Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#14035
je linkjes van Ziptuning + die van Tunex zijn hetzelfde !
foutje ?
door allewijn
#14037
Oepss... :oops:
Sorry klopt, ik heb het aangepast, je kan nu ook naar de echte site van Tunex.

Ik plaats hier gelijk even de email die ik van TUNEX kreeg, aangezien op de site niet zoveel specifieks over de TT te vinden was:
[hr]
Goedemiddag,


Voor de Audi TT geld momenteel de aanbieding van 449,- voor 225,- incl. BTW en montage. Men heeft hierbij 5 jaar garantie op de software en een 30 dagen bedenktijd naar de tuning. Mocht men zich binnen 30 dagen om wat voor reden ook bedenken of wij passen de software dan gratis aan of wij installeren het originele programma weer en krijgt u uw aankoop bedrag terug.

Het vermogen stijgt voor de TT naar:
1.8 T 132 kW 180 PK --> 157 kW 215 PK 235 --> Nm 320 Nm


Bij de modellen uit 99 moet meestal een nieuwe chip gesoldeerd worden. Echter proberen wij eerst deze via de obd te tunen daar dit eenvoudiger en sneller gaat.

De gehele tuning duurt ca. 1,5 uur hierop kan men wachten.


Met vriendelijke groet,
Peter Angenent

[hr]
Goeie nette email!
Komt vertrouwd en professioneel over!
door allewijn
#14182
Zou JD-engineering (Jeroen Dik) mijn TT ook 'zonder bon' chiptunen denken jullie?
BTW scheelt nogal wat. Genoeg iig om mij te doen besluiten om toch voor de duurdere/betere JD chip te gaan.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14185
Moet je hem persoonlijk vragen en niet aan anderen ;)
Gebruikersavatar
door PaulusB
#14200
Denk niet dat ie dat doet hij wil geen gelul achter af.
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#14209
JD staat wel zeer hoog aangeschreven, maar het scheelt wel enorm veel geld!
Ik zou voor de Tunex gaan.
Goeie prof site, en kan altijd ff een kijkje nemen op het bedrijf of het daar ook zo is.
En je hoort alleen maar lof op google, ik zou niet verder twijvelen als ik jou was..
Ik denk dat ik ff contact op ga nemen met Tunex, dit is wel een heel mooi bedrag!! :!:
Laatst gewijzigd door BiOhAzArD op vr jul 27, 2007 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
door Jerry
#14210
Ik heb bij Tunex weer info opgevraagd omdat op het forum 2 verschillen staan betreffende het vermogen, ik heb enige tijd geleden e.e.a. opgevraagd en kreeg door dat de tt naar 220pk wordt gechipt, Tim kreeg een mail met 215pk. Ik heb aan de hand daarvan een mail gestuurd wat het nou is..... en verder gevraagd of een korting bespreekbaar is wanneer je 2 of meer TT's laat chippen, nog geen antwoord terug ontvangen. Ik ben al een keer bij Tunex geweest, alles zag er netjes uit. Ik heb daar in mijn vorige auto MB SLK xenon in laten bouwen en in Duitsland waar Tunex de software koopt laten tunen omdat zij niet de juiste stekker hadden.uit coulance zijn er geen montagekosten voor de xenon in rekening gebracht E.e.a. was door Tunex netjes geregeld zodat ik 1x door kon naar Duitsland (Krefeld) om de auto te chippen, had aan Tunex ?225,00 betaald en ben naar ECS in Krefeld gegaan......
door allewijn
#14214
Fijn om te horen dat er op dit forum meerdere personen zijn de positief denken/te spreken zijn over Tunex.
Wat betreft de echte vermogenstoename ben ik ook benieuwd, ik kreeg idd via email:
Het vermogen stijgt voor de TT naar:
1.8 T 132 kW 180 PK --> 157 kW 215 PK 235 --> Nm 320 Nm

Als je hem nou daarna ergens op een rollenbank zou zetten, zou dit vermogen er dan echt een beetje uit komen denken jullie?

Omdat de prijs zo netjes is heb ik gister een compleet nieuwe LuchtMassaMeter bij de dealer besteld (ongeveer 110 euro). Deze zet ik erin zodra ik naar de Chiptuner ga. Vele chiptuners raden dit aan. De oude was nog niet stuk, maar beter voorkomen dan genezen!


ALS het voor mij Tunex wordt dan ga ik volgende week!
(jammer dat daar geen vermogenstestbank is, daar zou ik best ietsje extra voor willen betalen)
door allewijn
#14217
Sh*t, ik belde Tunex net om een afspraak te maken. Issie op vakantie en is het pas vanaf midden augustus weer mogelijk :cry:
En als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb dan moet het ook binnen afzienbare tijd gebeuren, haha ik ga dus denk ik verder zoeken!
(Iemand anders ook geïnteresseerd in Ziptuning? Want met 2 man krijg je 50 euro korting!)
door Jerry
#14220
allewijn schreef:Sh*t, ik belde Tunex net om een afspraak te maken. Issie op vakantie en is het pas vanaf midden augustus weer mogelijk :cry:
En als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb dan moet het ook binnen afzienbare tijd gebeuren, haha ik ga dus denk ik verder zoeken!
(ITiemand anders ook geïnteresseerd in Ziptuning? Want met 2 man krijg je 50 euro korting!)
Tim dat is balen, ziptuning is wel duurder veel dan Tunex, ik wacht nog wel ff tot ze er weer zijn, verschil is snel verdient en misschien krijg je bij 2 of meer TT's ook nog een leuke korting......
door allewijn
#14222
Ziptunign is wel duurder, maar ook wel wat 'gerenomeerder'...
Ik weet gewoon niet wat wijsheid is...

Tunex ontwikkeld zelf géén software. Ze halen dit van een duitse fabrikant en laden dit in jouw auto.
De leverancier is ECS in Krefeld. en die geven op dat er +40pk en +68Nm is.
(+40pk is veel,maar +68Nm is weer wat weinig tov andere chippers)
door allewijn
#14239
-afspraak gecancelled-
Laatst gewijzigd door allewijn op za jul 28, 2007 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
door TT-mike
#14242
Ik heb aanstaande donderdag een afspraak gemaakt!
Spannend! We verwachten natuurlijk een uitgebreid verslag, maar dat begreep je al he. Succes!
door allewijn
#14243
Potver, alsof de duvel ermee speelt.
Ik moet mijn vrije dagen verzetten vanwege het 'belangrijke' werk.
Ik zal helaas tot eind augustus moeten wachten gezien te tijd.
Aaaaarrgghhhh. de afspraak stond net vast... :cry:
Nou goed, wat in het vat zit verzuurd niet!
Gebruikersavatar
door Bossie
#18180
Hoi Allewijn,

Ben benieuwd hoe het is afgelopen met de tuning??
Heb het hele verhaal gelezen maar het slot nog niet .

Gr Bossie
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]