Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door svkaster
#6941
Weet iemand waar ik een klein speakertje kan kopen die ik voor op het dashboard onder het rooster kan monteren?
Ik heb begrepen dat als je het roster los maakt dat je dan ook een nieuw rooster moet kopen!

Heeft er hier iemand ervaring mee?


m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door abuw
#6944
je kunt een orginele speaker bij de dealer bestellen die uiteraard perfect onder het rooster past, en ja je moet bijna altijd een nieuw rooster terug plaatsen want de "haakjes" breken af bij verwijderen
bestelnr speaker 8N0035411 +/- 40 euri
bestelnr rooster links 8N0819635 en rechts 8N0819636 +/- 16 euri
Gebruikersavatar
door svkaster
#6950
Is het dan ook gemakkelijk om vanuit daar een draad richting je dashboard kastje te krijgen, want achter mijn dashboard zit mijn nokia carkit. nu heb ik een los speakertje onder mijn dashboard zitten in het zicht en die wil ik dan graag in het rooster plaatsen bovenop het dashboard.


m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door MARK
#6952
:D Wat een geneuzel, roosters kapot te trekken om een speakertje te plaatsen........

Optie 1 : Plaats idd dat speakertje maar demonteer de roosters met beleid, dan blijven ze heel!!

Optie 2 : Plaats een originele Carkitspeaker in het vakje links onder je stuur......je ziet er niets van en het geluid is perfect!

Optie 3 : Plaats een mutebox achter je autoradio en je gesprek gaat over de speakers van de auto!!

Optie 4 : Neem een Bluetooth-oortje.......makkelijkste optie :D

Succes!!
Laatst gewijzigd door MARK op vr jan 12, 2007 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door svkaster
#6975
Beste Mark. kun jij uitleggen dan hoe ik optie 1 doe, want volgens het manual kun je dat rooster er niet zonder het te beschadigen uit halen.


Afbeelding


Speaker (Telephone/Navigator) -R39-, removing and installing

Hands-free speaker is located below the left defroster vent at front windshield.

Removing

- The windshield defroster vent -1- cannot be removed damage-free.
- Pull defroster vent -1 upward, starting at the front.
- Break off retaining tab -2-.
- Remove retaining tab -2- by tilting with appropriate pliers.
- Remove mounting bolts -2- (4x) at hands-free speaker -3-.
- Remove loudspeaker from insert and disconnect electrical harness connector -4-.


Afbeelding




Installing

- Install in reverse order of removal. The windshield defroster vent must be replaced.
Gebruikersavatar
door remarc
#6978
Hoi
Vraagje, bestaat er een orginele inbouw carkit set voor de TT?
zie een mooie tek. van het inbouwen van speakers!
Ik zit nl te denken om naar een telcom winkel of bedrijf te gaan en een universele te laten inbouwen of zeg ik nu iets stoms? Momenteel heb ik een Samsung D500 telefoon, weet niet of dat iets uit maakt. Wil nl. wel een inbouw carkit want met een hoofdtelefoontje met draadjes wordt ik helemaal gek dat gefrunnik met draadjes en een blue tooth headset (die ik heb) heb ik weer andere problemen, spaar nl oorbellen :D :D

Remco
Gebruikersavatar
door MARK
#6980
:D Heb het verhaal iets te vluchtig gelezen geloof ik......zat nog en beetje met de voortste ventilatieroosters in m'n kop.....excuseer!

Ben echter wel van mening dat je de roosters, wanneer je ze met het juiste gereedschap demonteerd, heel blijven!

Dat gereeedschap zou er ongeveer zo uit moeten zien (rechts onderin......)

[web]http://www.zdmak.com/wbstore/main.asp?A ... &LowCt=176[/web]

Wanneer je het rooster aan de voor- en achterzijde loswrikt zou het heel moeten blijven!

Succes!!

n.b. Er zijn trouwens drie soorten luchtroosters toegepast in de TT......

1. zoals afgebeeld in dit topic....dus met de ribbelpootjes;

2. met "gaatje - palletje" systeem....dus aan het rooster zit een flapje met een palletje erop en in het dash een flapje met een gaatje;

3. tweedelig rooster.

Het type hangt af van een productieperiode.
door rudmerw
#6981
in mijn TT zit een mounting kit (geplaats op alu. bar aan de bijrijderskant) van Audi daarin zit ruimte voor een speakertje is dat niet twee vliegen in een klap? bedrading werk je eenvoudig weg via de tunnel en dan aan de bijrijders kant om hoog naar de radio. Kun je de roosters mooi laten zitten.
Gebruikersavatar
door svkaster
#6992
Ben vanmorgen even naar de dealer geweest om het speakertje te bestellen (bestelnr speaker 8N0035411) maar heb er nog even vanaf gezien de speaker kost 64 euri ex Btw en moet in duitsland bestel worden en heef dan een levertijd van ongeveer 4 weken. :cry:

Is er iemand diehier toevallig ook zelf een speaker onder het rooster heeft ingebouwd? Naar mijn mening moet ik daar elke speaker van 50mm in kunnen plaatsen.

Kortom heeft er iemand ervaring op dat gebied?

m.v.g Stefan
Gebruikersavatar
door abuw
#6994
Is inderdaad wel wat duur, de prijs die ik je gaf is de duitse en meestal komt die wel aardig met nederland overeen.
Hierop de foto kun je zien wat voor speaker het is (en de duitse prijs dus) Waarschijnlijk kun je hem bij een elektronicashop ook wel scoren.

Afbeelding

Succes
Gebruikersavatar
door Frank
#7050
Je kunt ook een kastje kopen zodat de carkit over de linker speaker van je TT gaat.
Het voordeel is dat je geen speaker ergens hoeft in te bouwen.
Gebruikersavatar
door svkaster
#7075
Bedankt voor de info, ik heb inmiddels een speaker in België besteld. In België was de levertijd maar 10 dagen ipv 5 weken en kost de speaker 46 euri ipv 64. Nu hoop ik wel dat de Belgische dealer het niet verkeerd heeft opgelezen :wink:


P.s ik heb het kapje heelaas niet zonder het kapot te maken eraf gekregen. maar daar heb ik al een nieuw kapje voor gehaald.

Jullie allemaal nogmaals bedankt voor de hulp.


m.v.g


Stefan
Gebruikersavatar
door charlotte
#7133
ik ben mss wat laat maar voor de volgende.....als je gsm bleutooth heeft koop je een parrot carkit. Laat het
geluid via je radio speakers lopen en klaar ben je.
De parrot carkit kan overigens voor alle gsm s gebruikt worden, dus bij verandering van gsm kan je gewoon doorlullen...oeps!!!
Gebruikersavatar
door svkaster
#7141
Bedankt voor de tip, ik heb inmiddels al een originele Bose speaker gevonden bij www.coendonkers.nl (Audiparts) was maar 15 euri :wink:

Hij is al ingebouwd en werkt perfect, geen lullig Nokia speakertje meer onder het dashboard kasje.


m.v.g


Stefan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7151
nokia speakers haat ik... geven zo'n dom geluid. Heb daarom altijd mn oortje bij of pleur de telefoon op luidspreker in de middenconsole dan hoor je net zoveel als met een standaard nokia bedrade kit.
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]