Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#10009
Wie van jullie heeft zijn TT onderhanden genomen door andere speakers (inclusief versterker) te monteren?

Ik ben nogal audiofiel. Het geluid in de TT is naar mijn mening niet verkeerd. Het kan altijd beter.
Zo heb ik in mijn andere wagen het geluidssysteem ook gewijzigd.

Zie: http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... asp?id=500

Ik ben op zoek naar hoogwaardige speakers in de TT, dus geen Sony, Pioneer of iets anders. Wie o wie heeft goede speakers gemonteerd en is tevreden over het eindresultaat? Natuurlijk even afhankelijk van welke setup je hebt.

Het plan is om de deurpanelen onderhanden te nemen. Ik wil speakerpanelen monteren met twee midwoofers per deur. De speakerpanelen komen deels over de huidige deurpanelen. De deuren ga ik dempen door middel van loodbitumen matjes. Goede versterker erbij en klaar is Kees.

Project volgt.

8)
door allewijn
#10021
Ook ik ga dit topic in de gaten houden.
Ik vind het standaard geluid uit de TT redelijk, ik heb geen bose installatie.
In voorgaande auto's ook véél betere installaties gehad, dus verlang hier wel weer naar.
Het liefst wil ik enkel goede woofers en tweeters in de deuren. Alles qua vorm origineel houden.
Bij een vriend van me een tijdje geleden mooie 16,5cm Focal K2power woofertjes met scheidingsfilters en tweeters aangebracht. Ik vind dat persoonlijk zo goed klinken dat een subwoofer ed niet meer nodig zijn.

Ik ben van mening dat, puur audiofiel gezien, een goed geluid door enkel frontspeakers afgegeven kan worden. Zonder toevoeging van achter/hoedenplank speakers en een beukende subwoofer. (Mits natuurlijk op de juiste wijze aangestuurd, tweeters goed gestaged zijn, etc.)

In de TT wil ik ook geen grote versterkers en subwoofers. Ik wil alles graag origineel houden, maar de fronts vervangen voor hoogwaardige speakers zie ik zeker wel zitten... Ik denk dan zelf aan Focal of DLS waar ik goede ervaringen mee heb.

Qua prijs moet het nml. ook weer niet TE gek worden.
door TTMarky
#10026
Ook ik ben hier mee bezig...

Alleen staat t nog ergens in het midden van mn o zo lange prioriteiten lijstje.

Ik heb de hele audi-installatie uit mn oude auto gehaald: 6-kanaals versterker en twee composets van Phase Linear. Op dit moment zit de sub (infinity kappa serie) in de achterbank. De versterker heb ik op de kist zelf geschroefd (noodoplossing).

Maar zodra ik weet hoe ik het wil gaan doen zal ik het laten weten...
door allewijn
#10029
Zoals ik ook in mijn eerste bericht zei wil ik dus het liefst alles zo origineel mogelijk houden. Althans qua looks.
Dus de deurpanelen blijven zoals ze zijn, alleen dan met een 16,5cm composetje.
Kunnen er trouwens makkelijk andere tweeters in de deuren van de TT gezet worden?
(dus achter het kleine rondje waar nu ook een oem tweetertje zit)
Verder zal ik, als ik de deurpanelen er toch af heb, de deuren metlood-bitumen beplakken.
De deuren van mijn vorige peugeot 206 heb ik hier ook geheel mee gedaan. Het geluid wordt véél voller, de deuren worden zwaarder, alles wordt nog meer gedempt, dus ook evt. windgeruis, buitenaf weinig hoorbaar, klankkast verbetering.

Verder heb ik nu de originele concert 1 radio met wisselaar.
Deze wil ik het liefst houden, hij werkt perfect en je hebt natuurlijk netjes je radio info op je BIS schermpje.
Hoe zit het echter bij deze radio met de pre-outs? Heeft hij uitgangen die evt. kunnen verlopen naar RCA?
En zo ja, hoeveel? --> Front? Rear? Sub?

Zoiets dus:
Afbeelding

Aan de achterspeakers wil ik niet zitten. Ten eerste voegen ze mijns inziens niet veel toe gezien de locatie waar ze zitten. Ten tweede schijnt het echt héél veel werk te zijn om die panelen los te krijgen. Ik wil zo min mogelijk in de TT los laten. Hoe voorzichtig je het ook doet, er breekt altijd wel eens een klikje. Ik wil geen gerammel later in de TT. De achterspeakers sluit ik dus denk ik simpelweg niet aan.

Ik zie trouwens dat alle geïnteresseerden in dit topic (zoals topicstarter 'massari', 'jacob', 'TTMarky') al, net als ikzelf versterkers/speakers/subwoofers/etc hebben uit vorige auto's.
Misschien dat we allemaal eens aan kunnen geven wat we hebben, om onderling te ruilen/kopen/bijbetalen???
Ikzelf heb bijv. deze set gehad: Audio uit mijn peugeot 206

Klik overigens eens door deze plaatjes heen, dit vind ik erg mooi gedaan:
Extremecaraudio
(alhoewel ik zelf gewoon nooit een show-factor in de kofferbak van mijn tt zal willen maken. Je moet het gewoon NIET zien.
Gebruikersavatar
door massari
#10031
Mooi uitgevoerde install.
Exact zoals mijn plan was vorig jaar, maar ik laat de sub achterwege. Wil eigenlijk niet al teveel gaan modificeren.

Helaas is het zo dat bij de MK1 de midwoofertjes op de panelen gemonteerd moeten worden. Qua sound niet al te best. Ooit een Peugeot 307 gehad waar ik ook een install had zitten en waarbij de mid's ook op de panelen gemonteerd moesten worden. Geluid was om te janken...

Daarom is het belangrijk om de mid's zo stevig mogelijk gemonteerd te krijgen. Het liefst met MDF ringen of beter: aluminium, maar dit kost een hoop centen. Daarom gebruik ik toch andere soundpanelen waar twee mid's in passen per deur. Deze panelen zijn geheel van MDF (400 euro voor twee) maar qua looks ziet het er megagoed uit. De panelen worden op de deurpanelen van de TT zelf geschroefd.

Ik heb alles van Audiosystem. Misschien dat ik straks mid's ga gebruiken van Exact Audio.
door allewijn
#10033
Idd Massari, dat de speakers op de deurpanelen zelf geschroefd worden ipv op het metaal van de deuren zelf is om te janken.
Wat ook niet echt bepaald bevordelijk is, is het bovenste deel van het speakergat, kijk maar:

Afbeelding

Het bovenste deel is gewoon dicht! Dat kan nooit echt goed wezen toch?
Wat zou die ring trouwens zijn op bovenstaande foto? Wat voor materiaal? Hoe gemonteerd?
Want daar kun je wel heel mooi elke 16,5cm speaker op monteren!
Toch ga ik voor de originele panelen. Ik wil mijn TT qua uiterlijk/interieur niet veranderen.
Hoewel het wel erg fraai is, om zoals jij voor andere deurpanelen met dubbele woofers te gaan, dat wel...
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#10043
OK, ik zal ook even laten zien wat ik heb toegevoegd aan de standaard-TT-speakers :

Magnat Bull Power Tube 30 Subwoofer :

Afbeelding

Magnat Xcite 301 Amplifier :

Afbeelding

Geluid is best wel OK, voor een niet-audiofiel :)
door allewijn
#10059
MarTTijn© schreef:OK, ik zal ook even laten zien wat ik heb toegevoegd aan de standaard-TT-speakers :

Magnat Bull Power Tube 30 Subwoofer :

Afbeelding vervangen door een URL http://memimage.cardomain.net/member_im ... 0_full.jpg

Magnat Xcite 301 Amplifier :

Afbeelding vervangen door een URL http://memimage.cardomain.net/member_im ... 1_full.jpg

Geluid is best wel OK, voor een niet-audiofiel :)
Haha, ik geloof je MarTTijn, dat zal ongetwijfeld lekker BeUkEn!
Maar mooi... Hmzzz... zo'n grote ronde ton op mijn achterbank is niet wat ik zoek. Verder wordt het midden en hoog dus ook niet opgekrikt.
Ik wil een audiofiel geluid, met veel kick-laag, midrange en hoog.
De deurpanelen moeten in tact blijven zoals ze origineel zijn. Ik zal dan wat in moeten doen op de geluidskwaliteit, maar ik vertik het om mijn deurpanelen te verzagen. Ik hou van 'OEM' :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10100
MarTTijn© schreef:OK, ik zal ook even laten zien wat ik heb toegevoegd aan de standaard-TT-speakers :

Magnat Bull Power Tube 30 Subwoofer :

Afbeelding

Magnat Xcite 301 Amplifier :

Afbeelding

Geluid is best wel OK, voor een niet-audiofiel :)
Priceless dit! :D

Ik had de hele achterbank eruit geflikkerd, krakende hoedenplank dr uit en dik audio syteem erin.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#10110
Had ik bijna gedaan Ronnie, maar mijn hoedenplank kraakt niet

:) :) :) :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]