Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Phil
#7643
Hoi hoi,

Is het normaal dat als ik mijn wagen smorgens start, dat beide ventilatoren aan het draaien gaan???

Heb namelijk ook probleem van de temperatuurschommelingen, temperatuur is altijd 70 80 graden zelden 90...

Misschien heeft dit hier mee te maken?


Greetz Phil
door Phil
#7644
Heb vorige week een groot onderhoud laten doen bij audi, en ook de distrubutieriem en alle toebehoren laten vervangen. Ook de bosch werd vervangen door een forge DV en de LMM is ook maar direct meevervangen.

Had toen melding gedaan van de temperatuurschommelingen. Ze zeiden dat het wellicht de temp. sensor zou zijn. Deze hebben ze dan ook vervangen maar de schommelingen blijven! Vandaag merkte ik dan dat bij koude start beide ventilatoren gingen draaien.

Weet iemand waar die aan zou kunnen liggen?

alvast bedankt

Greetz Phil
door emanuel
#7662
Hoi Phil,

Het zou ook je thermostaat kunnen zijn, bij mij was hij ook stuk, alleen bij stilstaande auto liep de temp op naar de 90 of als ik hem echt heel hard liet werken in de bebouwde kom, dus vaak achter elkaar hard optrekken. Het is jammer dat ze die bij de beurt niet even hebben meegepakt, hij kost nog geen 3 tientjes en als je de distributie vervangt kun je er heel goed bij, een paar minuten werk extra schat ik.... Achteraf staat er 1,5 uur voor :cry:


Aanslaan van de fans zou iets met de regelelectronica kunnen zijn. Komt naar wat ik hier op het forum lees ook wel eens voor.

succes ermee !
Gebruikersavatar
door abuw
#7663
Als je climatronic op auto staat dan draaien ze altijd.
Doe je temperatuur regeling maar eens uit of op eco stand , zul je zien dat de fan's uitgaan !!
Ze draaien ook altijd tegelijk, mocht er 1 van de 2 niet draaien bij normale temperaturen dan kun je er van uitgaan dat er 1 kapot is.
door Phil
#7669
Heb het net even nagekeken en idd als ik de climatronic uitschakel dan stoppen de ventilatoren met draaien. Ook als ik de eco stand aanklik stoppen ze.

Waarvoor dient die eco stand eigenlijk juist? en rechts ervan, tussen de twee pijltjes toetsen heb je ook een knop??? heb namelijk geen handleiding meegekregen bij de aankoop :oops:

En als we het hier dan toch over hebben is het dan ook normaal dat als ik de temp bv op 22° zet en op 3 streepjes blazen hij meestal vanzelf harder gaat blazen???
Gebruikersavatar
door MARK
#7670
:arrow: CLIMATRONIC AUDI - VOLKSWAGEN

Climatronic is een volautomatisch aircosysteem, dwz: wanneer bijvoorbeeld een temperatuur van 21 Graden wordt ingesteld, het systeem dit automatisch zal gaan regelen. Als volgt.....



- Bestuurder stelt in 21 Gr.. in Climatronic op stand AUTO;

- Climatronic-eenheid "controleerd" interieurtemperatuur, deze is bijvoorbeeld 18 Gr.;

- Climatronic stuurt klep "warme lucht toevoer" open en regelt het aanjagertoerental op volgens een PID regeling(snelheid/tijd);

- Komt de temperatuur vlak in de buurt van de 21 Gr. dan wordt de aanjager afgeremd en de "warme lucht toevoer" langzaam geknepen;

- Nu volgt een stabiliteitsregeling, dwz zodra de ingestelde 21 Gr. wordt bereikt zal het systeem dusdanig gaan regelen dat de temperatuurconstant21 Gr. blijft;

- De regeling werkt dus met een "Actuele waarde" en een "Streef waarde" vergelijkt deze 2 met elkaar en zorgt dat ze hetzelfde worden en blijven.
Gebruikersavatar
door MARK
#7671
Trouwens.....temperatuurshomelingen zijn over het algemeen te wijten aan een defecte thermostaat.

Is de temperatuur 90 graden bij silstand en stationairbedrijf en loopt deze terug zodra de auto snelheid krijgt.....thermostaat defect!
door Phil
#7674
Moet maandag toch terug naar de garage voor mijn deurframe laten bij te stellen, zal dan ineens ook de termostaat laten mee vervangen, het werk ga ik wel niet betalen hadden ze toen maar moeten weten dat het niet de sensor was, had duidelijk gezegd dat als ik reed de temp daalde en bij stilstand de temp 90° werd.

Als ik met mijn TT-ke rij zet ik altijd de knop tussen die pijltjes die naar boven en beneden wijzen aan (rechts) en eco en auto is altijd uitgeschakeld???

Wat is eigenlijk de juist werking van deze knopjes??? :oops: k weet het misschien stomme vraag maar ben er wel mee geholpen :?
Gebruikersavatar
door MARK
#7679
:D ........Geen instructieboekje Phil???? :lol:


AUTO - Aircobedrijf automatisch

ECON - Verwarmingsbedrijf conventioneel

Pijltje naar boven - Ruitontwaseming normaal

Pijltje naar beneden - Voetverwarming

Rooster - Ventilatie door roosters aan voorzijde dashboard

Linker knop - Naar Links (temperatuur lager)/Naar Rechts (temperatuur hoger)/Uittrekken (Systeem uit)

Rechter knop - Naar Links (Aanjager langzaam)/Naar Rechts (aanjager snel)

Cirkelpijl - Interieur afgesloten van buitenlucht (recirculatie)

Ruit - Ruitontwaseming snel met Aircobedrijf
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]