svkaster schreef:Wat ik mij afvraag is of al die replica's wel goed zijn. Als ik zie dat je voor de originele tussen de 4 en de 600 euries betaald per velg zonder band ,dan kun je mij niet wijs maken dat een hele set met banden hetzelfde is.
Als ik mij niet vergis dan worden die originele velgen van Audi nog eens zwaar getest.
Weet iemand hier het fijne van?
m.v.g
Stefan
Audi en andere merken:
Eigen ontwerpen... dure designers, dure marketing organisaties, importeurs, dure verdeeladressen dan naar de consument. Iedereen wil dr iets aan verdienen van begin tot aan de consument.
Leosautoservice, rechtstreekse inkoop, grotere partijen ineens, gespecialiseerd in banden en velgen. Replica's zijn namaak... dus geen dure designer... iets goedkopere afwerking. Zeer grote aantallen voor de massamarkt want ze kijken wat aanslaat en profiteren mee op de marktwerking van Audi. De kunst afkijken en meeliften en massaproductie die gewoon veel hoger ligt... meerdere boringen voor andere steken e.d. dan heb je zo'n grote afzet markt die je in een bepaalde periode moet bevoorraden zeg maar anders veranderen de designs van Audi weer en willen de consumenten iets andere modellen. Daarom de prijzen lager en je krijgt een marktwerking, je wil denk ik niet weten wat dit bedrijf aan afzet heeft in tegenstelling tot panden van audi betreft de velgen en banden. Hier komen veel minder mensen en tussenpersonen aan te pas dus minder onkosten = lagere verkoopsprijzen!
Deze Replica's zijn goed, ik heb er 2 jaar van onder de A3 gehad in 18 inch... super gewoon ook de banden!
Ik heb ook sets doorverkocht en nooit niks geen problemen over gehoord.
In de winter zeer goed bijhouden dan worden ze niet ingevreten of beter nog even een set andere velgen eronder met als je slim bent winterbanden eromheen.
De Replica's zijn voorzien van verplichte keurmerken e.d. alles klopt gewoon aan de velg. Je merkt weinig verschil met de originele audi velgen. Met een beetje geluk worden ze in één van de 3 grootste velgenfabrieken ter wereld die massa's velgen produceren gemaakt, moet wel met die aantallen dat ze misschien zelfs uit dezelfde fabriek komen. Honda, Ford, Audi, VW, Seat, etc. alles is gewoon massaproductie en dr zijn altijd copycats die het iets anders doe en het in dezelfde fabriek laten maken en dan nog veel grotere aantallen om mee te liften op de marktwerking die veroorzaakt wordt door de merken. A8 velgen hangen inmiddels buiten audi om onder alle VAG auto's met alle steken, VW, Seat, Skoda, Honda, Opel, Mazda, Ford, etc. je ziet ze waar het eigenlijk niet eens onder hoort gemonteerd zitten.
massaproductie = goedkoper... massa inkoop = goedkoper... sneller van je voorraad af moeten en minder vaste lasten = super scherpe prijzen!!! scherpe prijzen leidt tot veel verkoop! meer mensen kunnen ze betalen!
Ga maar eens na waarom audi garages (vele kanalen en verplichtingen wegsn grote achterliggende organisatie) zulke prijzen moeten vragen en zo'n eenlingsbedrijfje (kleine organisatie alles direct in handen) wat best groot is toch... met die prijzen kan werken... meer afzet creëren! dus meer omzet... al verdienen ze de helft maar en verkopen ze 20 keer zoveel... ach tel uit je winst!