Met getapt neem ik dus aan dat je bedoeld dat er ook al reeds schroefdraad in zit, zodat ik alleen nog maar twee mooie torx/inbus boutjes met twee afstandsbusjes ertussen hoef te plaatsen?

Gr.

Tim
Gebruikersavatar
door Joerek
#42397
Als dit ook past op de MK2, dan doe ik zeker mee.

Thanks voor het regelen. Financieel komen we er dan wel uit!
Gebruikersavatar
door sweeper
#42404
emanuel schreef:Leuk dat er zoveel belangstelling is. Ik heb al even overlegt met mijn vaste adresje voor dit soort spul, en die zegt het onder de € 10,- per stuk kan houden. Bij mij zitten er 2 getapte gaten in, willen jullie dat ook of heb je hem liever zonder gaten zodat je hem zelf exact pas kan maken voor je toepassing?
Voor dat geld mag je mij er 2 leveren 1x met & 1x zonder de gaten.
Joerek schreef:Als dit ook past op de MK2, dan doe ik zeker mee.

Thanks voor het regelen. Financieel komen we er dan wel uit!
Mk2 zal wel passend te maken zijn, maar de maatvoering is wel anders volgens mij. Misschien malletje maken, en opsturen/tekenen & mailen?

Geïnteresseerden Bracket:

-Makaveli
-Allewijn
-Blackboard
-Delta TT
-Marcellos
-Sweeper 2x (1x met & 1x zonder gaten)
-A.Hoksbergen
-Martijn Veldhuijzen


Heb je ook interesse, reply dan op dit bericht en voeg je naam toe, dan houden we het overzichtelijk.
door emanuel
#42449
Voor de MK2 zou het handig zijn als iemand de luchtroosters er uit kan halen en daarvan de diameter op meet. Ook moet ik de afstand tussen de 2 gaten weten, dan is het aanpassen van de steun zo gebeurd.
Je mag ook even met je MK2 langskomen in Sprang Capelle, dan meet ik het zelf even op. Een mal van karton is ook prima.
Gebruikersavatar
door Masterwill
#42471
[quote="mveldhuijzen"]Geïnteresseerden Bracket:

-Makaveli
-Allewijn
-Blackboard
-Delta TT
-Marcellos
-Sweeper
-A.Hoksbergen
-Martijn Veldhuijzen
-William

Ik heb ook wel interesse in zo'n bracket
door allewijn
#42567
Vandaag heb ik eindelijk af wat ik wilde icm met mijn iPhone 3GS:

Ik heb de eerste iphone naar line-out+usb kabeltjes die ik gekocht had terug gebracht naar de winkel.
Dit omdat ik last had van interferentie/signaalruis/dynamoruis en dit niet verholpen kreeg, zelfs niet met een tijdelijke directe verbinding rechtstreeks op de accupolen.

Ik heb vervolgens vandaag een Kensington LiquidAUX gekocht.
Het model wat ik heb aangeschaft (je hebt verschillende modellen) bestaat uit een 12V sigarettenaanstekersocketplug, en daaruit lopen twee kabels. Eentje voor naar de iPhone(onderkant connector), deze haalt dus uit de onderzijde van de iPhone de line-out en voorziet de iPhone gelijk van voeding en een kabeltje in de vorm van een 3.5mm jackplug, dit is dus de line-out aansluiting voor op de autoradio (in mijn geval dus op de Xcarlink, welke een cd-wisselaar emuleert voor mijn Audi Concert radio).

Verder zit er mij deze Kensington LiquidAUX een mooie kleine zwarte afstandbediening welke aan het stuur van de TT gemonteerd kan worden (en ja, deze staat zowaar nog erg fraai ook). Het ontvangstdeel zit ook in de sigarettenaanstekersocketplug. Hierdoor kan je heel handig vooruit/achteruit/shuffelen/pauzeren.

Ik heb een extra 12V sigarettenaanstekersocket in het handschoenenvakje van de TT gemaakt.
Hierdoor zitten nu zowel de Kensington LiquidAUX als de XCARLINK in het dashboardkastje.
Er loopt dus een 3.5mm jackplug van de LiquidAUX naar de XCARLINK (waar ook nog steeds eventueel usb sticks in kunnen met muziek, mocht de iPhone niet voldoende zijn ahum...)

De LiquidAUX en de XCARLINK stevig op elkaar, aan de bovenzijde van het handschoenenvakje gemonteerd.
Vervolgens de kabel die naar de iPhone moet, begeleid door de rechter, van de twee middelste ventilatiesleuven.

Hierdoor komt de iPhone connector dus mooi uit de ventilatiesleuf (was wel even pielen, want daarvoor moest ik de rechter van de middelste twee ventilatieroosters compleet uit elkaar halen, om de iPhone connector erdoorheen te krijgen. De connector ging nml niet tussen alle lammelen in het rooster door, door deze lamellen dus even eruit te halen en er later weer in te zetten, paste het wel)

Je ziet nu dus compleet 'NIETS', behalve dan de afstandbediening aan het stuur en de LiquidAUX en de XCARLINK in het dasboardkastje.
De iPhone connector die dus nu uit de ventilatiesleuf 'hangt' is klaar om op de iPhone aangesloten te worden!

Nu dus wachten op een mooie bracket van Emanuel, waar ik dan weer een mooie iPhone passieve houder op kan monteren.

Vanaf dan kan ik alle muziek in hoge kwaliteit afspelen via mijn iPhone> naar de LiquidAUX > naar de XCARLINK >naar de Audi Concert radio >naar de Speakers, terwijl mijn iPhone opgeladen wordt en eventueel ook nog navigatiesoftware draait.

Alles werkt, geen storing/dynamoruis dus kom maar op met de bracket/houder Emanuel!
Ik ben er klaar voor! :wink: :) :D

Kensington LiquidAUX:
Afbeelding

XCARLINK:
Afbeelding

Afstandbediening aan stuur:
Afbeelding

Dashboardkastje met Xcarlink en daarbovenop de LiquidAUX:
Afbeelding

De Iphone connector, komend uit het ventilatierooster, klaar voor de bracket (en houder) van Emanuel:
Afbeelding


Enige wat na de bracket+houder nog moet veranderen is mijn 'oude' houder in de vorm van een mooie lederen kneepad.
Ik wil hier nu graag weer een originele zwarte lederen kneepad voor terug.
Een tijdje geleden met 'Vincentos' mijn originele kneepad dus geruild voor deze mooie houder, waar je alle telefoonhouders naar keuze op kan schroeven, maar nu wil ook ik weer een 'originele' kneepad omdat mijn iPhone dus op een andere plek komt te zitten en deze hele houder overbodig wordt.
Iemand interesse?
(met erop gemonteerde stevige/handige universele telefoon/navi/pocketpc houder)
Afbeelding
Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]