Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#8338
Beste forummers,

ik merkte deze avond op, toen ik naar huis reed, dat de ramen in mij tt wel heel erg snel beslaan. Met de ontwasemingsfunctie is het welliswaar zeer snel ook weer weg, naar zodra ik hem uitzet slaan de ramen binnen een paar tellen weer net zo vrolijk aan. Is dit iets wat me nu toevallig gewoon opvalt, omdat het buiten nat is e.d., of hebben jullie daar ook mee te maken nu?
Het kan natuurlijk zijn dat ik de blowers nog niet helemaal onder de spreekwoordelijke knie heb (of de airco), want ik heb de tt nog maar net een week, dat weet ik niet. :roll:

Aangezien ik nu nog de garantie heb, kan ik misschien een keer te veel ergens een :?: bijzetten, dan dat het later toch een mankement blijkt te zijn, toch?

Alle reacties zijn welkom.

Groet
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8341
Luchtvochtigheid, lichaamswarmte, adem, allen factoren in de auto die het warmer maken en dus laten condenseren op de ramen, aangezien het buiten koud en vochtig is slaat de kou op de raam en merk je onder t rijden als eerste effect op de voorruit. Als ik de ECC uitschakel en vooral op de voorraam heb ik dr ook ff last van dus bij mij gaat mooi de kachel erop op de voorruit. Condens vormen gaat t vocht maar elders doen.

Maar het ligt dr natuurlijk aan in welke mate het geschied.
Gebruikersavatar
door massari
#8345
Ultieme tip, dat helpt: vaker je ruiten van binnen schoonmaken.... heb je er minder last van. :wink:
Gebruikersavatar
door MarkG
#8349
Anticondens doekje van de HEMA Werkt prima (voor een paar dagen :lol: )

Zeker met de vorst wanneer Markg besloten heeft niet te krabben maar z'n de-icer leeg te spuiten op de ramen. Vriespunt verlaagt, condenskans vergroot met 7 miloen, maar ijs is weg :P . Maar dankzij de HEMA dus even geen condens.

(Zonder doekje ben je weliswaar sneller weg dan de krabbende buurman maar die buurman weet niet dat je na 100 meter toch maar even iets meer dan 2 oogjes aan de binnenkant van de ramen moet maken om te kijken waar je je gebakje heenstuurt.)
Gebruikersavatar
door charlotte
#8351
Je kunt de garage voor alle zekerheid een nieuw interierfilter laten plaatsen. Als de auto wat heeft stilgestaan dan kan dat heel vochtig zijn. Verder moet je een tijdje met de verwarming op de ECO stand rijden, je rijdt het dan droog zeg maar en dat heeft bij mij heel veel gescheeld in het vochtprobleem.
Als ik erg veel haast heb moet ik wel bekennen dat ik dan een car styling oss ramensponsje gebruik om snel wat zicht te hebben.

Succes,
charlotte
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#8363
Oke, bedankt allemaal voor de reacties.

Het was vandaag ook een stuk minder hoor, misschien kwam het doordat ik vol verwachting was van de bergen valentijnskaartjes die achter de voordeur op mij lagen te wachten...... en dat ik vandaag de wetenschap heb dat deur gewoon nog openging.... op een nieuwe polis voor de verzekering na dan!

groet
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8376
massari schreef:Ultieme tip, dat helpt: vaker je ruiten van binnen schoonmaken.... heb je er minder last van. :wink:

uber ultime tip: ff naar carglass en vragen of je heeeeel even dat receptje van hun wat van op je ramen zowel binnen als buiten mag sprayen en dan schoonmaken! Zo dan ben je voor maanden van t gepoets en gedoe af!
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#8420
Hoiii, ik heb precies hetzelfde. Ik rij 's winters meestal zonder airco. Alleen als het regent gebruik ik 'm . Echter, als ik m dan weer uitzet (als het weer droog is) beslaat-ie dubbel zo erg! Vreemd.....
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8424
Ik laat de ECC daarom mooi op automatisch staan... never geen problemen hoogstens op de zijruiten heel even. Ik wil nooit geen auto meer waar geen ECC in zit. Daarin blijf je poetsen. EN eenmaal liggen poetsen op je voorruit... stom achteraf denk je dan na een paar keer want dan gaat t keer op keer veel sneller en langer duren.
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]