Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door huis4u
#10112
Afgelopen weekend veel met de TT gereden, even op en neer naar midden Frankrijk.
Voorzover mogelijk op de cruise control met een snelheid van 140 km/uur.
Ca 4000 toeren p/m.
Brandstof Shell V power (in Belgie en Frankrijk Ron 98).
TT liep fantastisch en zonder problemen (180 pk roadster met chiptuning tot ca 210 pk)

Olie heeft de TT nauwelijks gebruikt.
Gemiddeld verbruik 1 op 10 (toch maar een nieuwe LMM ????)

Wat mij opvalt is dat de uitlaat zwart is in plaats van licht grijs.
Toch geen optimale verbranding, invloed chiptuning ?????
Ik weet het niet, wie van jullie wel.

Met vriendelijke TT groet,

Henry
door Ivo8hoven
#10117
Ik heb er ook iets last van dat ie af en toe wat zwarte deeltjes eruit gooirt, en de eindpijpen erg zwart zijn.
Ik denk zelf dat dit voornamelijk komt door de korte stukjes die ermee gereden zijn...
Gebruikersavatar
door MARK
#10118
:D Zwart is goed......Roet moet!!!!!..............Is niet erg.....mijn uitlaat is ook zwart en TT komt niet voor stukken korter dan 50 km uit de schuur. Verbruik 1:14 dus wees niet ongerust!

Groetjes,

Mark.
door allewijn
#10158
Dat roet is idd niet erg! Maak je daar niet druk om.
Dat je 1:10 op de cruise control rijdt is niet echt zuinig, maar ook niet schrikbarend onzuinig.
Ikzelf rij op de vlakke Nederlandse wegen met cruisecontrol (1.8t 180pk quattro):
80km/u: 6.5/100 = 1 op 15,4
100km/u: 7.3/100 = 1 op 13,7
120km/u: 8.2/100 = 1 op 12,2

Maargoed, dit is met wind mee of weinig/geen wind en vlakke wegen.
Als je dus bergachtig landschap krijgt, of flinke wind tegen, dan zul je behoorlijke verschillen gaan merken.
Gemiddeld kom ik zelf, met bebouwde kom erbij meestal op 1 op 11 uit.
Dit is alleen op doordeweekse dagen dat ik rustig naar mijn werk rij. In het weekend 'speel' ik wat meer met de TT, dan is mijn voet wat zwaarder en rij ik ineens 1 op 8.5 gemiddeld! (en da's denk ik nog niet eens echt onzuinig toch)
Gebruikersavatar
door svkaster
#10166
jongens, deze auto is niet om het record zuinig rijden te halen. Ik hoor iedereen altijd over zuinig rijden. Dan had ik wel een lupo 3 gekocht. Hobby mag best geld kosten. :D

Mijne rijd meestal korte ritjes (Minder dan 15 Km en rijd 10,8L /100Km

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door MARK
#10178
:D :D :D ........................Ja.....waar lullen we eigenlijk over :shock: .....koop dan een Prius :smt078
door allewijn
#10189
forumlid 'Huis4u' maakte zich zorgen over zijn gem. verbruik van 1 op 10. Oa ikzelf geef daar een reactie op met mijn verbruiken, waar ik overigens gewoon trots op ben, dat de TT dit nog netjes haalt. Zoals ik al aangeef rij ik in de weekenden en dus de korte stukken ook gewoon 1 op 8, en idd: dat mag! Want de TT is ook een hobby, en hobbies mogen geld kosten!...
door lauke
#10321
Hé,

Ik ben ook net terug van 2000 km door Frankrijk op RON98 super. En ja, ook bij mij waren de pijpjes zwart van de roet. Is volgens mij indicatie van volledige verbranding. Netjes aan de snelheid gehouden - met een paar keer tot 160 - verbruik 1 op 13.3.
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]